Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نشنال، برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با تکرار ادعا‌های مقامات واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران شد.

هوک که برای سفر منطقه‌ای در خاورمیانه حضور دارد، اعلام کرد اعضای شورای امنیت سازمان ملل باید به درخواست‌ها برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گوش فرا دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی مدعی شد تحریم‌های تسلیحاتی توانایی ایران برای ارسال سلاح را محدود کرده است. این تحریم‌ها با هدف جلوگیری از تامین مالی تروریسم و قاچاق سلاح وضع شد. هوک همچنین مدعی شد ایران با وجود این تحریم‌ها، توانسته سلاح را در اختیار هم‌پیمانان خود در یمن و سوریه قرار دهد.

مقام آمریکایی در ادامه ادعاهایش افزود بسیار مهم است که منطقه یکصدا از شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران درخواست کنند. نماینده ویژه دولت ترامپ از روسیه و چین خواست تا با درخواست‌ها برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی همراهی کنند. هوک مدعی شد اگر مسکو و پکن علاقه‌ای به خاورمیانه باثبات‌تر دارند نباید اجازه لغو تحریم‌های ایران را بدهند.

هوک همچنین در بخشی از ادعا‌های خود با اذعان به نقش دونالد ترامپ در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، مدعی شد او قصد حملات بیشتری علیه نیرو‌های آمریکایی داشت و ترامپ با ترور او از جان و منافع آمریکایی‌ها حفاظت کرد.

دولت آمریکا در تلاش است تا با توسل به بند‌های برجام مانع لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران شود. ادعایی که به اذعان مقامات اروپایی و غربی هیچ‌گونه وجاهت قانونی و حقوقی ندارد.

بر اساس یکی از بند‌های قطعنامه ۲۲۳۱ که از سال ۲۰۱۶ میلادی اجرایی شد، ایران تا ۵ سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال ۲۰۲۰ (اواخر مهر ماه ۱۳۹۹) منقضی می‌شود و پس از آن ایران امکان خرید جنگ‌افزار از دیگر کشور‌ها را خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برایان هوک تحریم تسلیحاتی شورای امنیت تحریم های تسلیحاتی ایران تمدید تحریم های تسلیحاتی مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای صلح آمیز نبودن برنامه هسته ای ایران است، یادآور شد که رافائل گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.   به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: حدود ۴۷۷ مقاله ارائه شده، ۱۸۰ ارائه خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارائه خواهند شد. گروسی مدیرکل آژانس نیز به عنوان مهمان ویژه در این کنفرانس حضور خواهد داشت و سخنرانی می‌کند.   وی ادامه داد: در المپیاد مخترعین جهان در سوئیس، از مدارس انرژی اتمی ما شرکت کرده بودند و ۵ دانش آموز ما ۵ مدال به دست آوردند و ایران مقام اول را کسب کرد.   رئیس سازمان انرژی اتمی، درباره حل مسائل پادمانی با آژانس اظهارکرد: همواره در حال تعامل و گفت‌وگو درباره مسائل پادمانی هستیم. تاکنون ۲ مکان باقی مانده و ۲ مکان حل و فصل شده درباره دو مکان در حال گفت و گو هستیم،  بیانیه اسفند ۱۴۰۱ از نظر ما پابرجاست و براساس آن تعامل داریم. اما این بیانیه توسط جریان مخربی که در غرب علیه ایران اقدام می کند، زیرسوال رفته است، ما اما بر این بیانیه تاکید داریم.   وی همچنین تاکید کرد : آقای رافائل گروسی اعلام کرده است در ایران دیدارهایی خواهند داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت می‌کنیم.   اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آنها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایندهای همکاری با آژانس این موضوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به آن اذعان دارند.   وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کریمی قدوسی : برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد

دیگر خبرها

  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند