Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در آستانه روز ملی صنعت و معدن گفت: ۲۲۷ واحد معدنی در این استان برای بهره برداری بیشتر به مزایده عمومی گذاشته می‌شود.

امین زاده  افزود: ۴۶۰ واحد معدنی در آذربایجان شرقی وجود دارد که به زودی مزایده عمومی تعداد اعلام شده در اختیار هم استانی‌ها و هموطنان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت کار‌های اداری این مزایده انجام و مجوز‌های لازم اخذ شده است.

او با بیان اینکه بیشترین ذخایر معدنی کشور در آذربایجان شرقی است، افزود: اکنون ۳۱۰ واحد معدنی فعال در آذربایجان شرقی وجود دارد که تکلیف واحد‌های راکد نیز به زودی مشخص می‌شود و به واحد‌های نیمه فعال نیز مساعدت خواهد شد تا فعال شوند.

امین زاده  گفت: افرادی که معادن در اختیار دارند، اما غیرفعال هستند در واقع حقوق دولتی را مسکوت گذاشته اند که پی گیر فعال شدن آن‌ها هستیم.

او با اشاره به اینکه توسعه معدن و صنایع معدنی یکی از اولویت‌های سازمان صمت در آذربایجان شرقی است، گفت: راه اندازی فاز سوم مس سونگون و فرآوری نفلین سینیت کلیبر بر این اساس انجام شده است و واحد آهک اهر نیز تا ۲ماه آینده افتتاح می‌شود.

امین زاده افزود: پیگیر هستیم تا کارخانه نفیلین سینیت سراب نیز به عنوان آرزوی ۲۲ ساله مردم آذربایجان شرقی راه اندازی شود.

او گفت: احصا و استخراج مس و کانی‌های طلا در آذربایجان شرقی از دیگر اولویت‌های سازمان در آذربایجان شرقی است که به دنبال تحقق آن هستیم.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین در خصوص استخراج از معدن طلای اندریان نیز گفت: رگه‌های غنی در این معدن وجود دارد که تمام خروجی‌های رگه‌های این معدن در اختیار بانک مرکزی ایران است، البته چند معدن دیگر نیز شناسایی شده که در مرحله اکتشاف و بهجویی کانی‌ها است.

امین زاده افزود: فعالیت معدن اندریان با رعایت مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی در این منطقه می‌تواند تحول ایجاد کند.

او با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا، گفت: امسال سال منابع معدنی است و تحریم کمترین آسیب را می‌تواند به بخش معدن وارد کند، چون مواد در اختیار خودمان است و از خارج وارد نمی‌شود و با صرف وقت بیشتر در معادن می‌توان نتایج خوبی در جهت توسعه کشور و جهش تولید برداشت.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت روز ملی صنعت و معدن آذربایجان شرقی واحد معدنی امین زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان در زمینه تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه است، گفت: قبلاً در استان هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس وجود داشت اما در سه سال گذشته این تعداد تقریبا به ۴۰۰ دستگاه رسیده است.

مالک رحمتی، جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی استان که با حضور وزیر راه برگزار شد، با بیان اینکه حمل و نقل عمومی ما از وضعیت خوبی برخوردار نیست، اظهار کرد: میزان تلفات درون و برون شهری سالانه‌ی هزار نفری در شأن استان نیست، ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد. در آزادراه پیامبر اعظم در سال گذشته ۹۷ فوتی اتفاق افتاده است. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: با افت رام قطارهای استان نیز رو به رو هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود و از وزیر محترم خواهشمندیم نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستورات لازم را صادر کنند.

وی با بیان اینکه امروز سه دستور جهادی از طرف وزیر صورت گرفت، خاطر نشان کرد: برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر در دستور کار قرار گرفت و یکی از آرزوهای دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز بازدید شد و دستورات لازم صادر شد و قرار است یک باند آن تا تیرماه آزاد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان