Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد تلاش دولت برای یک قرارداد جدید ۲۵ ساله با یک کشور خارجی را تکذیب کرد.

قدس آنلاین: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت آمریکایی‌ها نه حق دارند و نه این امکان را دارند که مکانیزم ماشه را آن‌گونه که ادعا کردند در صورت رأی نیاوردن قطعنامه شان برای تمدید تحریم تسلیحتی ایران فعال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: آنها در جایگاهی نیستند که با استناد به قطعنامه پیشنهادی خودشان مفاد و دستاوردهای برجام را از بین ببرند. رایزنی‌هایی هم که با  سایر اعضای شورای منیت داشتیم همه آنها مخالف هستند و این رویکرد را تقبیح کرده‌اند و پیش بینی شکست دیگری برای آنها داریم.

حقوقمان را وجه المصالحه رابطه ارباب رعیتی اروپا با آمریکا نمی‌کنیم

رئیس مرکز دیپلماسی عومی و رسانه‌‍ای وزارت امور خارجه درباره خبرهای منتشر شذه از طرح کشورهای اورپایی برای تمدید سه ساله تحریم تسلیحاتی ار=یران برای راضی کرن آمریکایی‌ها نیز تصریح کرد: رویکرد غربی‌ها بویژه آمریکایی‌ها درمورد توانمندی دفاعی ما رویکرد امنیتی سازی است که مردود است. ما چه با تحریم و چه بی تحریم در مورد توان دفاعی کشور با کسی شوخی نداریم. همه پیشرفت های ما با وجود تحریم های ظالمانه بوده است.

موسوی اکید کرد: دوستان کار عبثی انجام می‌دهند و به بیراهه میروند. ادامه تحریم بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ است و آثار و تبعاتی دارد که اروپایی‌ها و آمریکا باید عواقب آنرا بپذیرند. تعامل اورپا و آمریکا به ما ربطی ندارد و ما حاظر نیستیم از حقوق خود بگذریم و آنرا وجه المصالحه روابط اربار رعیتی انها کنیم.

ظریف در نشست ویدئوکنفرانس شورای امنیت سخنرانی می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه ظریف در روزهای اخیر دو ویدئو کنفرانسبا همتایان خود یوسف بن علوی و وزیر خارجه چین داشت و امروز احتمالا همین مذاکرات را با همتای قطری خواهند داشت، گفت: وزیر امور خارجه فردا به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس در نشست شورای امنیت سازمان در خصوص گزارش دبیرخانه در اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شرکت و سخنرانی خواهند کرد.

رومانی در مورد مرگ قاضی منصوری شفاف سازی کند

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره نتیجه درخواستها از دولت رومانی برای شفاف سازی و ارائه اطلاعات ذرسمی در مرود مرگ قاضی منصوری و علت آن نیز با بیان اینکه این اتفاق هنوز دارای ابهاماتی است، گفت: دولت رومانی هنوز شفاف سازی صورت نداده اما وزارت خارجه و سفارت ما قوه قضائیه و با همکاری اینترپل هنوز پیگیر هستند و ما درخواست داریم دولت رومانی هرآنچه را و به هر دلیلی رخ داده رسما به دولت ایران اعلام کند که متاسفانه تا کنون جز اخبار رسانه‌ای چیزی دریافت نکرده‌ایم. ما خواهان روشن شدن ابعاد این اتفاق هستیم که سرنوشت ایشان چه بوده است.

واکنش موسوی به ادعای احمدی نژاد

موسوی درباره انتقادها و خبرهای منتشر شده در روزهای اخیر در مورد توافق همکاری ۲۵ ساله ایران و چین نیز با تاکید بر اینکه این موضوع جدید نیست، اظهار داشت: در سفری که رئیس جمهور چین به ایران داشتند توافقی صورت گرفت که روابط دو کشور جامع و راهبردی باشد. سندی هم امضا شد و یکی از بندهای آن اعلام می‌کرد دو کشور باید یک سند همکاری راهبردی در همه زمینه ها داشته باسند.در سفر سال گذشته ظریف پیش نویس سند به اطلاعات مقامات چینی رسید و چند با تبادل شد و اخیرا در کشور این پیش نویس نهایی شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره انتقادهای اخیر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق و ادعای او درمورد مذاکرات برای انعقاد یک قرارداد جدید ۲۵ ساله با یک کشور خارجی گفت:  من همه گمانه زنی ها را در این مورد رد و این ادعا را تکذیب می‌کنم. ما هیچ مذاکره و قراردادی بجز همکاری جامع و راهبردی با کشور چین نداریم که در حد پیش نویس است و هیچ یک از مواردی که گفته شده صحت ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ما تلاش داریم رابطه مان را درازمدت امضا کنیم. سند به نوعی است که می شود در آینده آنرا منتشر کردو ایبعاد سیاسی و قتصادی در این سند هست که اگر نهایی شود می توان آنرا منتشر کرد و هیچ چیز ابهام آمیزی ندارد.

ادامه دارد...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه احمدی نژاد قرارداد 25 ساله برجام پیش نویس قطعنامه آمریکا بیانیه تروئیکای اروپایی سخنگوی وزارت امور خارجه احمدی نژاد ۲۵ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۵۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر

محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم، به منظور شرکت در یک نشست علمی و تخصصی پیرامون « ارزش های مشترک در محیط زیست جهانی» امروز عازم بوداپست پایتخت مجارستان شد.

این سفر در پاسخ به دعوت رسمی گرگلی دلی رئیس «دانشگاه ملی لودوویکای» مجارستان انجام شده است.

این نشست علمی از ۱۷ الی ۲۱ اردیبهشت در بوداپست برگزار می شود و طی آن، احمدی نژاد به عنوان میهمان ویژه در باره اهمیت و ضرورت مقابله با تهدیدها و آسیب های وارده به محیط زیست سخنرانی می کند.

دانشگاه ملی لودوویکای بوداپست، فعالیت آموزشی خود را به طور متمرکز در حوزه خدمات عمومی و مدیریت دولتی به انجام می رساند و ریاست آن توسط رئیس جمهور مجارستان منصوب می شود.

دیگر خبرها

  • تصاویر اسکورت محمود احمدی‌نژاد در سفر خارجی
  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر
  • محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا