Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علیرضا سلیمانی، متخصص عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: چندی پیش اخباری مبنی بر تاثیر داروی دگزامتازون در درمان مبتلایان به ویروس کرونا که در شرایط وخیم قرار دارند منتشر شد و مدیرکل سازمان بهداشت جهانی از نتایج اولیه آن ابراز خرسندی کرد، اما این امر منجر به افزایش مصرف خودسرانه دگزامتازون در برخی از افراد شد درحالی که این دارو برای بیماران بدحال و تنها با تجویز پزشک قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سلیمانی افزود:مصرف بدون تجویز پزشک این دارو می‌تواند خطر ابتلا به کرونا را بدلیل ضعف ایمنی افزایش دهد.

اوگفت: مصرف داروی دگزامتازون برای بیماران کرونایی که درگیری شدید ریه پیدا کردند و اکسیژن خون آن‌ها بالا نمی‌رود با تشخیص و تجویز پزشک می‌تواند در مواردی منجر به بهبودی مختصر شود.

متخصص عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: این دارو در صورت مصرف خودسرانه می‌تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد، چرا که نه تنها به سیستم ایمنی برای مبارزه با این ویروس کمک نمی‌کند، بلکه آن را در مبارزه با این ویروس خلع سلاح می‌کند.

سلیمانی گفت: بی قراری، بی خوابی، درد قفسه سینه، افزایش قند خون، ضعف عضلانی و سردرد از جمله عوارض این دارو است.

او افزود: از عوارض مهم دیگر این دارو تضعیف سیستم ایمنی بدن است که خود احتمال ابتلا به عفونت‌های مختلف را افزایش و فرد مصرف کننده را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دگزامتازون پارسی خبر ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گولسیانی: پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان می دوید!

 مدافع پرسپولیس گفت که پزشک تیم سپاهان دوندگی بیشتری نسبت به بازیکنان این تیم داشت.

به گزارش تسنیم، گئورگی گولسیانی پس از تساوی صفر - صفر تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان اظهار داشت: انتظار بیشتری از سپاهان داشتم. این تیم برای کسب رتبه‌های اول و دوم شانس دارد، اما فقط یک تیم می‌خواست پیروز شود و تیم دیگر فقط عقب‌نشینی کرده بود. بازیکنان سپاهان روی زمین بودند و پزشک این تیم بیشتر از بازیکنان در زمین می‌دوید!

وی با انتقاد از سبک بازی طلایی‌پوشان تصریح کرد: سپاهان تیم سابق من است و زمانی که در این تیم بودم، همیشه می‌خواستیم پیروز یا قهرمان شویم. سپاهان این بار نمی‌خواست حمله کند. شانس خوبی برای صدرنشینی داشتیم و از اینکه دو امتیاز بازی را از دست دادیم، ناراحت شدم. با این حال شکست سپاهان دشوار است. حس نکردم که سپاهان می‌خواهد پیروز شود.

مدافع پرسپولیس در مورد قضاوت بیژن حیدری گفت: فقط می‌توانم بگویم که داور بارها خطا اعلام کرد و سبب توقف بازی شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گولسیانی: پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان می دوید!
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است