Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین دوشنبه‌های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی امروز - دوشنبه - با معرفی ایده های استارتاپی بهروب، ست پلت، دکتر مایکو، داروچی، تی رافا  و سامانه تحلیل داده  برای جذب سرمایه گذار برپا شد.

بهروب؛ سامانه تفکیک زباله از مبدا

در این رویداد استارتاپ بهروب به عنوان سامانه تفکیک زباله از مبدا یکی از ۶ استارتاپی است که  در حوزه تجارت الکترونیک  فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی قمری از مدیران این استارتاپ در این مورد توضیح داد: تفکیک نکردن زباله از منزل، وجود کودکان کار و آلوده بودن ۳۰ درصد پسماندها به شیرابه از چالش‌های زباله‌ها هستند و در این راستا سامانه‌ای برای تفکیک زباله از مبدا پیاده سازی  شده  که در تعامل با پیمانکاران هر شهر در این حوزه اقدام کنند.

وی افزود: در این طرح شهروندان می توانند با نصب اپلیکیشن، از خدمات تحویل زباله و دریافت وجه نقد، خدمات کیف پول شامل  خرید از مراکز خرید، خرید کتاب الکترونیک، پرداخت هزینه تاکسی استفاده کنند.

این مدیر استارتاپی تصریح کرد: صاحبان این طرح برای افزایش خدمات و پیاده سازی طرح  در قالب بزرگتر به ۱.۶میلیارد تومان سرمایه نیاز دارند.

ست پلت؛ ماهواره‌ای اراضی کشاورزی

علیرضا حاجی تبار از مدیران این استارتاپ در خصوص این طرح استارتاپی هم گفت: فعالیت‌های کشاورزی فعلی زمان‌بر، پرهزینه و با دقت پایین انجام می‌شود و راه حلی که برای این امر ارائه شد استفاده از تصاویر ماهواره‌ای است که چالش‌های موجود در زمین‌های زراعی بررسی می‌شود و گزارشی را از مشکلات موجود در اراضی در اختیار کشاورزان قرار داده می دهد.

وی یادآور شد: مشکلات کود، آبیاری، زبری گیاه، و شاخص هایی از این قبیل با استفاده از داده های ماهواره ای از ناسا و اتحادیه اروپا  بررسی و در اختیار کشاورزان قرار داده می شود، هزینه این کار ۴ هزار تومان برای هر هکتار برآورد شده است.

وی بیان کرد: بازار سالانه  این طرح  حدود ۶۸۰ میلیارد تومان برای خارج از کشور و برای داخل ۲۲ میلیارد تومان در ۵ سال اول برآورد شده است.

 این استارتاپ‌ درحال حاضر در قالب پلتفرمی برای ارایه داده به دولت، شرکت های زراعی و زمینداران بزرگ  پیاده سازی شده است وسرمایه درخواستی برای تکمیل طرح های توسعه فنی وبازاریابی ۱۹۵۰ میلیون تومان است.

داروچی؛ سامانه هوشمند یادآوری زمان مصرف دارو

یکی از چالش‌های موجود فراموش شدن زمان مصرف دارو است که به دلایلی چون فراموشی، مشغله زیاد، کهولت سن و تعداد زیاد دارو رخ می‌دهد، برای رفع این چالش یکی از استارتاپ‌های مستقر در یزد سامانه هوشمند یادآوری زمان مصرف دارو را عرضه کرده است.

به گفته مهدی بقایی بنیانگذار این استارتاپ، افزایش سطح سواد علمی بیمار، پرونده سلامت بیمار، کمک به مصرف منظم دارو، انتقال حس آرامش به بیمار  از اهداف راه انداز این استارتاپ است.

وی بیان کرد: ثبت نا محدود دارو، تعریف مصرف دارویی متنوع  تا سه ماه کامل، گزارش های مصرف دارویی دقیق  به تفکیک روز، اعلام هشدارهای متفاوت مصرف دارو مثل، نوتیو، آلارم، پیامک، تماس صوتی و خودکار، فعال سازی و غیر فعال سازی یادآوری زمان مصرف دارو به صورت موردی  وکلی  از قابلیت های این  اپلیکیشن است.

بقایی افزود: سرانه مصرف دارو به ازای هر ایرانی ۴۲۰ بار و سرانه مصرف دارو در کل کشور ۳۴میلیارد بار گزارش شده است، اگر با تلاش های صورت گرفته تنها ۱۵ درصد بازار رو بدست آوریم، ۷۴۰ میلیون تومان درآمد حاصل از یادآور هوشمند زمان مصرف دارو و ۴۸۰ میلیون تومان درآمد حاصل از مشاوره دارویی خواهد بود ...

به گفته مدیران این استارتاپ سرمایه مورد نیاز ما برای توسعه محصول، توسعه بازار، هزینه جاری ۷۰۰ میلیون تومان است

پیاده سازی سامانه‌ای برای تحلیل داده

یکی از چالش‌های موجود در حوزه‌های پژوهشی  عدم دسترسی وپردازش داده‌ها از سوی پژوهشگران است که یکی از تیم‌های استارتاپی سامانه‌ای برای تحلیل داده‌ها و مدل سازی‌ ارائه کرده است.

تجمیع ابزارها در یک داشبورد، امکان قرار دادن واسط‌های پردازشی در نرم‌افزارهای مختلف و هزینه مناسب از مزایای این سامانه به شمار می‌رود.

مشتریان این سامانه پژوهشگران، مراکز پژوهشی، شرکت‌های نرم افزاری هستند.

مایکو؛ نرم‌افزار دیجیتال خدمات پزشکی

سید مهدی میرزایی مدیرعامل استارتاپ مایکو، اپلیکیشن حوزه سلامت ، عدم دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، عدم استفاده از ظرفیت‌ توریسم سلامت و عدم تمرکز بر روی کلان داده‌های دارویی از چالش‌های حوزه سلامت برشمرد وگفت: برای رفع این چالش اپلیکیشن دیجیتال خدمات پزشکی پیاده سازی شده است، این نرم افزار قابلیت نصب بر روی گوشی‌های هوشمند را دارد.

وی خاطرنشان کرد: تله مدیسین، مدیریت مطب (نسخه الکترونیک، پرونده سلامت، نظام ارجاع و گزارش) نوبت دهی مراکز درمانی (وب سایت، اپلیکیشن و ربات تلگرامی)، تلفن هوشمند نوبت دهی از خدمات این اپلیکیشن است، یکپارچه و جامع بودن، تمرکز بر بازار خارجی، دارای نسخه عربی و انگلیسی و دارای مجوز وزارت بهداشت از مزایای رقابتی این طرح به شمار می‌رود، این طرح تاکنون ۵۰ مطب پیاده سازی شده است ...

تی رافا؛ سیستم کنترل تردد پرسنل

آخرین طرح استارتاپی ارایه  شده دردوشنبه های استارتاپی صندوق نوآوری وشکوفایی  طرح تی رافا  برای مدیریت منترل تردد پرسنل است،

آرش دهقان مدیر پروژه گفت: عدم بهینه سازی کارکرد پرسنل، دورکاری کارکنان به صورت پروژه ای در مکان های مختلف و عدم نظارت بر آنها، عدم گزارش کارکرد ماهیانه برای کارمندان، هزینه بسیار بالای سخت افزاری دستگاه های حضور و غیاب و نیز نیاز به حضور فیزیکی فرد در محل شرکت ها در سیستم های سنتی از مهمترین مسایل طراحی این سیستم است.

وی افزود: هزینه بسیار پایین، جی پی اس، اثر انگشت و تشخیص چهره، عدم امکان تقلب، تعریف چند موقعیت مکانی و گزارش های لحظه ای از ارزش های پییشنهادی این سیستم است.

چهارمین رویداد دوشنبه های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی برای جذب سرمایه‌گذاری  ۳۰ تیر در حوزه اینترنت اشیا IOT برگزار می شود.

برچسب‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی استارتاپ فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی استارتاپ فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی استارتاپ فناوری زمان مصرف دارو صندوق نوآوری میلیون تومان پیاده سازی داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ادامه استقرار شرایط پایدار در منطقه، تا اواسط وقت فردا (دوشنبه) پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای بارشی از بعد از ظهر فردا تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را تحت تأثیر قرار داده، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعد و برق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان کرمانشاه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه مذکور که در روزهای دوشنبه و سه شنبه، بارش‌هایی غالباً به صورت رگبارهای بهاری و بیشتر برای نواحی غربی و جنوبی استان در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: سامانه مذکور از روز چهارشنبه تقویت شده، به تدریج سبب گسترش بارندگی به همه نقاط استان خواهد شد.

به گفته زورآوند دمای روزانه هوا که طی امروز و فردا تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ از روز سه شنبه تا پایان هفته بتدریج و بشکلی نسبتاً محسوس کاهش می‌یابد.

کد خبر 6091357

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • باران بهاری و تگرگ میهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته
  • باران بهاری و تگرگ مهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • ورود سامانه بارشی به استان ایلام از سه‌شنبه