Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات اردن از رژیم صهیونیستی خواستند از آسیب رساندن به هویت بخش قدیمی شهر قدس و تغییر دادن ماهیت آن دست بکشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، ضیف‌الله الفایز، سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد، کشورش تمامی اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در قدس شرقی را رد می‌کند.

وی افزود: اسرائیل به عنوان قدرت اشغال‌گر باید به تعهدات خود به موجب قوانین بین‌المللی که قدس شرقی را اراضی اشغالی می‌داند، پایبند بوده و آسیب رساندن به هویت شهرک قدیم یا تغییر ماهیت آن را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه اردن تصمیم رژیم صهیونیستی را درباره ساخت پل ارتباطی که شهرک قدیم قدس را به دیوار "براق" در مجاورت مسجدالاقصی متصل می‌کند، محکوم کرد.

وی گفت، پروژه ساخت پل ماهیت شهرک قدیم و ماهیت عربی را آن را تغییر می‌دهد و با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان یونسکو مغایرت دارد.

الفایز ادامه داد، اردن برای مقابله با این پروژه ضمن هماهنگی با فلسطینی‌ها و یونسکو اقدام خواهد کرد.

شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس در سال ۲۰۱۶ حکم موافقت با صدور مجوز ساخت "پل برقی دیوار براق" میان محله الشرف در شهرک قدیم و میدان براق در مجاورت مسجدالاقصی را با هدف تسهیل تردد شهرک‌نشینان و گردشگران صادر کرد. 

فلسطینی‌ها و اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی تأکید دارند دیوار و میدان براق که تحت کنترل رژیم صهیونیستی قرار دارد، وقف اسلامی بوده و بخشی از مسجدالاقصی است.

دولت رژیم صهیونستی در سال‌های اخیر به عملیات شهرک‌سازی و اجرای پروژه‌های یهودی‌سازی در قدس شرقی به ویژه شهرک قدیم سرعت بخشیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی شهرک قدیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ معترضان، برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او را خواستار شدند. با یورش نیرو‌های امنیتی به معترضان، تظاهرات به خشونت کشیده شد. خانواده‌های اسرای صهیونیست هم با برافروختن آتش در خیابان «ایالون» در تل آویو، امضای فوری توافقنامه مبادله اسیران را خواستار شدند. رسانه‌های عبری گزارش دادند صد‌ها معترض هم در برابر محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه قیساریا، تجمع اعتراضی برپا کردند.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • حمله‌ ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی