Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@05:57:42 GMT

تهران در خرداد امسال، ۱۵ بار لرزید

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۵۹۴۰۴

تهران در خرداد امسال، ۱۵ بار لرزید

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گزارشی آماری از زمین‌لرزه‌های رخ داده تهران در خرداد ماه را تشریح کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بر اساس بررسی‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در خرداد ماه امسال از تعداد ۳۳۳ زمین‌لرزه با بزرگی بیشتر از ۲،۵ ریشتر در سطح کشور تعداد لرزه، یعنی معادل ۶۵ درصد لرزه‌ها بین ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ تا ۳ ریشتر بزرگی داشته است. ۹۷ لرزه یعنی معادل ۲۹ درصد بین سه تا چهار ریشتر قدرت داشته و ۱۸ زلزله، یعنی شش درصد از کل زلزله‌های ثبت شده بیش از چهار ریشتر بزرگی داشته است.

در این میان از ۳۳۳ زمین‌لرزه که بیش از ۲.۵ ریشتر بزرگی داشته است، ۱۵ زمین لرزه با بزرگی بیش از ۲.۵ ریشتر در محدوده استان تهران و مناطق همجوار؛ از فیروزکوه در شرق تا اشتهارد در غرب و از طالقان در شمال تا جوادآباد در جنوب استان تهران بوده است. از این تعداد هشت مورد در محدوده جغرافیایی استان تهران رخ داده است.

همچنین بزرگترین زمین‌لرزه رخ داده درخرداد ۹۹ مربوط به تاریخ ۲۰ خرداد ماه ۹۹ بود که ۵.۷ ریشتر بزرگی داشت و در عمق ۱۴ کیلومتری زمین و در فاصله ۲۲ کیلومتری بیرم شهرستان لارستان استان فارس رخ داد که خوشبختانه هیچ مورد مصدومیت یا تلفات جانی نداشت.

بررسی تعداد زمین لرزه‌های با بزرگای بالای ۴ ریشتر در خرداد ماه امسال نشان می‌دهد که بیشتر این لرزه‌ها در استان فارس با ۱۰ مورد بوده است و پس از آن خوزستان با دو مورد در رتبه بعدی قرار داد. ایلام، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، تهران و کهگیلویه و بویر احمد نیز هرکدام با یک مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تهران زلزله زمین لرزه استان تهران ریشتر بزرگی خرداد ماه زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد

واحدیان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: ۱۱ طرح جامع در شهرکرد آغاز شده که مهمترین آن طرح کمربندی جنوبی است.

بیشتر بخوانید

تکمیل ۲۵ یادمان شهدا در چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: مرحله نخست عملیات اجرایی کمربندی جنوبی شهرستان شهرکرد خرداد امسال به بهربرداری می‌رسد.

واحدیان افزود: این طرح تا پایان سال جاری به طور کامل اجرا و افتتاح خواهد شد.

به گفته وی؛ کمربندی ۱۵ خرداد، کاهش بار ترافیکی در نقاط مختلف شهرستان شهرکرد از جمله تقاطع طالقانی کاشانی و کمربند غربی هم از طرح‌هایی است که امسال برای عملیاتی شدن آن برنامه ریزی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • دو برابر شدن بودجه شهرداری شهرکرد
  • قلعه خواجه لرزید
  • زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر شهرستان نقده را لرزاند
  • فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!
  • وقوع زمین‌لرزه ۶.۹ ریشتر در جنوب ژاپن+ فیلم
  • بزرگی مقابل پرسپولیس: همه کاره در شب تاریخی(عکس)
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن