Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@13:39:24 GMT

تظاهرات ضدنژادپرستی در ژاپن

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۷۴۷۲

تظاهرات ضدنژادپرستی در ژاپن

به گزارش افکارنیوز،

شماری از مردم ژاپن هم مانند بسیاری از کشورها در مخالفت با آنچه تبعیض نژادی نهادینه شده در آمریکا علیه سیاهان خوانده شده است، دست به اعتراض زدند.

اخبار بین الملل-به دنبال اعتراضات سراسری در جهان علیه تبعیض نژادی، مردم در شهرهای توکیو، ناگویا، اوزاکا و فوکوکا راهپیمایی کردند و پلاکارت هایی در دست داشتند که جمله «جان سیاهان ارزش دارد» روی آن نقش بسته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراضات در این کشور به گزارش رسانه های ژاپن نشان می دهد که مردم در این کشور به این مساله که به شکلی نگران کننده و نهادینه شده به مشکلی بزرگ برای سیاهان تبدیل شده است توجه می کنند.

روزنامه ژاپن تایمز در همین باره نوشته است که البته در خود ژاپن پاره ای از مشکلات مانند تبعیض در داخل خانواده وجود دارد که بارها به نقد کشیده شده است اما به هیچوجه قابل مقایسه با تبعیض نژادی نهادینه شده نیست.

گزارش تصریح می کند برپایی تظاهرات و راهپیمایی در ژاپن و دیگر کشورهای دنیا ضد این پدیده یک اقدام مناسب است که باید مورد توجه قرار گیرد و باید از چنین تحرکاتی استقبال شود.

خبرگزاری کیودو در همین باره گزارش کرده است که راهپیمایی هایی که در خصوص مبارزه با تبعیض نژادی در ژاپن انجام شد بواقع حمایت و اعلام پشتیبانی مردم این کشور از سیاهان را نشان می دهد.

گزارش این رسانه ها خاطر نشان می کند که تبعیض نژادی نهادینه شده و سیستماتیک یک موضوع و پدیده بسیار خطرناک و نگران کننده در سطح جهان تلقی می شود.

ژاپن تایمز اضافه می کند برای بسیاری این مساله هست که فقط شعار دادن برای مقابله با تبعیض نژادی کفایت نمی کند کشورها باید عملا اقدام کرده و این اشکالات ساختاری را برطرف کنند تا موارد تبعیض از بین برود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا سیاهان اعتراضات آمریکا اعتراضات سیاهان تبعیض نژادی نهادینه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد

به گزارش جماران؛ نمایندگان کنگره آمریکا لایحه ای را برای مقابله با تظاهرات های حمایت از فلسطین تصویب کردند.

به نوشته اسپوتینک، این سند به ویژه به مقامات این امکان را می دهد که از کمک مالی به دانشگاه هایی که در قلمرو آنها تجمعات «یهودستیزانه» برگزار می شود، خودداری کنند.

فاکس نیوز گزارش داد که دست کم 167 نفر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دانشگاه های ایالات متحده در جریان اعتراضات در حمایت از فلسطین بازداشت شدند.

بدین ترتیب مجموع بازداشت شدگان در این گونه تجمعات در دو هفته اخیر به دو هزار نفر نزدیک می شود.

 

دیگر خبرها

  • تمجید ویژه از یک پرسپولیسی‌؛ او مدعی آقای گلی است!
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • (تصویر) حلقه‌های المپیک در آتش سوختند
  • ین ژاپن بالا رفت
  • لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد!
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • یدیعوت آحارانوت: موج ضد اسرائیلی به خاور دور رسیده است