Web Analytics Made Easy - Statcounter

آکو جوانمردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ نوع ماده معدنی از معادن این شهرستان استحصال می‌شود، افزود: مهمترین و بیشترین سنگ‌های استخراج شده به ترتیب شامل سنگ لاشه آهکی به میزان ۶۰ هزار تن و سنگ‌های آهن و سیلیس به ترتیب به میزان ۳۹ و ۱۰ هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد کل باریت کشور به عنوان ماده موثر در صنعت نفت در مهاباد تولید می‌شود، اضافه کرد: سه هزار و ۳۸۶ تن سنگ باریت نیز از ابتدای امسال تاکنون از معادن مهاباد استخراج شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول امور معادن مهاباد ادامه داد: از سنگ باریت در خنک و روان کردن مته‌های حفاری، پوشش درونی چاه نفت، انتقال مواد ناشی از حفاری به داخل زمین و کنترل فشارهای غیرعادی درون چاه های نفت و گاز استفاده می شود.

جوانمردی اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۲ معدن فعال و ۲۵ معدن غیرفعال و ۱۶ معدن سلب فعالیت در این شهرستان وجود دارد که بیش از ۲۵۰ نفر به طور مستقیم و بیش از ۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم در آنها مشغول به کار هستند.

وی گفت: در سال جاری یک پرونده اکتشاف نیز پس از تکمیل مراحل آن برای صدور پروانه بهره برداری به مرکز استان ارسال شده است.

قادری با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۷ واحد فناوری مواد معدنی در این شهرستان فعال است، گفت: ۴۰ درصد کل مواد استخراجی در این شهرستان فرآوری و بقیه به علت کمبود ماشین‌آلات به تبریز و اصفهان ارسال می‌شود.

 مهاباد از مناطق معدنی مهم در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

بیش از ۶۰ درصد معادن استان در شهرستان های ارومیه، تکاب، مهاباد، خوی و میاندوآب قرار دارد؛ آذربایجان غربی از وضعیت مناسبی در زمینه ذخایر معدنی برخوردار است اما هنوز تا بهره برداری مطلوب از ظرفیت های بخش معدن و صنایع معدنی راهی طولانی در پیش دارد.

محدوده آذربایجان غربی تحت پوشش سه زون از زون‌های بیست‌گانه اکتشاف سیستماتیک کشور شامل «اشنویه – خوی»، «مریوان – مهاباد» و «شاهین‌دژ – ماهنشان» قرار گرفته است.

برچسب‌ها مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مهدی کریمی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بارش های خوبی را از شمال و جنوب استان ثبت کرده ایم به طوری که بعد از شوط، ۱۲ میلی‌متر بارندگی از خوی و ۱۰ میلی متر نیز از پیرانشهر گزارش شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۹.۶ میلی‌متر از سلماس، ۸.۵ میلی متر از ماکو، ۶ میلی متر از سردشت، ۵.۷ میلی متر از چایپاره و ۳.۴ میلی متر از پلدشت ثبت بارندگی داشته ایم.

وی با بیان اینکه در سایر شهرهای استان هم بارشهایی ثبت شده است، اظهار کرد: میزان بارندگی ها در خود شهر ارومیه کمتر از یک میلی متر بود ولی در مناطق انزل و باری حدود سه میلی متر بارندگی ثبت شد.

دیگر خبرها

  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • انحراف از جاده یک دستگاه خودرو پراید در محور مهاباد-سردشت