Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت طی اطلاعیه‌ای توضیحاتی درباره اعلام نتیجه دیوان داوری بین‌المللی درخصوص اختلاف بین شرکت‌های ملی گاز ایران و ترکمن گاز ارائه کرد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، این وزارتخانه توضیحاتی درباره اعلام نتیجه دیوان داوری بین‌المللی درخصوص اختلاف بین شرکت‌های ملی گاز ایران و ترکمن گاز ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن اطلاعیه اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به شرح زیر است:

«در پی قطع صادرات گاز به ایران از سوی شرکت ترکمن گاز در اوایل زمستان سال ۱۳۹۵، با وجود پیگیری‌های انجام‌شده توسط شرکت ملی گاز ایران برای حل اختلاف‌های مالی بین دو طرف از طریق مذاکره، شرکت ترکمن گاز تصمیم به ارجاع اختلاف به داوری بین‌المللی گرفت.

مطابق مفاد پیش‌بینی‌شده در قرارداد‌های فیمابین، موضوع به دیوان داوری بین‌المللی در مقر سوئیس ارجاع و بررسی شد. داوری در تاریخ ۱۳۹۹/۴/۴ رای خود را به دوطرف ابلاغ کرد. مطابق مقررات داوری، این رأی از سوی هیچ یک از طرف‌های اختلاف قابل انتشار نیست، مگر با توافق طرفین.

در اینجا لازم است بر این نکته تأکید شود که اساساً اختلاف‌های جاری بین شرکت ترکمن گاز و شرکت ملی گاز ایران تنها یک اختلاف برای تعیین میزان دقیق بدهی به ترکمن گاز و مطالبات شرکت ملی گاز ایران بابت جرائم مربوط به کمیت و کیفیت گاز صادراتی ترکمنستان به ایران بوده است، بنابراین این دعوی تجاری برنده یا بازنده ندارد.

آنچه درباره رأی صادره قابل بیان است، این است که رأی صادره ابعاد و جوانب مختلفی دارد، در مواردی نظر شرکت ترکمن گاز و در مواردی هم نظر شرکت ملی گاز ایران پذیرفته شده است.

تأکید می‌شود که به خلاف برخی گزارش‌های رسانه‌ای، شرکت ملی گاز ایران، مشمول پرداخت هیچ جریمه‌ای نشده و اساساً درخواست ترکمن گاز اعمال جریمه نبوده که شرکت ملی گاز ایران در این باره محکومیتی داشته باشد. چنانکه گفته شد، بحث مطروحه در داوری فقط تدقیق رقم بدهی شرکت ملی گاز ایران به ترکمن گاز بابت گاز دریافتی از شرکت ترکمن گاز تا تاریخ قطع گاز و متقابلاً تعیین میزان جرائم متعلقه به شرکت ترکمن گاز بابت کمیت و کیفیت گاز تحویلی بوده است.

به هر حال ما همواره اعتقادمان بر حل مسائل و اختلافات از طریق مذاکره بوده، اما ارجاع یک پرونده تجاری به داوری هم روشی متداول در تجارت بین‌المللی برای حل و فصل اختلاف‌هاست. امیدواریم با صدور این رأی زمینه توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور دوست و همسایه فراهم شده باشد.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت نفت شرکت ملی گاز ایران داوری بین المللی شرکت ترکمن گاز وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور خوزستانی موفق به کسب درجه داوری آسیا شد

به گزارش خبرآنلاین از اهواز، آزمون کسب اولین درجه و ارتقا درجه داوری آسیا در رقابت های آسیا میانه به میزبانی سمرقند ازبکستان برگزار شد. در این آزمون ۱۸ داور از ایران در دو بخش کاتا و کومیته حضور داشتند و موفق به کسب درجه داوری (JB) آسیا شدند. از استان خوزستان هم حسین مقدم داور جوان و خوش آتیه استان توانست در بخش کومیته و کاتا به این مهم دست یابد.

گفتنی است؛ مقدم بدون هیچ حمایتی از سوی هیات کاراته استان و اداره کل ورزش استان خوزستان موفق به کسب این درجه داوری شد. این درجه پس از گذشت یک دهه برای خوزستان به ارمغان آمد. که تا بیش از این استان خوزستان ازمحدود استان های کشور بود که داور آسیایی نداشت.

مسابقات کاراته آسیا میانه از ۱۵ اردیبهشت ماه با حضور کشورهای ایران، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان و افغانستان در کشور ازبکستان برگزار می‌شود و داوران کشورمان که در این آزمون موفق شده اند در این رویداد قضاوت خواهند کرد.

23

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902782

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان
  • یک کشته و ۳ زخمی بر اثر نزاع مسلحانه در زاهدان (فیلم)
  • داور خوزستانی موفق به کسب درجه داوری آسیا شد
  • ماجرای انتشار بوی عجیب در بندرترکمن چه بود؟
  • سرقتی عجیب هوای بندرترکمن را آلوده کرد
  • پشت پرده انتشار بوی عجیب در بندرترکمن چه بود؟
  • ماجرای انتشار بوی عجیب در بندرترکمن | علت عجیب تر این اتفاق !