Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@20:41:28 GMT

شانگهای میزبان منطقه ویژه کشاورزی عمودی شهری

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۷۰۱۴

شانگهای میزبان منطقه ویژه کشاورزی عمودی شهری

‌طرح احداث یک منطقه کشاورزی عمودی شهری در شهر شانگهای چین علاوه بر تأمین مواد غذایی مورد نیاز شهروندان و ایجاد منظر زیبای شهری، به یک منطقه پویا برای نوآوری و آموزش در حوزه کشاورزی شهری تبدیل می‌شود.

به گزاش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به جمعیت نزدیک به ۲۴ میلیون نفری کلان‌شهر شانگهای و کاهش مساحت و کیفیت زمین‌های کشاورزی، طرح ایجاد منطقه کشاورزی شهری سانکیو (Sunqiao) در شانگهای تحقق یافت؛ اجرای یک طرح جامع ۱۰۰ هکتاری که در سال ۲۰۱۷ توسط شرکت آمریکایی ساساکی (Sasaki Associates) آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه سانکیو بین فرودگاه بین‌المللی اصلی شانگهای و مرکز شهر قرار دارد و مکانی مستعد برای اجرای کشاورزی عمودی در مقیاس بزرگ در شهر آسمان‌خراش‌های بلند است. اولویت این طرح افزایش تقاضای محصولات کشاورزی در منطقه است و اما انتظار شرکت ساساکی از این بیشتر است تا این منطقه به عنوان یک آزمایشگاه پویا برای نوآوری، تعامل و آموزش در کشاورزی شهری شناخته شود.

شانگهای یک شهر ایده آل برای کشاورزی عمودی است و قیمت بالای زمین موجب شده که توسعه عمودی و ساختمان‌های بلند از نظر اقتصادی بسیار به صرفه باشد. پاسخ به تقاضای سبزیجات برگی (مانند انواع کلم، اسفناج، شاهی و غیره) در رژیم غذایی اهالی شانگهای با سیستم‌های هیدروپونیک و آکواپونیک کارآمد قابل تأمین است. بنابراین، طرح جامع ساساکی طیف وسیعی از تکنیک‌های کشاورزی دوستدار شهر، مانند مزارع جلبک، گلخانه‌های شناور و دیوارهای سبز را در بر می‌گیرد.

منطقه سانکیو فراتر از یک کارخانه تولید مواد غذایی است؛ طرح جامع شرکت ساساکی یک ناحیه عمومی را ایجاد می‌کند و از کشاورزی به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی رشد شهری حمایت می‌کند. گلخانه‌ها، موزه علوم، نمایشگاه آبزیان و جشنواره‌های خرید نشان از تلاش برای آموزش کودکان در مورد منشأ غذای آن‌ها است. در همین حال، برج‌های تجاری، اداری و فضاهای سبز نشان از تمایل به ایجاد محیطی چندمنظوره، پویا و فعال دارد که با مزارع سنتی و پراکنده غیر شهری قابل مقایسه نیست.

سانکیو مفهومی بیگانه برای شانگهای نخواهد بود؛ در حالی که کشورهای غربی به کشاورزی در مقیاس بزرگ، غیرشهری، و تجاری وابسته هستند، کشاورزی سنتی در مقیاس کوچک بر چشم‌انداز شهری شانگهای حاکم بوده است. با این حال، مقیاس طرح مصوب ساساکی نشان از افزایش ارزش بخش کشاورزی چین دارد.

چین بزرگ‌ترین مصرف‌کننده و صادرکننده محصولات کشاورزی در جهان است؛ ۲۲٪ اشتغال این کشور و ۱۳٪ از تولید ناخالص داخلی چین را کشاورزی تأمین می‌کند. بنابراین دولت چین مایل به حفظ، نوسازی و به نمایش گذاشتن صنعتی است که به کاهش چشمگیر نرخ فقر کمک کند و بر رشد صنایع بیوتکنولوژی و نساجی نیز تأثیر می‌گذارد.

شرکت ساساکی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: "این رویکرد به‌طور فعال باعث شکل‌گیری یک شبکه غذایی پایدارتر می‌شود و به واسطه ایجاد یک برنامه مشترک بین رستوران‌ها، بازارها، آکادمی آشپزی و تجربه برداشت محصول توسط مشتری به افزایش کیفیت زندگی در شهر منجر می‌شود. "

کد خبر 431134

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کشاورزی شهری باغ عمودی شانگهای کشاورزی عمودی مزرعه شهری چین شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کشاورزی عمودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار واحد از مجموع چهار میلیون مسکن هدف گذاری شده از سوی دولت سیزدهم در استان های مختلف کشور در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا؛ «روح‌الله اکبری» روز جمعه در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی یکهزار و ۶۸۰ واحد از همین مساکن در مراغه، به خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای اجرای نهضت ملی مسکن ۷۲ هزار هکتار زمین مستعد ساخت شهری و ۵۰ هزار هکتار زمین روستایی در مراحل مختلف تامین قرار دارد که حدود ۳۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های شهری به صورت کامل تملک، و وارد مرحله آماده‌سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۲۶ هزار هکتار از این زمین‌ها در چرخه ساخت قرار دارد، به آمار طرح جوانی جمعیت هم اشاره کرد و افزود: در بخش جوانی جمعیت برای اولین‌بار در سال گذشته ۷۰ هزار نفر زمین ۲۰۰ متری دریافت کردند.

به گفته «اکبری» این زمین‌های ارزشمند با توجه به اقتضائات مناطق مختلف کشور به یک نفر یا چند خانوار واگذار شد.

دستیار ویژه وزیر و راه و شهرسازی به تحویل ۵۰۰ هزار واحد از مساکن نهضت ملی مسکن در سطح کشور هم اشاره کرد و افزود: بخشی از این مساکن از باقیمانده‌های مسکن مهر بود که با درصد پیشرفت فیزیکی مختلف به دولت سیزدهم منتقل شد تا جایی که باقیمانده مسکن مهر روی خاک هم در میان این مساکن وجود داشت.

«اکبری» با تاکید بر اینکه حدود ۲۵۰ هزار واحد از مساکن مهر به دولت سیزدهم منتقل شده بود، افزود: تاکنون ۱۲۸ هزار واحد از این تعداد به متقاضیان تحویل شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: دهکده شهری از ابداعات دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که در قالب آن زمین روستایی به متقاضیان واجد شرایط شهری واگذار می‌شود.

«اکبری» افزود: این متقاضیان برای بازگشت به روستا تمایل دارند اما نه با مشاغل سنتی؛ بلکه آسایش شهری و طبیعت روستایی را به صورت همزمان انتظار می‌کشند.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: احداث اولین دهکده شهری آذربایجان‌شرقی امروز در شهرستان سراب آغاز شد که بخشی از زمین‌های آن به متقاضیان بومی همان روستا و بخش دیگر به متقاضیان شهری واگذار می‌شود.

«اکبری» اضافه کرد: اولین شهرک هم امروز در آذرشهر به صورت شهرک منفصل به مرحله اجرا رسید و عملیات اجرایی آن با حضور رییس سازمان ملی زمین و مسکن شروع شد.

به گفته وی نهضت ملی مسکن در سال سوم از لحاظ ساخت و تحویل واحدها سرعت می‌گیرد؛ ضمن توجه به اینکه بانک‌ها هم در سال گذشته همکاری خوبی داشتند اما امسال باید تزریق مالی شتاب بیشتری بگیرد تا مراحل ساخت تسریع شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه