Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مسیحی معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی منوط به پرداخت بدهی مالیاتی است.

در این نامه آمده است: احتراماً، همانگونه که استحضار دارید بر اساس حکم ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، "صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی از طرف مراجع صلاحیت دار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده است و در صورت عدم رعایت این حکم مسئولان امر نسبت به پرداخت مالیات‌های مزبور، با مودی مسئولیت تضامنی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

با عنایت به مراتب فوق و نظر به عام بودن حکم ماده (۱۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم، صدور یا تمدید یا تجدید کارت بازرگانی بدون اخذ گواهی صدرالاشاره به هر دلیل، فاقد وجاهت قانونی است. بدیهی است در صورت عدم رعایت حکم ماده قانونی موصوف در هنگام صدور کارت بازرگانی مسئولین امر، نسبت به پرداخت مالیات‌های مزبور با مودی مسئولیت تضامنی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید

کارت‌ های بازرگانی بدون بازگشت ارزی تعلیق می شوند

در این راستا و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق حقه دولت، ادارات امور مالیاتی ذیربط در برخورد با این قبیل موارد، بدهی مالیاتی را از مسئولین امر مطالبه خواهند نمود؛ لذا مقتضی است لزوم دریافت گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم برای تمامی متقاضیان صدور یا تمدید یا تجدید کارت بازرگانی، مؤکدة به تمامی اتاق‌های بازرگانی یاد آوری می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مالیات کارت بازرگانی بدهی مالیاتی کارت بازرگانی بدهی مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور در زمینه مالیاتی، بحث مربوط به اصلاح نظام مالیاتی و تمرکز بر مالیات‌ستانی هوشمند و عادلانه است. این موضوع به خصوص در مقابل تولید و همچنین مردم اهمیت بسیاری بالایی دارد؛ از همین رو بررسی آمار و ارقام مربوط به عملکرد سال گذشته در این زمینه بسیار مهم و کاربردی است.

طبق آمار سال گذشته میزان مالیات پرداختی کل مشاغل کشور از مجموع درآمدهای مالیاتی، عددی کمتر از ۶ درصد بوده است که نسبت به حجم بالای این بخش از اقتصاد در تولید ناخالص ملی که بین ۲۰ تا ۳۰ درصد اقتصاد را شامل می‌شوند؛ این بخش مالیات کمتری نسبت به حجم خود در اقتصاد ایران پرداخت کرده است.

با وجود شاخص پایین مالیات به تولید ناخالص ملی در بخش مالیات اصناف، تمرکز اصلی نظام مالیاتی در دولت سیزدهم، بر اعطای هدفمند معافیت‌های مالیاتی به مشاغل خرد و مردمی در مقابل مشاغل و اصناف خاص دانه درشت با درآمدهای کلان بوده است.

هدف قرار دادن مشاغل و اصناف بزرگ با درآمدهای کلان می تواند به رفع مشکلات نابرابری درآمد در اقتصاد ایران نیز کمک کند. مطالعات نشان داده است که نابرابری درآمد در کشور با تکیه بر اصلاح نظام مالیاتی در حال کاهش است و پیش از این اقدامات وضعیت به طوری بود که درصد کمی از جمعیت سهم نامتناسب زیادی از ثروت را در دست داشتند.

با تمرکز بر جمع‌آوری مالیات از مشاغل پردرآمد و اصناف خاص، دولت در سال گذشته علاوه بر افزایش درآمد مالیاتی از این محل، توانسته است که ثروت را نیز به شیوه‌ای عادلانه‌تر نسبت به قبل توزیع کند.

در بخش مالیات اصناف، بیش از ۵۰ درصد اصناف خرد مالیاتی پرداخت نکردند و از طرف دیگر بیش از ۵۰ درصد مالیات اصناف تنها توسط ۱ درصد پرداخت شده است. از همین رو تمرکز ویژه سازمان امور مالیاتی بر اخذ مالیات از مشاغل و اصناف بزرگ با درآمدهای کلان با تکیه بر اعداد و ارقام عملکرد مالیات اصناف سال گذشته بوده است.

تمرکز بر مالیات‌ستانی سیستمی و تقاطع داده‌ها مسیر اصلی تحقق این امرفراهم شده است. در این مدل با تکیه بر شفافیت اطلاعات سیستمی حاصل از سامانه مودیان و همچنین اعمال معافیت‌های مناسب برای اصناف کوچک و خرد، مسیر تحقق عدالت مالیاتی با تمرکز نظام مالیاتی بر اخذ مالیات از مشاغل خاص با درآمدهای کلان فراهم شده است.

نوع مودیان

سهم مودیان

درصد از مالیات مشاغل

سهم مردم و کسب‌وکارهای خرد از مالیات بخش اصناف

۹۹%

۵۰%

سهم اصناف و مشاغل خاص دانه‌درشت با درآمدهای کلان

۱%

۵۰%

دیگر خبرها

  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان