Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهاروند: شناسایی ۴۰ آمریکایی دخیل در ترور شهید سلیمانی/چند اپراتور پهپادهای آمریکایی هم به زودی شناسایی می‌شوند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در نشست امروز (دوشنبه) نمایندگان نهادهای سیاسی، حقوقی، امنیتی، نظامی و قضایی به میزبانی محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه آخرین تحولات مربوط به پرونده ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه در ارتباط با برگزاری این نشست اظهار داشت: امروز جلسه هماهنگی در وزارت امور خارجه تشکیل شد. بحمدالله قوه محترم قضاییه به صورت شبانه روزی در حال رسیدگی و بررسی شواهد و ادله گردآوری شده است. نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما تاکنون حدود ۴۰ نفر از افرادی آمریکایی که به نحوی اعم از آمران، مباشران و معاونان جرم در این ترور دست داشته‌اند را شناسایی کرده‌اند و تعداد دیگری از افراد از جمله چند نفر از اپراتورهای پهپادهای آمریکایی آمریکایی تاکنون شناسایی نشده‌اند که به زودی این کار انجام خواهد شد. 

بهاروند اضافه کرد: امروز ما هماهنگ کردیم که کار را با سرعت بیشتری به پیش برده و پس از شناسایی باقیمانده افراد آمریکایی و غیر آمریکایی که در این ترور دخیل بوده‌اند به زودی قاضی مربوطه بر اساس شواهد و مدارک غیر قابل انکار برای آنها کیفرخواست صادر خواهد کرد و مجموعه نظام تا این افراد را به دست عدالت نسپارد از تلاش دست بر نخواهد داشت. 

وی افزود: علاوه بر افرادی که در این جنایت دست داشته‌اند و از آنجا که این جنایت اقدامی علیه حاکمیت و امنیت ملی ما بوده است، دولت آمریکا و چند کشور که از قلمرو آنها برای ارتکاب این جنایت استفاده شده است دارای مسئولیت بین‌المللی هستند و باید در قبال اقدام خلاف حقوق بین‌الملل خود پاسخگو باشند و ما این موضوع را در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد. 

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه اظهار داشت: وزارت امور خارجه بلافاصله پس از ارتکاب این جنایت توسط آمریکا اقدامات سیاسی بین‌المللی را انجام داده و اعتراض مردم و دولت ایران را به سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و شورای امنیت و سایر سازمان‌های بین المللی ذیربط اعلام داشته و از آنها درخواست کرد که هر یک به تناسب حوزه  مسئولیت خود اقداماتی در این رابطه انجام دهند. 

بهاروند افزود: ما همچنین با بسیاری از کشورها نشست برگزار کرده و جزئیات این جنایت را به اطلاع آنها رسانده‌ایم و برای پیگیری بیشتر در سطح بین‌المللی در حال بررسی هستیم تا با استفاده از اطلاعات و شواهد جدید به هر نحو ممکن پیگیری‌های بیشتری به عمل آوریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت امور خارجه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۰۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد

عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی گفت: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جز همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

علی‌اکبر صالحی، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و وزیر اسبق امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا اظهار کرد: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جزو همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم تصریح کرد: وجدان‌های بیدار با همبستگی به دنبال جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی هستند، باید از دولت آمریکا و بایدن سؤال پرسید که آیا اقدامی دیگر در جهت حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی مانده است که از سوی دولت آمریکا انجام نشده باشد؟

وی افزود: دامنه کمک‌های دولت آمریکا علاوه بر تأمین بودجه برای جنایت علیه مردم فلسطین ساخت پل و ارائه ماشین‌های جنگی نیز رسیده، این دامنه فراگیر اعتراض جوانان آمریکایی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • رسانه‌های صهیونیستی: نتانیاهو از ترس نمی‌تواند تصمیم بگیرد
  • اسم رمز ترور؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • اسم رمز ؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی
  • بازخوانی یک جنایت
  • واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن