Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مذاکره تأمین‌کننده منافع ملی ما نیست، گفت: مجلس با دقت رفتار کشورهای اروپایی را رصد می‌کند و بنا داریم که پاسخ‌های درخوری به آنها دهیم.

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به مسئولانی که مدام خواستار مذاکره مجدد با کشورهای غربی و آمریکا هستند، گفت: هم راه مشخص است و هم تجربه به ما می‌گوید که مذاکره تأمین‌کننده منافع ملی ما نیست و هیچ مذاکره‌ای نباید انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه هر گاه منافع ملی تأمین شود، مذاکره معنا دارد، اظهار داشت: علی‌رغم همه امتیازاتی که وزارت امور خارجه به غربی‌ها داده است، اما شاهد هستیم که آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام به صورت کاملاً آشکار و برخلاف منافع ملی جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در شرایطی که قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با اصرار دولت‌های اروپایی و با راهنمایی‌های آمریکا به تصویب رسیده است، آیا باز هم باید وارد دورِ باطل مذاکره‌ای شویم که نتیجه آن فشار بیشتر بر ایران است؟ کدام عقل سلیمی این مسئله را می‌پذیرد؟

مقتدایی افزود: بنابراین ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با دقت رفتارهای کشورهای غربی به خصوص سه کشور اروپایی عضو برجام را رصد می‌کنیم و بنا داریم که پاسخ‌های درخور و در ابعاد مختلف اقتصادی، تجاری و دیپلماتیک به آنان دهیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی مصرانه به دنبال تأمین منافع کشور است و اجازه نخواهیم داد قطعنامه‌هایی که ضمانت اجرایی ندارند، بر تصمیم‌گیری‌ها و راهبردهای ما اثرگذار باشد.

وی گفت: پیام مجلس به دولت این است که آنان نباید به هیچ وجه از منافع ملی کشور کوتاه بیایند چرا که مطمئن هستیم مقاومت ملت، اصرار نابه‌جای قدرت‌های خارجی برای تسلیم شدن ایران مقابل نظام سلطه را در هم خواهد شکست.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: منافع ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه

عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علین امروز بیانیه ۱۵۰ نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه، بیانیه 150 نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد.

 متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیبت‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستم‌دیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به 7 دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت‌خواه و نوع‌دوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • نگاه مجلس آینده باید به منافع و مصالح ملی باشد
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است/ خیزش دانشجویان غربی به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها