Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@14:06:58 GMT

تحقق جهش تولید در عمل مشاهده نشده است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۸۰۳۶

تحقق جهش تولید در عمل مشاهده نشده است

حسینی با بیان اینکه تاکنون با وجود گذشت ۹۸ روز از سال ۹۹ که با عنوان جهش تولید نامگذاری شده، شاهد رقم زدن انگیزه ای برای وقوع این جهش نبودیم، گفت: تحقق جهش تولید در عمل مشاهده نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسن حسینی» امروز (۹ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مقام معظم رهبری دغدغه مسائل معیشتی دارند و نامگذاری سال ها نیز با تاکید بر این مسئله انجام می شود اما متاسفانه در پایان سال شاهد هیچگونه اتفاق تاثیرگذاری در این زمینه نیستیم و از اصحاب رسانه می ‌خواهیم در شرایط متلاطم اقتصادی پشتوانه تولید و سرمایه‌ گذاری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه تاکنون با وجود گذشت ۹۸ روز از سال ۹۹ که با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است شاهد رقم زدن انگیزه ای برای وقوع این جهش نبودیم عنوان کرد: در کمال تاسف اکنون شاهد افزایش بی رویه دلار تا این لحظه هستیم و مقررات دست و پا گیر و سختگیرانه امسال نیز بیشتر از سالهای قبل است.

 

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور ضمن تشکر از تلاش های رزم حسینی استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: اقدامات استاندار خراسان رضوی در واقع نوعی ریسک محسوب می شود زیرا خارج از محدوده اختیارات قانونی و تنها در جهت حفظ منافع ملی صورت گرفته است.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر تاثیر گذاری اصحاب رسانه در حمایت از صنعت و معدن اظهار کرد: خبرنگاران از تهرانی ها بخواهند گوشه چشمی به استان ها داشته باشند و بخشی از اختیارات خود را به استانداران و مدیران استان ها اختصاص دهند.

 

حسینی با اشاره به رشد ۱۳/۵ درصدی اشتغال استان در سال ۹۸ تصریح کرد: این اتفاق نتیجه اعتماد استاندار به مردم و بخش خصوصی است و چنانچه حمایت بیشتری از پروژه های دیگری که در بخش مثلث اقتصادی فعالیت می کنند صورت بگیرد می توانیم شاهد تحول اقتصادی کلانی در کشور باشیم.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه اکنون در شرایط اوضاع متلاطمی در بخش اقتصاد هستیم اظهار کرد: با این وضعیت ثبات اقتصادی ما به یک روز هم نمی رسد، زیرا تولید فرایندی است که گاها چندین ماه به طول می انجامد اما پارامترهای لازم در این پروسه در زمانی کمتر از یک ساعت جا به جا می شود.

 

حسینی تاکید کرد: این تلاطم ها مربوط به یک بخش خاص نیست و تا زمانی که حاکمیت سرمایه های ملی خودش را تضعیف می کند شاهد وقوع این نوسانات در بخش های مختلف خواهیم بود.

 

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با اظهار تاسف از اینکه حاکمیت گمان می کند مردم متوجه این مسائل نمی شوند تاکید کرد: مردم ما همه چیز را درک می کنند و نباید سکوت آنها را که نشانگر نجابت و عشق آنها به کشورشان است دلیل بر عدم درک آنها تصور کرد.

 

وی افزود: به عنوان مثال پس از ۴۰ سال هنوز نتوانستیم بازار مرغ را ثابت نگه داریم ضمن اینکه در بازار مسکن، خودرو و مایحتاج مورد نیاز روزانه مردم نیز این آشفتگی ها وجود دارد.

 

حسینی عنوان کرد: تا زمانیکه دولت بخش خصوصی را به رسمیت نشناسد امکان ندارد اتفاق خاصی در کشور صورت بگیرد و تمام رویدادهای بدی که در حوزه اقتصاد شاهد آن هستیم بخاطر تخریب بخش خصوصی است.

 

حسینی با اظهار تاسف از اینکه همه رانت ها به صنعت خودروسازی تعلق می گیرد گفت: جای نقد در این صنعت وجود دارد و با وجود حمایت های بدون حساب از این صنعت پس از ۵۰ سال هنوز نتوانستیم خودرویی مطابق با استانداردهای جهانی تولید کنیم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: عدم تحقق جهش تولید رئیس خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی عصر روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت‌) در جمع مدیران و مجریان طرح‌های پتروپالایش کنگان و پتروشیمی سروش، نگین و آلای مهستان، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام «سال جهش تولید با مشارکت مردم» بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه ما تهیه «برنامه عملیاتی و پیگیری ویژه» برای تحقق شعار سال در صنعت بزرگ پتروشیمی است.

وی با تأکید بر پیگیری رئیس‌جمهور، معاون اول و وزیر نفت بر حمایت از سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی تصریح کرد: خوشبختانه با قوانین و مشوق‌های موجود، بسیاری از مشکلاتی که در روند ساخت طرح‌ها موجود بود، کاهش یافته است و شاهد تسهیل و شتاب‌بخشی اجرای طرح‌های پتروشیمی که امسال و سال آینده عملیاتی می‌شوند، هستیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، بر حمایت قاطع شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ساخت و تکمیل طرح‌های مختلف پتروشیمی تأکید کرد و از مجریان طرح‌های پتروشیمی خواست بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌ها و سازندگان داخلی را در دستور کار قرار دهند.

شاهمیرزایی افزود: همواره به هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی اعلام شده است که در کنار آن‌ها هستیم و نهایت همکاری و کمک در روند ساخت طرح‌ها را بر اساس دستورعمل‌ها و قوانین موجود خواهیم داشت.

وی رویکرد اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را ادامه روند حداکثر بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی در اجرای پروژه‌ها دانست و بیان کرد: فعالیت‌های انجام‌شده از سوی واحدهای مختلف پتروپالایش کنگان می‌تواند الگوی مطلوبی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش باشد.

شایان ذکر است در این نشست مدیران عامل شرکت‌های انتخاب کنگان، پیشگامان سیراف انرژی، ویستا انرژی ارغوان و سپهر کنگان نیز حضور داشتند و گزارشی از روند ساخت طرح‌های خود ارائه کردند.

کد خبر 6098463 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  •  فراخوان ایده‌های مردم برای تحقق مشارکت در جهش تولید
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • یک دروازه‌بان شماره 80 پوشید (عکس)
  • امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید