Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - به اساس مصوبه جدید سازمان بورس، 20 درصد از کارمزد معاملات کاهش یافته و 30 درصد دیگر نیز باید به حساب صندوق‌های توسعه و تثبیت برای حمایت از بازار سرمایه واریز شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس اوراق بهادار در حالی به تازگی خبر از کاهش نرخ کارمزد معاملات بازار سهام داده که بر این اساس نرخ کارمزد خرید و فروش شرکت‌های بورس اوراق بهادار، فرابورس، مدیریت فناوری بورس تهران، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و شرکت‌های کارگزاری از معاملات سهام و حق تقدم به میزان 20 درصد با رعایت حداکثر سقف ریالی مصوب در هر معامله از اول مردادماه امسال کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار این اقدام را با هدف کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری، تشویق سرمایه گذاران فعال در بازار سرمایه و انجام اقدامات لازم به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه سرمایه گذاران در بازار اوراق بهادار از طریق تخصیص کارمزد ارکان به صندوق تثبیت بازار سرمایه و صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه، کاهش و تخصیص کارمزد های ارکان بازار از معاملات سهام و حق تقدم سهام در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس را تصویب کرده است.
در این زمینه باید گفت 20درصد از کارمزد همه ارکان بازار سرمایه از معاملات بازار سهام کاهش یافته و 30درصد دیگر نیز از معاملات کسر و باید به حساب صندوق‌های توسعه و تثبیت برای حمایت از بازار سرمایه واریز شود. بر این اساس صندوق‌های تثبیت و توسعه بازار از محل دریافت 30درصدی کارمزد ارکان بازار، کار بازارگردانی را انجام می‌دهند و با خرید سهام در روز‌های منفی و همچنین فروش در روز‌های مثبت، به‌نوعی از بازار حمایت خواهند کرد.
به گزارش تسنیم ، بنابراین 20 درصدی کارمزد ارکان بازار، برای تمامی سرمایه‌گذاران اتفاق خواهد افتاد و 30 درصد بعدی نیز کاهش 30درصدی کارمزد معاملات ارکان بورس است که به حساب صندوق‌ها ریخته می‌شود و سرمایه‌گذاران به‌طور غیرمستقیم و ناملموس از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازار سرمایه سرمایه گذاران اوراق بهادار کارمزد ارکان ارکان بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، فولاد و شپنا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند فملی، فولاد و شپنا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش هزار و ۳۹۵ واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۸۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

افران، اهرم و فیروزا ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب،   فردا ۲ و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۲۸۴، اوصتا ۴  و اعتماد  بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، اوصتا ۴ و اونیکس ۲  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟