Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:34:09 GMT

مرمت و بازسازی پل هفته دهنه ساوه شتاب می گیرد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۹۲۰۳

مرمت و بازسازی پل هفته دهنه ساوه شتاب می گیرد

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه گفت: مرمت و بازسازی پل تخریب شده هفت دهنه ساوه شتاب می گیرد.

علی میرزایی امروز دوشنبه نهم تیرماه در جریان بازدید نماینده مجلس و مجری پروژه احداث و بازسازی پل هفت دهنه ساوه از این پروژه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نزدیکی به فصل بارش‌ها و احتمال وقوع سیلاب اراده جمعی را برای مرمت و بازسازی این پل که بر اثر سیلاب بهار سال ۹۸ تخریب شد، تشدید کرده است و کار بازسازی پل هفت دهنه با پیگیری‌های شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی و نماینده مجلس و فرمانداری تسریع یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قرارداد ساخت این پل با شرکت ماشین سازی اراک منعقد و با تجهیز کارگاه در مجاورت پل عملیات اجرایی آن آغاز شده است، اظهار کرد: طبق برنامه زمانبندی قرار است تا سه ماه آینده کار اجرای پایه شمع‌های این پل توسط شرکت ماشین سازی اراک تکمیل شود و طبق قرارداد امیدواریم تا پایان فصل پائیز به بهره برداری برسد.

فرماندار ساوه با اشاره به اینکه برای احداث و بازسازی این پل ۵۲ میلیارد ریال هزینه خواهد شد، اظهار کرد:  10 میلیارد ریال از این مبلغ از منابع ستاد بحران و مابقی نیز از منابع شهرستانی و استانی تامین خواهد شد و با پرهیز از فرصت سوزی و با کار کارشناسی و مطالعاتی مرمت پل با استحکام بالا انجام می شود و گابیون بندی در مسیر رودخانه صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر آمادگی ستاد بحران شهرستان ساوه برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی از قبیل آتش سوزی، سیل و ... گفت: آتش سوزی‌های پرشمار در کشور معضل مهم پیش روست و در شهرستان ساوه نیز افزون بر ۲۴۰ هزار هکتار سطوح مرتعی و مزارع  با این معضل مواجه شدند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: مدیریت بحران شهرستان در زمینه ایمن سازی سد و کانال‌ها، هوشمندسازی مخازن گاز طبیعی و دیگر اقدامات پیشگیرانه در زمینه بلایای طبیعی و حوادث و ایمن سازی نقاط حادثه خیز مسیل‌ها، رودخانه‌ها و کانال ها آمادگی کامل دارد.

در ادامه نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر تسریع در تکمیل روند بازسازی پل هفت دهنه تا قبل از فرا رسیدن فصل پائیز و سیلابی شدن رودخانه مزلقان افزود: بخشی ازاین پل در شرکت ماشین سازی اراک برای استقرار ۱۲ پایه آن، ساخته می شود و حفاری‌های عمیق به عمق ۲۰ متر انجام و نصب پل  بر روی رودخانه انجام خواهد شد که در مجموع حدود پنج ماه زمان خواهد برد.

حجت الاسلام محمد سبزی افزود: سازه‌های فلزی توسط شرکت ماشین سازی اراک در دست ساخت است و روند کار را با دقت دنبال خواهیم کرد تا وقفه ای در عملیات اجرایی آن پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه تمام طول پل بازسازی نمی‌شود، اظهار کرد: بخشی از پل آسیب چندانی ندیده است، اما احتمال آسیب دیدن آن وجود دارد ولی به لحاظ هزینه‌های بالای بازسازی و مرمت کامل پل، مقرر شده است که کار گابیون بندی در بستر رودخانه اجرایی شود تا در صورت وقوع سیلاب و طغیان به سمت بخش باقی‌مانده، کل پل آسیب جدی نبیند.

واحدی مدیر اجرایی طرح پل هفت دهنه نیز گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد از ملزومات بازسازی پل هفت دهنه مربوط به سازه آن است، مواد اولیه تهیه و در شرکت ماشین سازی اراک در دست ساخت است و ۳۰ درصد دیگر از کار مربوط به اجرای پایه‌ها و عرشه است که بر روی رودخانه انجام می شود.

وی بخش حفاری را از مهمترین فعالیت‌های بازسازی پل هفت دهنه دانست و افزود: باید چاله‌هایی به عمق ۲۰ متر برای ۱۲ شمع که عرشه بر روی آن نصب می‌شود حفر شود.

به گفته واحدی، دسترسی آسان به بتن، خشک بودن بستر و نبود انحراف در رودخانه موجب شتاب در اجرای این پروژه خواهد شد و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات، کار احداث سازه‌های فلزی این پل ۱۳۰ تنی طبق برنامه زمانبندی به اتمام برسد.

ایسنا پیشتر با انتشار گزارشی با عنوان " پل هفت دهنه ساوه از تخریب تا تهدید" که در تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۸ بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت به تشریح مشکلات و تبعات متاثر از تخریب این پل که راه ارتباطی ساوه به چندین روستا و سد الغدیر و نیز یکی از راه های مواصلاتی ساوه به تفرش را مسدود کرده بود پرداخت. هم اکنون با ایجاد یک راه دسترسی از داخل کانال آب که ناایمن بوده و احتمال بروز خطر برای مسافرین وجود دارد، امکان تردد فراهم شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیلاب تخريب مرمت ساوه استانی اقتصادی شرکت ماشین سازی اراک خواهد شد بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) جدیدترین خودروی فراری با قدرت و ظاهری عجیب

فراری از جدیدترین خودروی خود که ترکیبی از سنت و مدرنیته است، رونمایی کرد. این ترکیب خاص و منحصربه‌فرد فراری در هیچ جایی به‌اندازه جدیدترین خودروی آن، یعنی ۱۲ Cilndri، جانشین ۸۱۲ سوپرفست مشهود نیست. همانطور که از نام آن پیداست، همه چیز مربوط به موتور ۱۲ سیلندر فراری است.

به گزارش خبرآنلاین، پیشرانه ۶.۵ لیتری این خودرو، آخرین تکامل فراری F ۱۴۰ V-۱۲ است که برای اولین‌بار دو دهه پیش در مدل انزو استفاده شد. این پیشرانه ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۶۷۷ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. در حالی که هیچ موتور برقی وجود ندارد، فراری موفق شده که تمام استاندارد‌های آلایندگی مربوطه را رعایت کند.

همراه با موتور، یک گیربکس هشت‌سرعته دوکلاچه در عقب وجود دارد که نوید تعویض دنده ۳۰ درصد سریع‌تر از گیربکس ۸۱۲ را می‌دهد. با توجه به اینکه ۸۱۲ یکی از خودرو‌هایی بود که سریع‌ترین دنده را در جاده‌ها تغییر می‌داد، این بهبود باید فوق‌العاده باشد. تغییر به سمت لاستیک‌های ۲۱ اینچی به طور مؤثر ضریب دنده را ۵.۰ درصد کوتاه و به شتاب بهتر کمک می‌کند. این فراری شتاب صفر تا صد را در ۲.۹ ثانیه و همچنین شتاب ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۷.۹ ثانیه انجام می‌دهد. نسخه اسپایدر آن بسیار کندتر بوده و شتاب آن به ترتیب ۲.۹۵ ثانیه و ۸.۲ ثانیه است. حداکثر سرعت برای هر دو مدل تا ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

از نظر اندازه، ۱۲ Cilindri کمی بزرگتر از ۸۱۲ سوپرفست است، اگرچه فاصله بین دو محور آن یک اینچ کوتاه‌تر است. طراحی ۱۲ Cilndri مشابه چیزی است که در روما وجود داشت. پنل مشکی جلوی کاپوت و بین چراغ‌ها، به پنل موجود در نمونه‌های اولیه GTB/۴، ۳۶۵ دیتونا اشاره دارد. در واقع، همه چیز کاملاً شبیه دیتونا است.

در داخل، فرمان سنتی فراری را می‌بینید که با کنترلر‌ها پوشانده شده است، اما برخلاف بسیاری از مدل‌های جدید این برند، یک نمایشگر مرکزی اطلاعات سرگرمی وجود دارد. در غیر این صورت، کابین با چیزی که در پوروسانگوئه دیده‌ایم، به غیر از صندلی‌های عقب چندان متفاوت نیست.

همانطور که انتظار می‌رود، ۱۲ Cilindri از جدیدترین سیستم‌های کنترل شاسی فوق پیشرفته فراری، از جمله کنترل لغزش جانبی ۸ بهره می‌برد که برای تخمین سریع‌تر سطح چسبندگی تایر‌ها طراحی شده است. همچنین سیستم فرمان‌پذیری چهار چرخ مستقل هوشمندانه‌ای وجود دارد که می‌تواند تایر‌های عقب را در جهت مخالف یکدیگر هدایت کند.

فراری فقط وزن خشک این خودرو را اعلام کرده و نسخه کوپه ۱۵۶۸ کیلوگرم و اسپایدر ۱۶۱۹ کیلوگرم وزن دارد. فراری همچنین می‌گوید که ۱۲ Cilndri حدود ۱۵ درصد مستحکم‌تر از ۸۱۲ است. همانطور که انتظار می‌رفت، این فراری V-۱۲ ارزان نخواهد بود. ۱۲ Cilindri برای مدل کوپه ۴۲۳ هزار دلار و برای کانورتیبل ۴۶۶ هزار دلار قیمت تعیین کرده است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) جدیدترین خودروی فراری با قدرت و ظاهری عجیب
  • آرتتا: باید با شتاب خوب آرسنال ادامه دهیم
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • آسفالت معابر کرمان شتاب می‌گیرد/ آغاز به کار طرح «جهاد آسفالت»
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • حمایت‌های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌گیرد
  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است