Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:33:44 GMT

دایی‌ام اعتقادی به رابطه و پارتی‌بازی ندارد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۲۴۸۴

دایی‌ام اعتقادی به رابطه و پارتی‌بازی ندارد

شمشیربازی ایران به ویژه در اسلحه سابر در چند سال گذشته رشد خیره‌کننده ای داشته،  رشدی که با کسب عنوان چهارم «مجتبی عابدینی» در المپیک ۲۰۱۶ ریو شروع و اکنون با کسب سهمیه تیمی و انفرادی المپیک ۲۰۲۱ توکیو در حال تکمیل شدن است. هر چند که برخی این نتایج را مقطعی و مربوط به نسل خاصی می‌دانند اما کسب عنوان نایب قهرمانی جوانان آسیا و عنوان سوم مسابقان جوانان جهان از سوی یکی دیگر از استعدادهای این رشته موجب شد تا امید به توسعه پایدار شمشیربازی بیش از پیش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«امیرحسین شاکر» که اکنون در صدر برترین سابریست‌های جوان ایرانی قرار دارد و عناوینی مانند مدال برنز جهانی، نقره و برنز آسیایی را در کارنامه دارد از آن دست استعدادهایی است که امید می‌رود بتواند در المپیک ۲۰۲۴ پاریس یک ستاره باشد. او در المپیک جوانان ۲۰۱۸ «بوینس آیرس» نیز حضور داشت و عنوان نهمی را کسب کرد. شاکر همچنین خواهرزاده «مجتبی عابدینی» پرافتخارترین شمشیرباز ایرانی و کاپیتان تیم ملی است.

برهمین اساس خبرنگار ورزشی ایرنا گفت و گویی را با این ملی‌پوش شمشیربازی ایران انجام داده که مشروح آنرا در زیر می‌خوانیم:

عابدینی الگوی ورزشی‌ام است

از ۱۰ سالگی به  شمشیربازی روی آوردم و یکی از مشوق‌های من در این زمینه «مجتبی عابدینی» بود. او در خانه با من تمرین و بسیاری از تکنیک‌ها را از کاپیتان تیم‌ملی اسلحه سابر آموختم. اما تمرین در کنار عابدینی همیشگی نبود بلکه به خاطر حضور داییم در تمرینات و اردوهای تیم ملی با مربیان دیگری نیز کار کردم. حاصل این کارها حضور در صدر جدول سابریست های جوان ایرانی و کسب مدال برنز جهانی و نقره آسیایی در رده سنی جوانان است. البته ۲ برنز آسیایی را نیز در کارنامه دارم.

دایی‌ام اعتقادی به رابطه ندارد

من تمام تلاش خود را برای فراگیری تکنیک و تاکتیک‌های مبارزه انجام می دهم. شاید برخی فکر کنند که خواهزاده مجتبی عابدینی بودن می‌تواند موجب رشد شود. این درست است اما داییم تنها در بخش آموزش به من کمک کرد و هیچگاه از نام و ارتباط خود برای ارتقای من بهره نبرد. آنچه که موجب شده تا به چنین جایگاهی برسم تلاش خود و راهنمایی مربیانم بود.

برای المپیک ۲۰۲۴ برنامه دارم

شمشیربازی اسلحه سابر ایران در حال توسعه است و این حقیقتی انکار ناپذیر در جهان به شمار می‌رود. تیم ما اکنون بالاتر از قدرت‌های جهانی سهمیه کسب کرده و می تواند در المپیک ۲۰۲۱ توکیو افتخار آفرین باشد. من با وجود ۲۰ سال سن در ترکیب تیم کنونی نیستم چون مهره‌های باتجربه‌تری در ترکیب قرار  دارند. اما تمام تلاشم این است که بتوانم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور داشته باشم و افتخار آفرینی کنم. جوانان سابریست ایرانی نشان دادند از حریفان خود چیزی کم ندارند.

قدرت‌های برتر سابر مغلوب ایران شدند

نتیاج شمشیربازهای ایرانی در چند سال گذشته نشان می‌دهد که قدرت‌های برتر جهانی شکست ناپذیر نیستند. مجتبی عابدینی در المپیک ۲۰۱۶ ریو توانست شمشیربازانی از کره‌جنوبی‌ و ایتالیا را مغلوب کند. «گو» حریف کره‌ای کاپیتان تیم ملی دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن بود. او همچنین شمشیربازانی از ایتالیا و فرانسه را مغلوب کرد.

البته توسعه شمشیربازی ایران تنها در بخش انفرادی نیست بلکه کسب سهمیه تیمی بالاتر از قدرت‌هایی مانند فرانسه و روسیه نشان می‌دهد ایران اکنون به قدرت جهانی در این رشته تبدیل شده و امید به کسب سکو در المپیک ۲۰۲۱ توکیو نیز وجود دارد.

امکانات در حد نام ایران نیست

تمام افتخارات چند سال اخیر نتیجه زحمات ورزشکاران، فدراسیون و مربیان تیم ملی به ویژه «پیمان فخری» است. امکانات ما در سطح بسیار پایین قرار دارد. در تهران سالن مجهز برای تمرین کم است این در حالی است که در شهر سئول پایتخت کره جنوبی بیش از هزار آکادمی برای توسعه شمشیربازی وجود دارد. نمی‌شود سطح امکانات را با نتایج ایران در سطح جهان مقایسه کرد. اگر بگویم تمام این نتایج با دست خالی کسب شده، گزاف نیست.

نباید دغدغه داشته باشیم

برای نتیجه گیری فقط تلاش لازم نیست. ایران اکنون در جمع قدرت‌های برتر قرار  دارد و داشتن یک سالن استاندارد می‌تواند کمک زیادی به سابریست‌ها کند. همچنین جوانان و نوجوانان این رشته نباید دغدغه فکری داشته باشند.

نامزد برترین سابریست جوان هستم

فدراسیون جهانی شمشیربازی مسابقه مجازی بین برترین سابریست‌های جوان برگزار کرده که من به کمک هموطنان توانستم با یک شمشیرباز شیلیایی به فینال صعود کنم و تا آخر امروز نتیجه نهایی اعلام می شود. امیدوارم لطف هموطنان موجب قهرمانی من در این نظر سنجی شود.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی توکیو امیرحسین شاکر مجتبی عابدینی پیمان فخری پاریس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی توکیو مجتبی عابدینی پیمان فخری پاریس کره جنوبی توکیو مجتبی عابدینی پیمان فخری پاریس مجتبی عابدینی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: یکی از رویکردهای مهم سپاه استان، در کنار حفظ ارزش‌های انقلاب؛ اعتقادی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام طه توکلی، صبح امروز در نشست بصیرتی که در سپاه کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته عقیدتی سیاسی و هفته معلم اظهار داشت: امروز گفتمان شهید مطهری نام‌گذاری شده که سه کلید واژه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در آن موج می‌زند.

وی رد دموکراسی غربی در مقابل دموکراسی اسلام را یکی از اندیشه‌ها و اهداف گفتمان شهید مطهری ذکر کرد و گفت: امروز همین اندیشه و تفکر تحت عنوان گفتمان‌سازی و تمدن‌سازی در دستور کار است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: امروز در دانشگاه‌های سراسر دنیا دانشجویانی که زمانی دچار بی‌هویتی شدند در پرتو خیز گفتمان و اندیشه ناب که برگفته از اندیشه انقلاب و امامین انقلاب است، علیه جرثومه فساد رژیم صهیونیستی اعلام انزجار و تنفر می‌کنند.

وی افزود: امروز ماهیت جرثومه فساد برای همه کشورها و دانشجویان و نسل جوان افشا شده و روز به روز انزجار جامعه جهانی نسبت به این رژیم جعلی بیشتر می‌شود.

توکلی  در بخشی دیگر از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های همه رده‌های سپاه استان خاطر نشان کرد: خدمت و رویکرد فعالیت‌ها در سپاه کردستان در کنار حفظ و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی؛ اعتقادی و در راستای گفتمان امامین انقلاب است.

وی عنوان کرد: اگر ماموریتی در راستای پاسداری ما قرار بر انجام شود، قبل از آمادگی رزم، آمادگی روحی و روانی برای انجام ماموریت‌های سپاه و بسیج را خواهیم داشت.

این مقام مسئول گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تقویت معنویت، باورهای دینی و اعتقادی می‌تواند رسالت خود یعنی حفظ نظام و دستارودهای انقلاب را به خوبی انجام دهد.

توکلی ابراز داشت: امیدوارم که همواره قدردان خون پاک شهدا باشیم و راه پرافتخار این عزیزان را حفظ و با قوت هر چه بیشتر ادامه دهیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه
  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد
  • دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • ناکامی دو ملی‌پوش شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک
  • یک بازیکن کامل از دید فرشاد پیوس؛ تکنیک مارادونای ایران و سرزنی علی دایی!
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!