Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود چهار ماه از مقابله دولت با ویروس کرونا می‌گذرد؛ در این مدت دولت سه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، فاصله گذاری هوشمند و الزام استفاده از ماسک را دنبال می‌کند. ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت چند شب گذشته در گفت‌وگو با بخش خبری شبکه یک سیما می‌گوید که مردم کرونا را جدی بگیرند، اکنون در حال بازگشت به شرایط فوتی‌های قبل هستیم!

طرح فاصله گذاری اجتماعی؛ اولین گام دولت برای مقابله با کرونا

ششم فروردین امسال بود که سعید نمکی وزیر بهداشت با اشاره به همراهی تیم کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مدیریت کرونا درباره طرح فاصله گذاری اجتماعی  بیان کرد که  قرار شد جنبه‌هایی اجرایی لازم در نظر گرفته و این طرح در اسرع وقت شروع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اظهارات مسئولان وزارت بهداشت طرح فاصله گذاری اجتماعی که در پیش‌بینی‌های اولیه مقرر شده به مدت دو هفته اجرایی شود و پس از هفته اول مشکلات آن مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه اظهارات مسئولان، در این شرایط اگر روند بیماری افزایش یابد، نحوه اجرای این طرح هم تشدید خواهد شد و اگر کاهش یابد، تدابیر با روند دیگری در دستور کار قرار می‌گیرد.کاهش تردد بین شهری از جمله کارکردهای  طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به شمار می رود.

با توجه به اظهارات وزیر بهداشت به علت طرح فاصله گذاری اجتماعی تردد بین شهری به شدت کاهش داده شد و با غربالگری از مسافرانی که می‌خواهند به شهرهایشان برگردند همراه بود. طرحی که محدودسازی مکان‌های پرتردد مانند مدارس و دانشگاه‌ها و ورزشگاه، برگزاری بازی‌ها بدون تماشاچی، تعطیلی تئاترها، تعطیلی نمازجمعه‌ها و اماکن مذهبی را به همراه داشت. محدودیت سفر، اولین گام اجرایی شدن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بوده است، این طرح شامل تشدید محدودیت‌های بیشتری در تردد‌ها و سفر‌ها بود.

فاصله گذاری هوشمندی که موجب خشنودی رئیس جمهور شد!

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در شانزدهم فروردین امسال در جلسه‌ای با رؤسای کمیته‌های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری، بهداشتی، آموزش عالی، پشتیبانی، اصناف و اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که  طرح فاصله گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه خواهد یافت؛ او تاکید کرد که مرحله اول و دوم فاصله گذاری اجتماعی را اجرا کرده‌ایم و موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و اکنون در مرحله سوم آن که اجرای فاصله گذاری هوشمند است، مقرر شد تا مختصات این طرح مشخص و مدون شود.

از سوی دیگر نوزدهم فروردین امسال بود که رئیس سازمان اداری و استخدامی طی صدور بخشنامه‌ای، نحوه اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد؛ همچنین از روز شنبه ۲۳ فروردین طرح فاصله گذاری هوشمند در استان‌ها و بر اساس نظر وزارت بهداشت و درمان  اجرا شد.

اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا در کشور در راستای اعمال محدودیت‌های پلکانی و رفع این محدودیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارتی در دستور کار قرار گرفت تا با مدنظر قرار دادن اولویت سلامت و حفظ جان مردم، فعالیت‌های اقتصادی کم‌ریسک آغاز شود و خدمت‌رسانی در جهت رفع نیاز‌های مردم در دستور کار طرح فاصله گذاری هوشمند قرار گیرد.

رئیس جمهور  در ۲۵ فروردین  امسال خطاب به وزیر بهداشت بیان کرد که اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و از سرگیری فعالیت کسب و کار‌ها به منزله نادیده گرفتن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نیست، او همچنین بر اجرای دقیق طرح فاصله گذاری هوشمند در کشور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی کسبه و اصناف تاکید کرد و معتقد است که دولت به صورت متوازن با اولویت قرار دادن سلامت مردم به فکر وضعیت اقتصادی و معیشت آنان نیز است و از سرگیری فعالیت کسب و کار‌های ضروری نباید منجر به آسیب به سلامت مردم شود.

فاصله گذاری پویا؛ امید این روزهای دولت برای مقابله با کرونا

حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی مقابله با  کرونا در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به گام جدید دولت در مقابله با ویروس کرونا می‌گوید که  گام سوم با عنوان فاصله گذاری پویا مدل تصمیم‌گیری مبتنی بر نقطه‌ای می‌باشد. به این معنا که متناسب با روند شدت بیماری کرونا در استان‌ها یا شهرستان‌ها، ستاد‌های ملی مقابله با کرونا استانی راهکار‌های کاهش و مدیریت شیوع این بیماری را بررسی و پیشنهادات را به ستاد ملی ارائه کنند تا پس از تایید، اجرایی شوند. به نوعی تفویض اختیار تصمیم گیری‌ها به ستاد‌های استانی منتهی با قید زمان و تعیین مصادیق پیشنهادات این امر کمک می‌کند تا مدیریت بیماری متناسب با روند گسترش و شیوع آن منطبق با واقعیات انجام اعمال شود.

قاسمی راز موفقیت دولت در مقابله با کرون، توفیقات انسجام و همبستگی میان ملت و دولت می‌داند و معتقد است که  در رأس این انسجام حمایت‌های مقام معظم رهبری بوده که هم به عنوان عمل کننده به تصمیمات تخصصی وزارت بهداشت بی نظیر اقدام کردند.

بیشتر بخوانید:

رعایت ۵۰ درصدی فاصله گذاری اجتماعی در بی آر تی

حالا بعد از گذارندن گام اول و دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی، دولت در گام سوم خود الزام استفاده از ماسک را در پیش گرفته است. همچنین  رئیس جمهور در ششم تیر ماه امسال، در نشست روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از تلاش‌های کادر درمانی و بهداشتی کشور، می‌گوید که در حال ورود به مرحله دیگری از مقابله با کرونا هستیم که استفاده از ماسک را ناگزیر کرده و باید در کنار تدوین دستورالعمل‌های لازم درباره مناطق و اماکنی که استفاده از ماسک در آنها الزامی است، تدابیر لازم برای تهیه سهل و ارزان ماسک نیز اندیشیده شود.

روز گذشته هشتم تیرماه رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد که  استفاده از ماسک در محل‌هایی که تجمع وجود دارد، الزامی است، ما باید تدابیر لازم را اتخاذ کنیم تا از پانزدهم تیرماه استفاده از ماسک الزامی شود و این مدت تا آخر تیرماه خواهد بود. حال پرسشی که از دولت مطرح می شود این است که آیا  اجرای گام سوم با عنوان فاصله گذاری پویا  و  الزام استفاده از ماسک  بازگشت به عقب محسوب نمی شود؟ 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور ویروس کرونا محدودیت های کرونایی فاصله گذاری پویا فاصله گذاری هوشمند طرح فاصله گذاری اجتماعی طرح فاصله گذاری هوشمند ملی مقابله با کرونا فاصله گذاری پویا استفاده از ماسک وزارت بهداشت رئیس جمهور ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۵۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد