Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@08:15:04 GMT

20 روستای شوش نیازمند آبرسانی هستند

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۷۱۰۷

20 روستای شوش نیازمند آبرسانی هستند

۲۰ روستای شهرستان شوش در این روزهای گرم تابستانی برای تامین آب هر روز باید مسیر روستاهای خود تا شهرهای شوش و شاوور را طی ‌کنند.

به گزارش جماران، داستان تامین آب آشامیدنی ظاهرا به این سادگی‌ها قابل حل نیست؛ شاید باورش سخت باشد در جایی میان سه رود شاوور، دز و کرخه زندگی ‌کنی و بیشترین آب‌های کشور از کنارت عبور کنند ولی از تشنگی رنج ببری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

20 روستای شهرستان شوش مشکل کم آبی دارند و به گفته اهالی هر سال این روستاها در فصل تابستان با مشکل کم ‌آبی مواجه می‌شوند ولی تاکنون برای رفع این مشکلات اقدام لازم صورت نگرفته و روستاییان مجبورند برای تامین آب آشامیدنی به شهرهای شاوور و شوش مراجعه کنند.

اهالی روستاهای بخش مرکزی و شاوور شوش می‌گویند باید برای تامین آب با دبه‌ و قابلمه مسیر روستاها تا شهرها را طی کنند؛ آنها خواستار رسیدگی مسوولان به این مشکل هستند.

یکی از اهالی روستای طالب آباد که برای پر کردن بشکه به شوش آمده بود، گفت: ما هیچ چیز غیر از آب آشامیدنی از مسوولان نمی‌خواهیم.

هادی چنانی افزود: مجبوریم فاصله زیادی را برای تامین آب آشامیدنی از روستا تا شهر طی کنیم که این موضوع مشکلاتی را برای اهالی ایجاد کرده است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان شوش با اشاره به مشکلات زیرساختی آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان گفت: کمبود کلر، خرابی دستگاه‌های کلرزنی و محصور نبودن بعضی از تاسیسات آب از جمله مشکلات زیرساختی این روستاها هستند.

غلامرضا میرزایی با تاکید بر لزوم تسریع در رفع شکستگی‌ها و رفع افت فشار آب این مناطق افزود: بعضی از شبکه‌های آبرسان، فرسوده بوده و باید تعویض شوند.

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی شوش نیز اظهارداشت: حدود ۷۰ شکستگی در لوله‌های آبرسان روستاهای شهرستان داریم که این موضوع باعث نرسیدن آب به مشترکان می‌شود.

عاشور مزرعه با بیان اینکه وسایل آبرسانی برخی روستاها بدلیل فرسودگی باید تعویض شوند، افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ روستای شوش آب آشامیدنی ندارند و آبرسانی به آنها از طریق تانکر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به این روستاها بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: این روستاها در بخش‌های شاوور، فتح المبین و مرکزی حدود ۴۰۰ خانوار و ۲ هزار نفر جمعیت دارند.

مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی شوش با اشاره با ادغام آبفا و آبفار بیان کرد: حساب این اداره بعد از ادغام ادارات مسدود شده ولی خدمات رسانی به مردم به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

عدنان غزی فرماندار شوش نیز د اظهارداشت: از هیچ تلاشی برای رفع مشکل آبرسانی به روستاهای شهرستان دریغ نمی‌شود.

وی افزود: با کمک نماینده مردم شوش در مجلس و بخشداران در حال پیگیری برای تامین اعتبار لازم و رفع مشکل آب آشامیدنی این روستاها هستیم.

اخبار مرتبط دستور رئیس جمهور برای رسیدگی فوری و حل مشکل آب آشامیدنی در برخی مناطق اهواز بحران آب در خوزستان، بحرانی چندوجهی کیانوش راد: وضعیت خوزستان از اعلام زنگ خطر گذشته است حجم ورودی سدهای خوزستان کاهش فاحشی نداشته است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا کم آبی خوزستان مشکل آب خوزستان کم آبی روستاها سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی برای تامین آب آب آشامیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی و در راستای محرومیت زدایی از روستاها، تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، ۱۵ روستا در شهرستان‌های نائین و فریدن از آبرسانی پایدار بهره مند می‌شوند.

وی افزود: در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور مقرر شد که بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری ۵۱ روستا با جمعیت بالغ بر ۱۳ هزار نفر، شامل ۴۳۰۰ خانوار به آب پایدار سالم و بهداشتی دست یابند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص برنامه زمان بندی تکمیل آبرسانی به روستاها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی آبرسانی به ۹ روستا تکمیل شده و ۶ روستای دیگر نیز نیز تاقبل از پایان اردیبهشت ماه سال جاری از آبرسانی پایدار بهره مند می‌شوند.

اکبریان با بیان اینکه در سال گذشته نیز ۴۲ روستای شهرستان نائین از طریق طرح جهاد آبرسانی به آب پایدار دست یافتند، افزود: حذف آبرسانی سیار و محرومیت زدایی از روستاها یکی از اولویت‌های شرکت‌های آبفا بر مبنای جهاد خدمت رسانی است.

کد خبر 6091111

دیگر خبرها

  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند