Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ساوه گفت: با توجه به اینکه به فصل بارش‌های پاییزی نزدیک می‌شویم یک اهتمام جدی وجود دارد تا بازسازی پل هفت دهانه هرچه سریع‌تر به اتمام برسد و شاهد برطرف شدن مشکلات برای عبور و مرور از این منطقه باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس به همراه علی میرزایی معاون استاندار و فرماندار ساوه و برخی مسئولین با حضور در محل پل هفت دهانه ضمن گفت‌وگو با پیمانکار این پروژه، از آخرین وضعیت بازسازی این پل مطلع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ساوه در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه به فصل بارش‌های پاییزی نزدیک می‌شویم یک اهتمام جدی وجود دارد تا بازسازی این پل هرچه سریع‌تر به اتمام برسد و شاهد برطرف شدن مشکلات برای عبور و مرور از این منطقه باشیم.

علی میرزایی با اشاره به عقد قرارداد بازسازی این پل با شرکت ماشین‌سازی اراک افزود: با توجه به استقرار کارگاه در محل پل هفت دهانه، امیدواریم ظرف ۳ ماه آینده شمع ریزی پل‌ها صورت پذیرد و با توجه به قرارداد ۶ ماهه با این شرکت، کار بازسازی این پل تا پایان مدت قرارداد به اتمام برسد.

وی با تأکید بر اینکه استحکام پل مهم‌ترین نکته در بازسازی آن است تصریح کرد: پیمانکار پروژه باید در مسیر رودخانه اقدام به گابیون بندی کند تا به استحکام لازم که مهم‌ترین خواسته ماست دست پیدا کنیم همچنین با توجه به تأخیری که در اجرای این پروژه داشتیم امید است شاهد فرصت سوزی کمتری باشیم.

فرماندار ساوه تصریح کرد: قرارداد بازسازی این پل ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است که ۱ میلیارد آن از محل مدیریت بحران و مابقی از منابع استانی و شهرستانی تأمین شده است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص آمادگی شهرستان برای مواقع بحران تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر شاهد آتش‌سوزی‌ها در مراتع کشور و شهرستان هستیم و اینکه ساوه از مراتع فراوان و گندم‌زارهای زیادی برخوردار است تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از آتش‌سوزی و مدیریت حوادث اندیشیده شده است.

میرزایی افزود: کمیته بحران شهرستان برای جلوگیری از هرگونه حادثه خصوصاً در بحث بندها، سد و پل‌ها نیز آمادگی لازم را دارا است.

به گزارش فارس یادآور می‌شود که پل هفته دهنه ساوه بر اثر وقوع سیل در فروردین‌ماه سال 98 به‌طور کامل نشست کرد و هیچ اقدام عملی برای مرمت و بازسازی این پل صورت نگرفته بود.

پل هفت دهنه ساوه با قدمت بیش از 30 سال قدمت به‌عنوان یک محور ترافیکی مهم برای میانبرها و کاهش ترددهای روستائیان و مسافران قلمداد می‌شود که در فروردین‌ماه سال گذشته به دلیل شدت بارش‌ها و حجم سیلاب تخریب شد.

منبع: فارس

کلیدواژه: بازسازی ساوه پل مدیریت بحران فرماندار ساوه اتمام برسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند

سرهنگ مجتبی جمالی فرمانده انتظامی ساوه گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر حضور ۲ فرد ناشناس، در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان ساوه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از کسب اطمینان از صحت موضوع اعلامی و حضور این افراد به منظور حفاری و کشف اشیاء عتیقه، ماموران ۲ نفر را حین حفاری مشاهده و دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به یگان انتظامی منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه از این متهمان یک دستگاه گنج یاب و مقادیری اشیاء تاریخی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد خاطرنشان کرد: این افراد با مشاهده مستندات و مدارک پلیسی در بازجویی‌های تخصصی ماموران انتظامی ساوه، به ناچار لب به اعتراف گشوده و بیان داشتند که قصد حفاری و کشف اشیاء گران قیمت باستانی و عتیقه را در روستای مورد نظر داشته اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در پایان با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با افراد سودجو و قانون گریز به منظور پیشگیری از سرقت آثار تاریخی و فرهنگی کشور افزود: ۲ متهم دستگیر شده در این عملیات پلیسی، پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد