Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مسعود علیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص اقدامات انجام شده در این سازمان برای جلوگیری از شیوع کرونا، افزود: در راستای پیشگیری و کنترل شیوع این ویروس و نیز جلوگیری از بروز هر گونه وقفه در ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی، اقدامات متعددی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی که تا پایان بهمن ۹۸ دارای اعتبار بودند، تا پایان اردیبهشت امسال، از جمله این اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیاری گفت: همچنین انجام بازرسی‌های احراز اشتغال بیمه شدگان در کارگاه‌های مشمول و همچنین کلیه بازرسی های مرتبط با امور بیمه شدگان خاص، بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان، کارگران ساختمانی تا پایان اردیبهشت امسال متوقف شد.

وی افزود: حذف الزام به استعلام از سازمان تامین اجتماعی برای تمدید یا صدور کارت هوشمند رانندگان جهت تداوم بیمه پردازی نیز از دیگر اقدامات و تمهیدات برای کاهش مراجعه و جلوگیری از شیوع کرونا بود. 

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بلامانع بودن ادامه بیمه پردازی کارگران ساختمانی تا پایان خرداد جاری در صورت انقضای مدت اعتبار کارت مهارت فنی در فاصله اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت امسال، از دیگرتمهیدات برای مقابله با کرونا است.

وی با بیان اینکه برگزاری کلیه جلسات کمیسیون ها و شوراهای پزشکی نیز تا پایان اردیبهشت تعلیق شد، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از زایل شدن حقوق جامعه تحت پوشش، راهنمایی متقاضیان به نحوی است تا در خصوص حفظ و ادامه بیمه پردازی آنان خللی وارد نشود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: جامعه تحت پوشش این سازمان می توانند برای بهره مندی از خدمات غیرحضوری به سایت https://eservices.tamin.ir/ مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین استعلام دفترچه درمانی نیز به صورت غیرحضوری انجام می شود و بیمه شدگان می توانند از ۶ طریق نسبت به این امر اقدام کنند.

علیاری اضافه کرد: استعلام دفترچه درمانی از طریق بارکدخوان تعبیه شده(با استفاده از دوربین موبایل) و یا ورود کدملی در وب اپلیکیشن به نشانی pwa.tamin.ir، از طریق بستر USSD با شماره گیری کد دستوری #۱*۱۴۲۰*۴* یا #۱۴۲۰*۴*، کد دستوری  #۱۶۶۶*بیمه سلامت و سامانه اینترنتی به نشانی medical.tamin.ir  قابل انجام است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان زنجان بیش از ۱۷۷ هزار نفر است که با احتساب سایر بیمه شدگان تبعی و مستمری بگیران، جمعیت تحت پوشش این سازمان به ۵۳۰ هزار نفر در استان زنجان می رسد.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا زنجان سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز شنبه - هشتم اردیبهشت ماه - طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری را ابلاغ کرد.

دو فوریت طرح استفساریه ماده ۵ قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی در ۲۰ آذرماه سال گذشته به تصویب مجلس رسید که به این شرح است:

سوال ۱- آیا افرادی که در فاصله اعتبار قانون قبلی بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی و قانون جدید (از ۱۴۰۱/۱۱/۵ تا ۱۴۰۲/۸/۳) بدهی‌های آنها تقسیط شده باشد، اعم از اینکه چک و یا سفته داده باشند و یا تعهد کتبی سپرده باشند، درصد باقیمانده بدهی آنها مشمول قانون فعلی است؟ پاسخ: بله

سوال ۲- آیا سایر عوارضی که به همراه پروانه ساختمانی و یا پایان کار برای سایر دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، قطار شهری و ... توسط مراجع صدور پروانه و یا پایان کار وصول می‌شود و همچنین سایر عوارضی که ارتباطی با موضوع پروانه و یا پایان کار ندارد از جمله عوارض تغییر کاربری زمین، بهای خدمات، عوارض حق مشرفیت و ...به عنوان پایه محاسبه حق بیمه کارگران ساختمانی منظور می‌شود؟ پاسخ: خیر

سوال ۳- آیا افرادی که قبل از وضع قانون مربوط به تعیین حق بیمه کارگران ساختمانی براساس تایید کمیسیون‌های مواد ۱۰۰ و ۹۹ قانون شهرداری مبادرت به ساخت و ساز کرده‌اند و بعد از اجرای این قانون، متقاضی پایان کار ساختمانی هستند، مشمول حق بیمه کارگران ساختمانی می‌شوند؟ پاسخ: خیر

همچنین طبق قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری، شرکت توانیر مجوز دارد ۲۶۳ میلیون دلار مطالبات خود از شرکت گنت ترکیه را از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است