Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@09:18:01 GMT

چگونه سریع تر باردار شویم؟

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۱۳۹۸

زوج هایی که قصد بچه دار شدن را دارند سوال هایی در ذهنشان پیش می آید که چگونه راحت تر و سریع تر حامله شویم ؟ آن ها با داشتن اطلاعات کافی و رعایت برخی نکات می توانند زودتر صاحب فرزند شوند. ناطقان: برخی از مواقع زوجین تصمیم می گیرند تا هر چه زودتر صاحب فرزند شوند و خانواده خود را گسترده کنند اما در این راه ممکن است مطابق برنامه پیش نروند و با شکست مواجه شوند و به سرعت باردار نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و می خواهید که هر چه زودتر صاحب فرزند شوید، این نکته ها که در این بخش از نمناک آورده ایم به شما کمک می کنند که درصد باروری تان را افزایش دهید و زودتر باردار شوید.

معاینات پیش از بارداری

قبل از اقدام به بارداری حتما به یک پزشک مراجعه کنید تا شانس بیشتری برای باردار شدن داشته باشید . پزشک متخصص قبل از بارداری به شما اسید فولیک و ویتامین های مورد نیاز بدن را می دهد و از شما آزمایشات لازم را می گیرد.

اگر می خواهید سریعتر باردار شوید عادات بد غذایی و زندگی خود را مانند نوشیدن الکل و کشیدن سیگار را ترک کنید و مصرف کافئین را محدود گردانید و غذاهای مغذی و پر ویتامین مصرف کنید و با ورزش وزن خود را نرمال کنید.
تشخیص زمان تخمک گذاری برای حاملگی سریع

دانستن زمان تخمک گذاری برای سریعتر حامله شدن بسیار مهم است زیرا حداکثر طول عمر یک تخمک بین 12 تا 24 ساعت و حداکثر طول عمر یک اسپرم بین 48 تا 72 ساعت بعد از نزدیکی است؛ بنابراین زمان خیلی کمی برای به وجود آمدن یک بچه وجود دارد.

زمان تقریبی تخمک گذاری 14 روز بعد از شروع قاعدگی است (با احتساب روز اول پریود به عنوان روز اول) که البته زیاد نمی توان روی این روش حساب کرد زیرا بسیاری از زنان دوره های قاعدگی نا منظم دارند و ممکن است بین 24 تا 35 روز متغیر باشد و دقیقا 28 روزه نباشد.

روش دقیق تر این است که بگوییم که زمان تخمک گذاری 14 روز قبل از پریود بعدی است، با این حساب زنی که دوره قاعدگی 24 روزه دارد، در حوالی روز 10 و زنی که دوره 35 روزه دارد حوالی روز 21 تخمک گذاری می کند.اگر چرخه های قاعدگی نامنظم دارید شاید زمان دقیق تخمک گذاری کمی مشکل باشد و باید برای این کار از پزشک تان مشاوره بخواهید.

از پنج روز قبل تخمک گذاری هر روز نزدیکی داشته باشید تا اطمینان یابید که اسپرم و تخمک فرصت کافی برای لقاح داشته اند. از کیت تشخیص زمان تخمک گذاری استفاده کنید، هر زمانی که نتیجه آن مثبت شد به مدت چند روز، هر روز نزدیکی داشته باشید. به جزئیات نزدیکی توجه نکنید زیرا هیچ تاثیری روی قدرت باروری نخواهد داشت.
بهترین زمان مقاربت برای بارداری سریع

رابطه جنسی مکرر و هر روزه موجب افزایش شانس حامله شدن نمی شود ولی مقاربت نکردن قبل از تخمک گذاری سبب جمع شدن اسپرم مرده در منی می شود. پس بهتر است هم قبل از تخمک گذاری و هم پس از آن مقاربت منظم داشته باشید.
افزایش تعداد اسپرم ها برای حامله شدن سریع

اسپرم های سالم شانس بارور شدن تخمک را افزایش می دهد. برای بهبود باروری خود می توانید موارد زیر را انجام دهد:

    خود داری از مصرف تنباکو و داروهای روان گردان
    کاهش مصرف نوشیدنی های الکلی
    کاهش اضافه وزن
    مصرف مواد مغذی ضروری و خاص همچون روی، اسید فولیک و ویتامین C
    استفاده نکردن از سونا یا حمام داغ زیرا گرمای بیش از حد باعث نابودی اسپرم ها می شود و عملکرد بیضه در 94 الی 96 درجه فارنهایت است.

برای بارداری سریعتر تمرینات شدید ورزشی را کاهش دهید

ورزش بیش از حد و یا انجام تمرینات مکرر شدید می تواند روند تخمک گذاری را مختل می کند اما انجام ورزش در هفته می تواند به آمادگی بدن زن برای نیازهای بارداری و زایمان کمک کند.
از تاثیر افزایش سن در کاهش باروری آگاه باشید

هر چه سن خانم ها کمتر باشد بارداری سریعتر اتفاق می افتد زیرا تغییرات وابسته به سن در تخمدان باعث کاهش کمیت و کیفیت تخمک می گردد.
برچسب ها: بچه دار شدن ، حامگی ، باردار ، سریع ، راهکار ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بچه دار شدن باردار سریع راهکار ناطقان زمان تخمک گذاری داشته باشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد

به گزارش همشهری آنلاین، ‌مرجان بیات تهیه‌کننده برنامه‌ «ماه‌ترین» شبکه دو سیما ـ گفت: این برنامه با عنوان مجله تخصصی سلامت بانوان و بارداری در یک فصل ۴۰ قسمتی محصول گروه خانواده شبکه دو است که ۳۲ قسمت آن در زمستان گذشته با اجرای محیا اسناوندی از شبکه دو پخش شد. هدف از این برنامه افزایش دانش و آگاهی عمومی در حوزه سلامت زنان، بارداری و سلامت باروری است.

بیات اضافه کرد: در ادامه «ماه ترین» در بخش دوم از همان فصل با توجه به اینکه در موضوع والدگری، باروری و سلامت پرداختن به بحث پدران همیشه مغفول مانده، تلاش کردیم قسمت‌های باقیمانده را با رویکرد مجله تخصصی سلامت پدران و باروری با اجرای شهریار ربانی پیش ببریم و اسمش رو بگذاریم «ماه‌ترین +» که روزهای پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت ۱۸:۱۵ به صورت زنده از شبکه دو پخش می‌شود.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: با توجه به اینکه پدران کمتر موضوع برنامه‌های تخصصی بوده‌اند، بسیار مشتاقم در وهله اول برنامه از طرف آقایان دیده بشود و در وهله دوم نظرات و پیشنهاداتشان را دریافت کنیم.

برنامه «ماه ترین +» در آستانه هفته سلامت از سی‌ام فروردین ساعت ۱۸:۱۵ پنجشنبه و جمعه ها پخش می‌شود. این برنامه در اوقات دیگر در سایت تلوبیون قابل مشاهده است.

کد خبر 846906 منبع: ایسنا برچسب‌ها تلویزیون مجری تلویزیون - برنامه تلویزیونی تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • یکی از نایاب ترین مدل های بسیار سریع مرسدس بنز (+فیلم و عکس)
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • مظلومی: دیگر در آسیا حذف نمی‌شویم +فیلم
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان