Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام جلالی با طرح موضوعات مختلف حوزه انتخابیه رفسنجان و انار به بیان دغدغه ها نیز پرداخت و گفت: مدیران در کنار نجابت باید قاطعیت و جذبه‌ هم داشته باشند تا حق مردم را گرفته و به آن‌ ها داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان حجت الاسلام حسین جلالی روز دوشنبه ( 9 تیر ) در اولین نشست خود با خبرنگاران به موضوع آب آشامیدنی، صنعتی و کشاورزی اشاره و بیان کرد: تا 22 بهمن امسال آب از خلیج فارس به مدار صنعت مس در سرچشمه وارد خواهد شد و ای سی این آب 800 است و اوایل سال آینده نیز به صنایع گل گهر سیرجان و سپس به چادرملوی یزد خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای رفع مشکلات و کمبود آب آشامیدنی رفسنجان هم از اوایل مرداد ماه نیز تصفیه خانه مرکزی نصب می شود در حال حاضر این مشکل در برخی مناطق شهرستان با حفر 4 حلقه چاه برطرف می شود .

 

 

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات آب کشاورزی نیز باید در کنار حفظ وضعیت موجود، استفاده صحیح از آب، مکانیزاسیون و استفاده از روش های آبیاری نوین ( زیرسطحی، قطره ای و تحت فشار ) را اجرا کرد ضمن اینکه طرحی هم با وزارت نیرو در میان گذاشتیم که اگر اجرا شود می توان به میزان یک هزار لیتر آب در ثانیه برداشت و مورد استفاده باغات کشاورزی قرار داد.

 

خواهان خروج از پیمان ارزی صادرات پسته هستیم

حجت الاسلام جلالی در مورد مسائل مربوط به پسته هم اظهار کرد: یکی از مسائل این حوزه فروش و صادرات است که بانک مرکزی نباید جلوی ارز حاصل از صادرات پسته را بگیرد و در مورد آن تصمیم گیری کند؛ خواهان خروج از پیمان ارزی هستیم  نباید نگران خروج ارز از کشور باشیم ما 100 هزار تن پسته در انبارها از سال گذشته داریم بهتر است با ارز آزاد صادر شوند و به جای آن کالای اساسی و دلار وارد کشور شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: 27 استان در کشور به فعالیت کشاورزی و تولید پسته مشغول هستند و متأسفانه برند پسته رفسنجان و انار که در روزگار قدیم جزو نخستین شهرستان های تولید کننده این محصول به شمار می روند به صورت خاموش از شهر در حال مهاجرت است و این برند به استان های دیگر داده شده است.

 

 

جلالی تصریح کرد: برای اینکه در این محصول موفقیت هایی حاصل شود بهتر است اصلاح نژاد، اصلاح خاک و استفاده بهینه از آب را سرلوحه امور کشاورزی پسته قرار دهیم، ارقامی که ارزش کمتری دارند باید با اصلاح نژاد به آن ها پیوند بهتری زده شود مثلاً به جای رقم «اوحدی» و «ممتاز» از رقم «اکبری» استفاده شود، شهرستان انار در این راستا موفق شده و با اصلاح نژاد بیشترین رقم پسته اکبری را دارد.

 

۸۰۰ نیرو در مجتمع مس سرچشمه جذب خواهند شد

 

وی در خصوص اشتغال هم گفت: اشتغال شاه کلید مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، ازدواج، آرامش در جامعه و ... به اشتغال ربط دارد باید در راستای اشتغالزایی از طرح های کوتاه، میان و بلند مدت استفاده کرد باید همه ظرفیت های شهرستان به کار گرفته شود، مجتمع مس سرچشمه در مرحله اول 500 نیرو جذب خواهد کرد و در مرحله دوم در شهریور امسال 300 نیروی دیگر؛  پیگیر هستیم که واحدهای تولیدی و کارخانجات ظرفیت خود را توسعه دهند و افراد بیشتری به کار بگیرند در مقابل به آن ها تسهیلات خواهیم داد.

 

 

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه اشتغال مهم و اولویت اصلی و اول ما همین موضوع است؛ ادامه داد: ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان از هفته آینده کار خود را آغاز خواهد کرد و به جوانان جویای کار و دارای ایده در همه زمینه ها اعم از کشاورزی، دام و طیور، بسته بندی، پرورش ماهی، صنایع دستی، پته دوزی و ...  اعلام می کنیم که مراجعه کنند و تسهیلات اشتغالزایی به آن ها ارائه خواهیم داد اگر هم ایده نداشته باشند ما به آن ها ایده می دهیم تا شروع به فعالیت کنند.

 

 

حجت الاسلام جلالی یادآور شد: تا پایان دوره چهارساله نمایندگی دو هزار اشتغال در حوزه انتخابه خود ایجاد خواهم کرد و سعی داریم نرخ بیکاری را کاهش دهیم؛ شهربابک و سیرجان در کاهش نرخ بیکاری موفقیت هایی کسب کردند اما رفسنجان نرخ 14 درصد بیکاری را دارد و این نرخ هنوز کاهش پیدا نکرده در حالیکه ما بزرگترین معدن روباز مس در خاورمیانه را داریم که از این ظرفیت در راستای اشتغالزایی باید استفاده کرد.

 

 

وی در مورد نشاط اجتماعی هم گفت: رفسنجان ظرفیت های خوبی دارد؛ زنان و مردان می توانند از ورزش سوارکاری، پروزا با پاراگلایدر و ورزش های محلی و پرتحرک، ورزش های همگانی، کوهنوردی و ... بهره مند شوند که در نشاط آفرینی اجتماعی مؤثر خواهد بود؛ ضمن اینکه بزرگترین مجموعه ورزشی تفریحی بانوان در رفسنجان در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نمایندگان دیگر شهرستان های استان کرمان در مجلس شورای اسلامی حق دخالت در حوزه جغرافیایی یکدیگر ندارند؛ گفت: صنایع گل گهر، گهر زمین و ... در سیرجان است، خاتون آباد و شهربابک معادن و صنایعی دارند، زرند هم معادن و صنایعی دارد مس سرچشمه هم متعلق به شهرستان رفسنجان است و مدیران و مسئولان نباید در مورد حوزه جغرافیایی یکدیگر نظرخواهی، مشورت و نظردهی کنند.

 

 

وی تصریح کرد: متأسفانه موقوفات رفسنجان ساماندهی نشدند و بسیاری از املاک برای کمیته امداد و توجه به قشر ضعیف شهرستان وقف شده است امّا درآمد آن ها از شهرستان خارج می شود که سعی داریم این درآمد به شهرستان برگردد و صرف این مددجویان شود و از ناحیه این موقوفات و سرمایه گذاری ها کارخانه و واحد تولیدی برای کمیته امداد رفسنجان احداث  و راه اندازی کنیم، سایر موقوفات مثل هلال احمر هنوز ساماندهی نشدند که تلاش داریم در راستای ساماندهی موقوفات دیگر شهرستان هم گام برداریم.

 

 

کمربند شرقی رفسنجان باید احداث شود

حجت الاسلام جلالی به موضوع حمل و نقل و راه ها هم اشاره کرد و افزود: کمربندی شرقی در رفسنجان مهم است که باید ایجاد شود، اگر تانکر سوختی در شهر منفجر شود و باعث جانباختن چندین نفر باشد مسئولین باید جوابگو باشند، روزانه 20 تا 30 تانکر سوخت مسیر میدان علی بن ابیطالب رفسنجان که به بیمارستان نزدیک است و بلوار هجرت و دیگر مسیرهای داخل شهر را طی می کنند تا به خیابان اصلی مسیر رفسنجان - زرند برسند این امر بسیار خطرناک است همچنین مسیر ابتدای محور رفسنجان - زرند ( داوران ) که 25 کیلومتر است یک طرفه است و باید عریض شود؛ این بخش از محور رفسنجان - زرند مسیر تردد تانکرهای سوخت، خودروها و اتوبوس های مسافربری است که از هرمزگان، سیستان و بلوچستان، سیرجان، خوزستان، بهبهان، گچساران، فارس و ... به سمت مشهد مقدس و بالعکس تردد دارند.

 

 

وی بیان کرد: در مورد فرودگاه رفسنجان هم برنامه هایی در اولویت کاری داریم و قرار است پروازها توسعه یابند و با استفاده از پرواز محصولات تازه میوه و تره بار و پسته تازه را به شهرهای سراسر کشور و حتی خارج ارسال کرد.

 

 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مدیران در رفسنجان بسیار نجیب هستند اما‌ در کنار نجابت باید قاطعیت و جذبه‌ هم داشت تا حق مردم گرفته و به آن‌ ها داده شود؛ بانک ها هم به خاطر بدهی های مردم به آن ها، در صدد تعطیلی کارخانه ها که منجر به تعدیل نیرو می شود نباشند، دادگستری باید ملجأ و پشتیبان مردم و ستمدیدگان‌ باشند و با نظارت‌ های جدی جلوی اختلاس، قاچاق، رانت خواری و بسیاری از فسادها را بگیرد.

 

جلالی با بیان اینکه بانک‌ها نباید به خاطر بدهی تولید را متوقف کنند، اظهار کرد: دادگستری باید ورود کند و ملجأ و پناه و پشتیبان مردمی باشد که صدایشان به جایی نمی‌رسد، ما توقع داریم دادگستری در این خصوص فعال‌تر ورود کند.

 

 

وی با بیان اینکه تسهیلات و وام هایی برای خرید زمین و اجرای طرح به متقاضیان داده می شود؛ گفت: امّا این زمین ها که هر قطعه آن به مبلغ یک میلیون و 250 هزار تومان به صورت قسطی جهت طرح های اشتغالزایی خریداری شده به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شده و دلال بازی صورت گرفته و به جای اجرای طرح تبدیل به ویلا شده لذا نظارت بر این موارد ضروری است و باید این ویلاها تخریب شوند زیرا کسانی که وام دریافت می کنند با هدف اشتغالزایی است.

 

 

جلالی ادامه داد: چندین تعاونی از جمله کشت و صنعت، کنکاش و تعاونی پسته در رفسنجان با هزاران عضو‌ و سهامدار گم شده است و نظارت در رفسنجان‌ صفر است مردم‌ مظلوم‌ سهامداران‌ این تعاونی ها هستند که باید حق آن‌ ها گرفته شود و در این زمینه دادگستری باید وارد شود‌.

 

 

جلالی در بخش دیگر سخنانش به موضوع اتباع بیگانه و مهاجرین اشاره و بیان کرد: 6 هزار نفر در اردوگاه و مهمانشهر و بیش از 60 هزار نفر هم در شهرستان رفسنجان به صورت پراکنده زندگی می کنند، برای 350 هزار نفر ایرانی در رفسنجان خدمات زمین، مخابرات، آب، گازف برق و دیگر امکانات تعریف شده در حالیکه این خدمات به اضافه آمار اتباع بیگانه به 420 هزار نفر ارائه می شود اینجا 70 هزار نفر جمعیت اتباع جمعیت مخفی و پنهان داخل جمعیت ایرانی خدمات دریافت می کنند که باید این جمعیت هویت دار شوند و شهری به عنوان شهر مهاجرین تعریف و در قالب این شهر خدمات دولتی، بهداشتی و رفاهی به آن ها ارائه شود.

 

وی تأکید کرد: ما در چاله جمعیتی قرار داریم، این جمعیت باید ساماندهی شوند تا در بودجه خدمات، عوارض و مالیات در نظر گرفته شوند.

 

نرخ جمعیت باید افزایش یابد

حجت الاسلام جلالی بیان کرد: در 10 سال آینده پیرترین کشور جهان خواهیم بود اگر نرخ جمعیت افزایش پیدا نکند زیرا نرخ جمعیت ایران در برخی نقاط به 1.50 و برخی جاها به یک رسیده است.

 

 

وی به موضوع فروش املاک متعلق به شرکت تعاونی پسته رفسنجان با 75 هزار عضو اشاره کرد و گفت: این فروش کاملاً غیر قانونی است و تعاونی های رفسنجان عملکرد خوب و شفافی ندارند و فروش زمین هایی که شرکت پسته در رفسنجانف کرمان و بندرعباس دارد غیر قانونی بوده زیرا که از سهامداران که روزگاری با سختی سهام خریداری کردند وکالتی ندارند و باید حق مردم و سهامداران برگردد، 80 هزار سهام شرکت تعاونی پسته باید ساماندهی و به صاحبانش برگردد.

 

 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای هر نماینده ای کارت حقوقی با حقوق ماهانه 11 میلیون تومان صادر شده و علاوه بر آن 200 میلیون تومان حق تهیه مسکن در تهران و 20 میلیون تومان هم هزینه بلیط هواپیما و سایر خدمات ارائه شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه هیچگونه ملک و باغی در رفسنجان ندارم؛ گفت:  یک باب خانه در شهر قم به مساحت 225 متر مربع و یک خودرو پژو مدل 85 دارم.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: نظارت و بازرسی آب نظارت اشتغال نماینده مردم رفسنجان و انار مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام جلالی میلیون تومان هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور

ایسنا/کرمان فرماندار راور گفت: بارندگی روزهای گذشته در مجموع حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی، راه‌ها و دام شهرستان وارد کرده است.

رضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره خسارت اولیه ناشی از بارش‌های اخیر در شهرستان راور اظهار کرد: ۱۴ رشته قنات در این بارش‌ها آسیب دیده که ارزش ریالی آن چهار میلیارد تومان برآورد شده می‌شود.

وی با اشاره به خسارت پنج میلیارد تومانی به کانال و لوله‌های آب کشاورزی افزود: بارندگی روزهای پایانی هفته گذشته ۹ میلیارد ریال به مزارع گندم، استخرهای ذخیره آب و تعدادی دام خسارت زده است.

فرماندار راور با اشاره به آسیب ۲۰ هکتار باغ زیتون و پسته با برآورد اولیه یک و نیم میلیارد تومان بیان کرد: ۲۰۰ کیلومتر راه‌های عشایری شهرستان تخریب شده است. 

وی با اشاره به تخریب بندهای انحرافی در سطح شهرستان راور در بارش‌های روزهای گذشته گفت: جمع کل خسارت اولیه در این بخش بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بوده است.

عباسی خسارت بارندگی و سیلاب به ابنیه راهداری از جمله پل‌ها، روکش آسفالت و شانه جاده‌ها در شهرستان راور را ۱۵۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: خسارت نوسانات دمایی و عدم تامین نیاز سرمایی در ۶۰۰۰ هکتار از باغات پسته شهرستان به ویژه رقم کله قوچی نیز باعث ریزش بیش از ۶۰ درصد جوانه‌های گل پسته شده که برآورد خسارت به میزان ۱۴۴۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور