Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی یوسفی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت لوله‌سازی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دست‌یابی به بازارهای جدید ویژه عرضه محصولات این شرکت به ارزآوری و افزایش توان تولیدی این شرکت منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه روبه‌رو است، افزود: توانمندی شرکت لوله‌سازی در جهش تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: تکیه به توانمندی‌های داخلی باعث رونق اقتصادی خواهد شد و در این مسیر باید از تجربه کارشناسان حوزه تولید بیش از پیش استفاده کرد.

یوسفی به نقش تاثیرگذار لوله‌سازی اهواز در تولید لوله‌های پروژه استراتژیک خط انتقال نفت از گوره به جاسک، گفت: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی که صورت می‌گیرد، مشارکت این شرکت در پروژه تولید لوله‌های مورد نیاز جهت گازرسانی به شهرهای مختلف کشور مورد تاکید قرار گیرد.

شرکت لوله سازی اهواز تا سال ۷۹ متعلق به شرکت ملی نفت ایران بود و پس از آن به صندوق های بازنشستگی کشوری و نفت واگذار شد.

خط انتقال گوره به جاسک به عنوان یک طرح راهبردی و ملی با هدف انتقال یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز از کوره به پایانه جاسک و ذخیره‌سازی نفت خام و صادرات آن ازطریق پایانه جدید جاسک تکمیل می‌شود.

خط انتقال نفت خام گوره به جاسک هم‌اکنون ۳۹ درصد پیشرفت دارد که شامل ۸۶۰ کیلومتر عملیات مسیرسازی، ‌۴۴۰ کیلومتر ساخت لوله، ۳۵۰ کیلومتر لوله حمل شده به کارگاه و ۲۶۰ کیلومتر عملیات جوشکاری است.

یکی از مهمترین مشخصات این طرح تامین یک‌هزار کیلومتر لوله سازگار با نفت ترش، احداث خط لوله ۴۲ اینچ انتقال نفت خام از تلمبه‌خانه گوره به پایانه جاسک به طول تقریبی یک‌هزار کیلومتر است که بخش مهمی از آن در شرکت لوله‌سازی اهواز در حال ساخت است.

در طرح خط لوله نفتی گوره به جاسک، حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار قرارداد تأمین لوله و حدود ۴۸ میلیون دلار مربوط به ساخت پمپ‌های انتقال می‌شود که از کارخانجات داخلی و با تکیه بر توان داخلی در حال تأمین است.

در ایجاد زنجیره تولید لوله NACE، تبدیل تختال به ورق و سپس لوله که برای نخستین بار اتفاق افتاده است، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت فولاد اکسین خوزستان، لوله‌سازی اهواز و ایران آروین، لوله سازی ماهشهر و لوله‌سازی صفا فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی جهش تولید اهواز پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جهش تولید اهواز مجلس شورای اسلامی جهش تولید اهواز لوله سازی اهواز شرکت لوله سازی گوره به جاسک نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد