Web Analytics Made Easy - Statcounter



خبرگزاری آریا- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ساختار تشکیلاتی وزارت جهادکشاورزی ، ساختاری ترویجی مبتنی بر جامعه شناسی روستائی است.

به گزارش خبرنگار ما، مهندس اکبر فتحی در دیدار با اعضای کمیته کشاورزی خانه توسعه آذربایجان که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: اکثریت قالب محصولات تولیدی استان آذربایجان شرقی محصولات سالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: سازمان جهادکشاورزی استان موظف است براساس جامعه شناسی روستائی، نیازها و خواسته های کشاورزان و بهره برداران کشاورزی را شناسایی و احصاء نماید و با توجه به روحیات کشاورزان جنس سخنان خود را تدوین و رهنمودهای لازم در این راستا را ارائه نماید.

مهندس فتحی افزود: متاسفانه در سالهای اخیر تفکر سخت افزاری بر بدنه جهادکشاورزی حاکم بوده است و این تفکر کارشناسان و متخصصین کشاورزی را از انجام وظیفه اصلی خود که همان جامعه شناسی روستائی براساس خواست های کشاورزان می باشد، دور نموده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، تاکید کرد: ترکیب نامناسب سنی و تحصیلی بهره برداران کشاورزی فقط یک معلول است، نواقص و خلاءهای موجود در بخش ترویج و آموزشهای کشاورزی موجب شده است تا ما از انجام کارهای اصلی و تاثیرگذار در این بخش غافل شده و تنها به تفکر سخت افزاری و فیزیکی تکیه نمائیم.

وی با تاکید بر این موضوع که تحقق پروژه ها و طرح های کشاورزی از جمله اجرایی شدن طرح اصلاح الگوی کشت در حوضه دریاچه ارومیه در راستای احیاء دریاچه منوط به برآورده ساختن نیازهای کشاورزان این منطقه می باشد، اظهار کرد: عدم توفیقات لازم در پروژه ها و طرحهای کشاورزی از جمله اصلاح الگوی کشت در حوضه دریاچه ارومیه ناشی از اجرا نشدن جامعه شناسی روستائی و عدم متقاعد شدن کشاورزان مبنی بر انجام برنامه های ارائه شده از طرف کارشناسان بخش کشاورزی است.

مهندس فتحی، گفت: تامین امنیت غذایی ماموریت فعلی سازمان جهادکشاورزی است با عنایت بر این که 98 درصد بخش کشاورزی در اختیار کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی است، لذا تامین امنیت غذایی و تهیه مایحتاج غذایی جامعه انسانی کشور نیز تنها با همکاری و همیاری کشاورزان زحمتکش میسر خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش دیگری از سخنان خود با خاطرنشان ساختن این موضوع که وظایف و تکالیف دست اندرکاران کشاورزی کشور و استان پروژه محور و کوتاه مدت است و با اشاره به افزایش متوسط عملکرد گندم دیم از 350 کیلوگرم در هکتار به 1500 کیلوگرم که در طول سالیان متوالی تحقق یافته است، اظهار کرد: افزایش محصولات کشاورزی و توسعه زیربنائی کشاورزی کشور و به طبع آن استان آذربایجان شرقی نیز در کوتاه مدت اتفاق نمی افتد. لذا برای توسعه زیربنائی کشاورزی استان بایستی نگاه جامع و درازمدت نسبت به مسائل کشاورزی استان داشته باشیم.

مهندس فتحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اراضی زراعی منطقه حکم آباد کلانشهر تبریز که به کشت سبزی و صیفی جات اختصاص دارند، گفت: کاربری اراضی زراعی شهری طبق کمیسیون ماده پنج که متشکل از سازمان مسکن و شهرسازی، شهرداری، استانداری، سازمان محیط زیست و محوریت سازمان جهادکشاورزی به عنوان عضو اصلی بوده و ریاست آن برعهده استاندار محترم است، در طرح جامع شهری تعیین می گردد و تغییر کاربری زمین های کشاورزی مناطق حکم آباد، لاله و قراملک کلانشهر تبریز توسط شهرداری به کاربری فضای سبز، مسکونی، تجاری و یا خدماتی عملاً غیرممکن است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر این موضوع که آلوده دانستن تمام محصولات کشاورزی در حقیقت اجحاف در حق کشاورزان زحمتکش است، افزود: آنالیز یک به یک محصولات کشاورزی نسبت به میزان ازت، پتاس، فسفر و تمام آلاینده های موجود، سالم بودن محصولات را جزء به جزء مشخص می نماید.

مهندس فتحی در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری این نکته که مجموع اراضی زراعی استان بالغ بر یک میلیون و 200 هزار هکتار است، گفت: از این میزان 900 هزار هکتار شامل اراضی دیم می باشد، بنده به عنوان عالی ترین مقام مسئول بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با قاطعیت ادعا دارم که محصولات دیم استان به دلیل مصرف کم نهاده های شیمیائی به طور کامل سالم می باشند و هیچگونه آلودگی در این محصولات وجود ندارد و بدینوسیله اعلام می کنم اکثریت قالب محصولات تولیدی استان، محصولات سالم است.






منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهادکشاورزی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی کشاورزی استان بخش کشاورزی مهندس فتحی سخنان خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان توفان و بارندگی‌های اخیر را بی سابقه در تاریخ خوزستان دانست و گفت: بارش‌های بهاری اخیر خسارت‌های سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.
مسعود اسدی افزود: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.
او با بیان اینکه علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است، گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.
انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.
از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور می‌خواهیم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

دیگر خبرها

  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود