Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که رژیم صهیونیستی به دلیل انفجار اوضاع در اراضی اشغالی و نیز ترس از رویارویی مستقیم با مقاومت بدنبال اجرای تدریجی نقشه الحاق اراضی کرانه باختری رود اردن است. - اخبار بین الملل -

«محمود الزهار» از چهره‌های سرشناس جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفت‌‌وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم درباره ماهیت اهداف رژیم صهیونیستی در اشغال اراضی کرانه باختری رود اردن و اینکه آیا هدف صهیونیست‌ها صرفا اجرای این نقشه هست یا اهداف دیگری نظیر سوق دادن تشکیلات خودگردان به مذاکرات جدیدی را در سر می پرورانند، گفت: در واقع، رژیم صهیونیستی بدنبال اجرای نقشه الحاق اراضی اما به طور «تدریجی» است؛ یعنی به میزان اندکی در آغاز کار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت این امر هم آن است که نگران است که وضعیتی امنیتی بوجود بیاید که به نفعش نباشد. در نتیجه، رژیم صهیونیستی اکنون در اندیشه الحاق شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک اراضی اشغالی سال 1948 میلادی است که در آنها تعداد زیادی از اعراب سکونت ندارند و بنابراین امنیت شهرک نشینان را تامین می‌کند. از این رو، رژیم صهیونیستی بدنبال الحاق تدریجی اراضی است و نه آن الحاق اراضی که ترامپ آن را می خواهد و سود منافع انتخاباتی آینده‌اش است.

وی درباره تبعات اشغال اراضی فلسطینی و خطر انفجار مردمی فلسطینی‌ها به طور خاص و انفجار مردم جهان عرب در قبال این مسئله به طور عموم گفت: در واقع، باید اوضاع منفجر شده و فضا علیه این امر (اشغال اراضی جدید) شود اما متاسفانه جهان عرب (رژیم های عرب) یا همدست اشغالگران اسرائیلی هستند یا اینکه قادر نیستند که با ترامپ مخالفت کنند که دلایل آن هم برای همه شناخته شده است. رژیم صهیونیستی از بیم وقوع چنین انفجار (مردمی) در سرزمین فلسطین و برخی کشورهای پیرامون آن در آغاز کار تلاش می کند تا این الحاق تدریجی باشد و اندک اندک اراضی را ببلعد و به اهداف مورد نظر خود برسد. روشن است که رژیم صهیونیستی می خواهد مناطقی را که در آنجا ساکنان فلسطینی نیستند، الحاق کند زیرا فلسطینی‌ها از مقاومت و روش‌های آن در برابر اشغالگری جدید پاسداری و حفاظت می کنند و در نتیجه، رژیم صهیونیستی اکنون بدنبال اجتناب از این امر است.

این عضو سیاسی جنبش حماس درباره جزئیات نقشه الحاق اراضی و اینکه آیا اراضی که رژیم صهیونیستی قصد الحاق آنها را دارد، برای شهرک نشینان صهیونیست امن هست، گفت: هدف کنونی از الحاق اراضی سیطره بر منطقه اغوار با هدف جدا کردن فلسطینی‌های باقی مانده در شرق فلسطین از اردن و در نتیجه جلوگیری از هرگونه تماسی بین فلسطینی اشغالی بعد از الحاق اراضی و اردن است. از جنوب یعنی غزه و از شمال اساسا جدا شده و در اشغال است. در نتیجه، رژیم صهیونیستی در وهله اول می خواهد که جامعه فلسطینی را از خارج از فلسطین اشغالی جدا کند و در وهله دوم مناطق را از یکدیگر جدا کند؛ یعنی تجمع های فلسطینی در برخی مکان‌ها باشند و پیرامون همه آنها را شهرک‌ها و مناطقی احاطه کرده باشد که به اشغالگران الحاق شده است و قانون درقبال آنها نظیر دیگر مناطق اعمال می شود تا این مقدمه‌ای باشد برای الحاق آنها در مراحل دیگر. از این رو، مسئله بلعیدن تدریجی و پشت سرهم است و نه بلعیدن یکدفعه همه فلسطین.

اختلاف بین کوشنر و کوهن درباره طرح اشغال کرانه باختری/ رئیس موساد: به زودی اجرا می‌شوداعلام آماده‌باش کامل گروه‌های مقاومت فلسطین برای پاسخ به طرح اشغال کرانه باختریفلسطین|تأکید حماس و جهاد اسلامی بر آمادگی کامل مقاومت برای پاسخ به تجاوزات اشغالگران

الزهار افزود: این اقدام باعث فعال سازی نقش مقاومت خواهد شد. مشکل در تشکیلات خودگردان فلسطین است که به شدت به مقاومت فشار می‌آورد و اگر این تشکیلات دست خودش را از روی مقاومت بردارد، ابزارهایی هستند که مقاومت می‌تواند از طریق آن این روند (الحاق اراضی) را متوقف کند و چه بسا وضعیت به یک انتفاضه بزرگ تبدیل شود که منجر به بیرون راندن اشغالگران از مناطق به جای الحاق آن خواهد شد.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس درباره نبود مواضع قوی جامعه بین المللی برای جلوگیری از بلعیده شدن اراضی بیشتر فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی مخالف موضوع الحاق اراضی فلسطینی هستند. بسیاری از نهادهای بین‌المللی نظر خود را در مخالفت با الحاق اراضی صراحتا اعلام کرده‌اند اما جهان اکنون سرگرم موضوع کرونا و مسائل خاص خودش است؛ خصوصا آنچه در اروپا اتفاق می‌افتند و نتیجه اقدامات ترامپ و روابط آمریکا با هم پیمانان اروپایی‌اش است که درحال بدتر شدن است. در نتیجه، جامعه بین‌المللی به طور کلی بیشتر سرگرم چند مسئله از جمله اقتصادی و بهداشتی و شیوع کرونا است تا اینکه سرگرم مسائل سیاسی باشد که خارج از مرزها اتفاق می‌افتد.

الزهار درباره رفتار برخی رژیم‌های عرب در تشویق رژیم صهیونیستی برای تصمیم جهت اشغال اراضی فلسطینی و بویژه نقش عادی سازی رسانه‌ای روابط با رژیم صهیونیستی از سوی این رژیم‌ها و آنچه اخیرا آن را همکاری و تعامل انسانی خوانده اند گفت: یک موج موسوم به صهیونیسم عربی وجود داشته است. صهیونیسم یهودی در یهودیان تاثیرگذار است. صهیونیسم مسیحی در غرب ظهور یافت و اخیرا صهیونیسم عربی در برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و نظایر آن ظهور یافته است و معتقد است که موجودیت و بقای این رژیم‌ها با وجود فساد و تجاوزگری و جنایاتش، مرتبط با راضی کردن طرف اسرائیلی است. از اینجا است که تماس‌های محرمانه آغاز شد و سپس به سمت علنی و عادی سازی روابط خواه رسانه‌ای یا سیاسی و یا حتی فرهنگی سوق یافت که ما نظیر آن را در ماه مبارک رمضان گذشته دیدیم. بنابراین، این مرحله‌ای از انحراف‌هایی است که در جهان عرب جریان دارد.

وی افزود: بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی اکنون سرگرم خودشان هستند زیرا اروپا آنها را با جنگ‌هایش به خودش مشغول کرده است. نگاه کنید به هریک از کشورهای عربی و اسلامی و خصوصا آن دسته از کشورهایی که از مقاومت حمایت می کنند؛ آنها سرگرم مسائل داخلی و مشکلات اجتماعی واقتصادی خودشان هستند. لذا آنها (صهیونیستها) این شرایط را برای خودشان مناسب دانسته‌اند اما این تنها ابری تیره است و به خواست خداوند از بین خواهد رفت و مقاومت درکرانه باختری و در قدس به پا خواهد خاست و این رنج و محنت به خواست خداوند تمام خواهد شد.

الزهار درباره تاثیر ضعف و سستی جهان عرب و دنیا در قبال مسئله فلسطین بر اراده مقاومت گفت: ضعف و سستی پیرامون ما ایجاب می کند که توان و قدرت و صلابت ما دوچندان شود تا بتوانیم این موج ناموزون تاریخ امت عربی و اسلامی را به مسیر درست خودش بازگردانیم و انشاء الله برنامه مقاومت بهتر و قویتر و با صلابت‌تر و تاثیرگذارتر در مرحله آینده خواهد بود زیرا آنچه در پیرامون ما در سایه شرایط کرونا اتفاق افتاده است، باعث تضعیف صهیونیسم مسیحی در آمریکا و روابطش با اتحادیه اروپا و نیز تضعیف کشورهای عرب توطئه کننده و همدست با رژیم اسرائیل و همچنین ضعیف کشورهایی شده است که پول‌های نفت خود را به نفع این رژیم هزینه می کردند و در نتیجه، تصویر آینده انشاء الله بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/

R36442/P/S8,90/CT2

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی کرانه باختری الحاق اراضی کشورهای عرب اشغال اراضی جهان عرب رژیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در روز جهانی آزادی مطبوعات یاد خبرنگاران شجاع فلسطینی را گرامی می‌داریم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در ‎روز جهانی آزادی مطبوعات، یاد خبرنگاران شجاع و پرافتخار فلسطینی که جان خود را در مسیر انعکاس واقعیت‌ها و تاباندن نور به صحنه‌های تاریک جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار ‎غزه فدا کردند، گرامی می‌داریم.

‏به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در ‎روز جهانی آزادی مطبوعات، یاد خبرنگاران شجاع و پرافتخار فلسطینی که جان خود را در مسیر انعکاس واقعیت‌ها و تاباندن نور به صحنه‌های تاریک جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار ‎غزه فدا کردند، گرامی می‌داریم.

تنها طی هفت ماه و در سکوت کر کننده کشورهای غربی مدعی آزادی مطبوعات و بی‌تفاوتی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی راوی حقیقت، قربانی جنایت بی‌سابقه رژیم صهیونیستی علیه رسانه‌ها و آزادی بیان شدند.

مدعیان دروغین آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات، نه تنها در مقابل کشتار این همه خبرنگار طی هفت ماه سکوت کرده‌اند، بلکه حمایت از قاتلان آنان را با تمام توان ادامه می‌دهند!»

کد خبر 750345

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی فعالیت شبکه الجزیره در اراضی اشغالی را ممنوع کرد
  • شهادت و زخمی شدن ۵ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی
  • «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است
  • در روز جهانی آزادی مطبوعات یاد خبرنگاران شجاع فلسطینی را گرامی می‌داریم
  • اسارت ۵۳ خبرنگار فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی
  • فلسطین به مسأله اول جهان تبدیل شده است
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی