Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:11:41 GMT

۲۰ روستای شوش نیازمند آبرسانی

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۶۵۵۴

۲۰ روستای شوش نیازمند آبرسانی

به گزارش ایرنا داستان تامین آب آشامیدنی ظاهرا به این سادگی‌ها قابل حل نیست؛ شاید باورش سخت باشد در جایی میان سه رود شاوور، دز و کرخه زندگی ‌کنی و بیشترین آب‌های کشور از کنارت عبور کنند ولی از تشنگی رنج ببری. 

بیش از ۲۰ روستای شهرستان شوش از جمله جابرکعب، طالب‌آباد، امامزاده خلیل، ابوسلیله، شویع عتیج، سعبیه شمالی و جنوبی، حسن گرگ، دوله یارالله، رسن، بیت راشد، مجید عبدالله، بیت عبدالله، زهراو مهدی، کعب نبی، شیخ مفت و مرادآباد با تانکر آبرسانی می‌شوند و برخی از آنها در فصول گرم سال تنش آبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اهالی هر سال این روستاها در فصل تابستان با مشکل کم ‌آبی مواجه می‌شوند ولی تاکنون برای رفع این مشکلات اقدام لازم صورت نگرفته و روستاییان مجبورند برای تامین آب آشامیدنی به شهرهای شاوور و شوش مراجعه کنند.

اهالی روستاهای بخش مرکزی و شاوور شوش می‌گویند باید برای تامین آب با دبه‌ و قابلمه مسیر روستاها تا شهرها را طی کنند؛ آنها خواستار رسیدگی مسوولان به این مشکل هستند.

یکی از اهالی روستای طالب آباد که برای پر کردن بشکه به شوش آمده بود، به خبرنگار ایرنا گفت: ما هیچ چیز غیر از آب آشامیدنی از مسوولان نمی‌خواهیم.

هادی چنانی افزود: مجبوریم فاصله زیادی را برای تامین آب آشامیدنی از روستا تا شهر طی کنیم که این موضوع مشکلاتی را برای اهالی ایجاد کرده است.
رییس مرکز بهداشت شهرستان شوش با اشاره به مشکلات زیرساختی آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان گفت: کمبود کلر، خرابی دستگاه‌های کلرزنی و محصور نبودن بعضی از تاسیسات آب از جمله مشکلات زیرساختی این روستاها هستند.

غلامرضا میرزایی با تاکید بر لزوم تسریع در رفع شکستگی‌ها و رفع افت فشار آب این مناطق افزود: بعضی از شبکه‌های آبرسان، فرسوده بوده و باید تعویض شوند.

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی شوش نیز اظهارداشت: حدود ۷۰ شکستگی در لوله‌های آبرسان روستاهای شهرستان داریم که این موضوع باعث نرسیدن آب به مشترکان می‌شود.
عاشور مزرعه با بیان اینکه وسایل آبرسانی برخی روستاها بدلیل فرسودگی باید تعویض شوند، افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ روستای شوش آب آشامیدنی ندارند و آبرسانی به آنها از طریق تانکر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به این روستاها بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: این روستاها در بخش‌های شاوور، فتح المبین و مرکزی حدود ۴۰۰ خانوار و ۲ هزار نفر جمعیت دارند.

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی شوش با اشاره با ادغام آبفا و آبفار بیان کرد: حساب این اداره بعد از ادغام ادارات مسدود شده ولی خدمات رسانی به مردم به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

عدنان غزی فرماندار شوش نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از هیچ تلاشی برای رفع مشکل آبرسانی به روستاهای شهرستان دریغ نمی‌شود.

وی افزود: با کمک نماینده مردم شوش در مجلس و بخشداران در حال پیگیری برای تامین اعتبار لازم و رفع مشکل آب آشامیدنی این روستاها هستیم.

این روستاها با وجود اینکه فاصله چندانی تا رودهای منطقه ندارند ولی از کمبود آب رنج می‌برند که امید است روند پیگیری‌ها برای رفع مشکل آنها تسریع یابد و اهالی هرچه زودتر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شوند.

شهرستان شوش دارای ۲۲۰ روستا، پنج شهر و سه بخش مرکزی، شاوور و فتح المبین است.

برچسب‌ها شاوور شوش محرومیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاوور شوش محرومیت شاوور شوش محرومیت آب آشامیدنی برای تامین تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبرسانی به اراضی دهدشت غربی نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است. - اخبار استانها -

آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: 17 سال پیش پروژه آبرسانی به اراضی دیم دهدشت غربی آغاز شد، ولی هنوز تکمیل و به بهره‌برداری نرسیده است، هرچند در دولت سیزدهم سرعت عملیات اجرایی تسریع داده شده است.

وی اعتبار مورد نیاز پروژه را یک‌هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پروژه ملی تأمین آب اراضی دهدشت غربی از طریق رودخانه مارون با هدف تأمین 49 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز 5 هزار و 500 هکتار اراضی دهدشت غربی در محدوده شهر سوق، روستاهای لیربزرگ، لیرکوچک، چنگلوا و بوا در سال 87 کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن در خرداد سال 90 شروع شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این پروژه آب مورد نیاز 3 هزار و 322 هکتار به صورت تحت فشار و 2 هزار و 325 هکتار دیگر را به صورت ثقلی تأمین می‌کند و در صورت افتتاح و بهره‌برداری از آن، شاهد اشتغال 5 هزار نفر هستیم.

به گزارش تسنیم، دهدشت غربی با مساحت هفت هزار هکتار، از نظر زمین کشاورزی غنی و مساعد بوده، اما به علت مرتفع بودن آن نسبت به رودخانه‌های مجاور، با کمبود آب مواجه است و ماهیت تپه ماهوری این دشت نیز سبب بروز مشکل در امر آبیاری آن شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند