Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از زمان اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی ( اواخر سال 96 ) تاکنون دولت به صورت متمرکز 2 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک هزینه کارورزی به کارورزان فارغ التحصیل دانشگاهی استان پرداخت کرده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، "هادی ابراهیمی" افزود: یکی از سیاست های فعال بازار کار، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی است که دولت با پرداخت کمک هزینه این دوره و بیمه مسئولیت مدنی به مشمولان، از این طرح حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: تاکنون 9هزار و 200 فارغ التحصیل در هرمزگان در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که از این تعداد 3 هزار و 490 نفر واجد شرایط هستند که 2هزار و 300 نفر کارورز برای دوره آموزش کارورزی انتخاب و مشغول به فعالیت شدند.
طرح کارورزی با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در مقطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در همه رشته‌های دانشگاهی بر حسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی و تعاونی وکارفرمایان در حال اجراست که دوره کارورزی حداقل چهارماه و حداکثر شش ماه برای هر کارورز تعیین شده ودرصورت جذب کارورزان در واحد و بنگاه اقتصادی مربوطه، دولت تا دو سال 100 درصد حق بیمه سهم کارفرمایان را پرداخت می کند.
این دوره امکان و فرصتی برای آشنایی فارغ التحصیلان دانشگاهی با محیط کار محسوب می شود که نه تنها باعث افزایش قابلیت های آنان برای اشتغال در آینده می شود بلکه به کارورزان قدرت انتخاب بیشتری در انجام وظایف ارائه شده می دهد تا بتوانند بهتر به علاقه مندی ها و گرایش های خود در زمینه های مختلف پی برده و نقاط ضعف و قوت کار خود را ارزیابی کنند.
افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط برای ورود در کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار دانش آموختگان، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان، فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموختگان به بنگاه های اقتصادی از اهداف اصلی طرح کارورزی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فارغ التحصیلان دانشگاهی دانش آموختگان طرح کارورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند

مدیر ستاد دیه استان تهران گفت: به مناسبت روز معلم، دانش‌آموزان مجتمع آموزشی «معلم» با اهدای ۳۱ میلیون تومان در پرداخت بدهی سه نفر زندانی سهیم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، عباس کشانی اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن ایام بزرگداشت مقام معلم، در اقدامی انسان‌دوستانه دانش آموزان و دبیران مجتمع آموزشی «معلم» ۳۱ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان تهران واریز کردند.

وی افزود: این مرکز نهادی خیریه بوده و نیکوکاران به عنوان بازوان توانمند ستاد دیه، کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را بر عهده دارند.

مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران ادامه داد: بدون شک کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که در زندان به سر می‌برند، از کارهای مهم دینی است و کمک به این افراد که به دلیل تصادف، بدهی یا حوادث غیرعمد در زندان به سر می‌برند از باقیات صالحات محسوب می‌شود.

کشانی بیان داشت: زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد چشم به دستان نیکوکاران دوخته‌اند تا نزد خانواده خویش بازگردند و فرزندانشان پدر یا مادر خود را پس از مدت‌ها بر سر سفره ببینند.

وی ضمن تقدیر از دانش آموزانی که به پویش سبز بهاری پیوسته‌اند، تصریح کرد: در آستانه فرا رسیدن هفته معلم و بزرگداشت این ایام، دانش آموزان و دبیران مجتمع یاد شده، همراه با دیگر نیکوکاران تهرانی، در پرداخت بدهی سه نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد سهیم شدند.

لازم به ذکر ست، خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را دارند، همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان میرزای شیرازی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول و یا تماس با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 748769

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو