Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:08:59 GMT

نقدینگی بدون پشتوانه گُل به خودی است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۵۳۶۲

نقدینگی بدون پشتوانه گُل به خودی است

ایسنا/قزوین نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: نقدینگی بدون پشتوانه به‌جز تورم خانمان‌سوز نتیجه‌ای برای کشور نخواهد داشت، لذا تکیه‌بر آن یک گُل به خودی بزرگ است و از مخرب‌ترین راه‌ها برای نابودی اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

فاطمه محمدبیگی، شب گذشته هشتم تیر در دیدار فرزین بهنامی‌فر مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین اظهار کرد: امروز بزرگ‌ترین جنگ اقتصادی جهان، بین دنیای استکبار با جامعه مستضعفان در حال انجام است، با وجود تمامی فشارهای اقتصادی باید دست روی زانوی خود گذاشته و پیشرفت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه مسلح شدن به اقتصاد دیجیتال و الکترونیک و شفافیت ناشی از آن لازمه پیشرفت اقتصادی است، تصریح کرد: باید دست مفسدان را کوتاه کرده و نظام مالیاتی را به‌صورت شفاف دنبال کنیم، با شفافیت و نظارت در این عرصه می‌توان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد کشور باشیم، چراکه شفافیت نظام اقتصادی کشور، چاره راه اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که در جنگ اقتصادی قرار داریم لازم است قرارگاه اقتصادی نیز حالت جنگی به خود گرفته و قوانین لازم را برای پیشبرد اهداف حاضر به کار گیرد.

وی تأکید کرد: امروز مردم کشورمان در سختی، مشکلات معیشتی و اقتصادی قرار دارند، این مشکلات در دوران پسا کرونا شدت بیشتری پیدا کرده و نیازمند قوانین جدید است و باید فرآیندهای مربوط به اشتغال‌زایی و تولید را سهل و ساده کرد.

محمدبیگی عنوان کرد: ضرورت دارد برای مشکلات اقتصادی اقشار متوسط و ضعیف جامعه در دوران پساکرونا، در زمینهٔ اخذ مالیات از مردم و اصناف مختلف شرایط ویژهٔ آن‌ها و مشکلات اقتصادی‌شان را مدنظر قرار دهیم تا با این رویه مقداری از بار روی دوش مردم کم شود.

وی اشاره کرد: نقدینگی بدون پشتوانه به‌جز تورم خانمان‌سوز نتیجه‌ای برای کشور نخواهد داشت، لذا تکیه‌بر آن یک گُل به خودی بزرگ است و از مخرب‌ترین راه‌ها برای نابودی اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از قوانین دست و پا گیر در مسیر سرمایه‌گذاری موجب شده تا برخی از سرمایه‌گذاران ماه‌ها از این اداره به ادارهٔ دیگر مراجعه کرده و سرگردان باشند، لذا ضروری است موانع پیش روی سرمایه‌گذاران در استان و کشور شناسایی و برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش شدید و بی‌رویه قیمت مسکن در ماه‌های اخیر شرایط را برای مردم بسیار سخت کرده است، عملیاتی کردن طرح مالیات بر خانه‌های خالی می‌تواند گامی بلند در مسیر کاهش قیمت غیرواقعی مسکن باشد، ازاین‌رو دستگاه‌های متولی باید در شناسایی، معرفی و اخذ مالیات از خانه‌های خالی همکاری کنند.

بانک‌ها به‌جای تسهیل‌گری، تصدی‌گری می‌کنند

محمدبیگی یادآور شد: در شرایط جنگ اقتصادی باید به مردم و سرمایه‌گذاران فرصت داده شود اما برخی از بانک‌ها به بهانه‌های مختلف مانعی در مقابل مردم قرار داده و به‌جای تسهیل‌گری، تصدی‌گری می‌کنند. برخی مواقع بانک‌ها نه به دولت پاسخگو هستند و نه به مردم. به همین جهت ضرورت دارد مسئولان جلوی تصمیمات منفعت‌طلبانه برخی از بانک‌ها را بگیرند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در راستای حل مشکلات حوزهٔ اقتصادی ضرورت دارد مسئولان امر هر چه سریع‌تر چالش‌های عمدهٔ اقتصادی استان را شناسایی و بر طبق اولویت به نمایندگان ارائه کنند تا بتوان برای آن چاره‌اندیشی لازم را انجام داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نقدينگي بانک البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، در گفتگویی، به بیان دیدگاه های خود پیرامون اهمیت توسعه متوازن در کشور پرداخته است.

وزیر سابق کشور در بخش هایی از این گفتگو که ماهنامه گفتگوی اجتماعی منتشر کرده، گفته است: اساس رضایت‌مندی مردم و قبول مشروعیت برای حکومت‌ها برمبنای کارآمدی است. پس اگر کارآمدی باشد، رضایت‌مندی هم وجود خواهد داشت. اگر رضایتمندی باشد، مقبولیت است. اگر مقبولیت باشد، مشروعیت هم کنارش قرار دارد و این سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی می‌شود که منجر به تنظیم متعادل رابطه دولت و مردم و در نتیجه امنیت می‌شود و در نهایت هم به رابطه سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی بین «مردم و مردم» و «مردم و دولت» می‌انجامد. عنصر بسیار پرقدرت همه این‌ها، توسعه متوازن و متعادل است.

رحمانی فضلی ادامه داد: هر دولت، رئیس‌جمهور و مجلسی، از قوی‌ترین تا ضعیف‌ترین، منها تا به اضافه بیست درصد، درجه توفیق دارد. من ۵ درصد اضافه نیز گفتم. یعنی دولت ضعیف ۲۰ درصد کشور را عقب می‌برد و دولت قوی ۲۰ درصد کشور را جلو می‌برد. ۸۰ درصد کشور معطل تغییرات نظام‌ها، ساختارها، کارکردها ، قوانین و روابط هستند.

وزیر سابق کشور در بخشی دیگر از گفتگوی خود اظهار داشته است: اگر در کشور بستر و فضای باثبات در حوزه اقتصادی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و مشارکت مردم نداشته باشید، نمی‌توانید کاری انجام دهید.

وی در این گفتگو با اشاره به اینکه اگر از من پرسیده شود در شرایط کنونی بزرگترین مشکل کشور در حوزه‌های برنامه‌ریزی و توسعه چیست؟ من در یک کلمه به شما می‌گویم، عدم توازن و تعادل در کشور در بحث توسعه.

وی عنوان کرد: نظام پولی ، بانکی و مالی ما واقعاً یک نظام انحصاری متمرکز ضد توسعه است؛ از ساختار بانک‌ها بگیرید تا عملکردهایشان. مقام معظم رهبری در عموم و خصوص بارها گفته‌اند که چرا بانک‌ها شرکت‌داری می‌کنند؟! بانک تمام منابع را از سطح کشور جمع می‌کند، بعد در توزیع منابع اولویت اول آن‌ها شرکت‌ها و پروژه‌های بانک؛ اولویت دوم شرکت‌ها و پروژه‌های بانک دیگری که ضربدری کار می‌کنند و اولویت سوم مشتری‌های بزرگ خودش است، اولویت چهارمی وجود ندارد. از یک نظام پولی و بانکی ناقص‌الخلقه، نظام اداری، نظام بودجه‌ریزی، نظام مالیاتی و نظام برنامه‌ریزی که همه اجزا بد کار می‌کنند چه انتظاری می‌توان داشت. نتیجه‌اش می‌شود عدم توازن و تعادل در توسعه. چشم‌اندازهای هراسناک شهرهای بزرگ، مشکلات وحشتناک شهرهای بزرگ، محرومیت‌های وحشتناک مناطق محروم، معطل ماندن ظرفیت‌ها در مناطق محروم و مهاجرت‌ها نتیجه همین عدم توازن و تعادل است.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901081

دیگر خبرها

  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی