Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد نیک نهاد نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها، بابیان اینکه کشاورزی و گردشگری مهم‌ترین مشاغل استان گیلان است، گفت: در بحث کشاورزی پیش‌تر دولت به کشاورزان یارانه پرداخت می‌کرد اما در حال حاضر نه‌تنها این یارانه پرداخت نمی‌شود بلکه دولت بخشی از درآمد خود را از کشاورزان تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه درخواست من از نمایندگان مجلس این است که این موضوع را پیگیری کنند، افزود: در بخش گردشگری هم وضعیت همین است. با توجه به این‌که بخش گردشگری یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های استان گیلان است اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تمام هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، ویلاها و رستوران‌ها تعلیل شده است و در این مدت ضرر زیادی را تحمل کرده‌اند و طرح دولت برای اعطای وام ۱۲ درصد نیز راهگشا نبوده و کمک محسوب نمی‌شود. بنابراین دولت باید به این‌گونه مشاغل کمک بلاعوض اعطا کند.

نیک نهاد در خصوص نصب زباله‌سوز برای استان گیلان گفت: یکی دیگر از مشکلات جدی استان گیلان بحث تخلیه زباله در جنگل است که باعث تخریب جنگل‌ها و آب‌های زیرزمینی و جاری می‌شود. باوجود پیگیری‌های چندساله هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است. سازمان محیط‌زیست کم‌کاری را متوجه نماینده‌های استان در مجلس شورای اسلامی می‌داند و نمایندگان نیز سازمان محیط‌زیست را مسئول عدم اجرای طرح می‌دانند.

وی با تأکید بر اینکه باید مشخص شود کم‌کاری در زمینه نصب زباله‌سوز متوجه کدام نهاد است بیان کرد: پیش‌تر شهرداری رشت پیگیر تهیه زباله‌سوز بود و فرمانداری نیز قرار بود اعتباری در این خصوص تهیه و در اختیار شهرداری رشت قرار دهد اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها بر ضرورت ارائه گردش کار از سوی نهادهای درگیر گفت: مردم باید بدانند که این پیگیری‌ها به کجا رسیده است و کدام نهاد مسئول این کم‌کاری‌هاست. چراکه این کم‌کاری‌ها به محیط‌زیست استان و سلامت مردم آسیب می‌زند. ازاین‌رو درخواست شفافیت در این موضوع را داریم.

کد خبر 4961468

منبع: مهر

کلیدواژه: زباله استان گیلان شورای عالی استان ها وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شورای شهر تهران ویروس کرونا هفته قوه قضاییه شهرداری تهران سیدابراهیم رئیسی روز جهانی مبارزه با مواد مخدر کمیته امداد امام خمینی مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر اکبر طبری وضعیت هوای تهران سازمان تامین اجتماعی استان گیلان زباله سوز کم کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۰۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود

ایسنا/گیلان شهردار رشت، یکی از کارهای مهم در دست اقدام مدیریت شهری را تعیین تکلیف زباله سوز رشت دانست و گفت: چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود.

رحیم شوقی امروز، هشتم اردیبهشت ماه در گفت وگوی اختصاصی با ایسنا در محل لندفیل سراوان رشت،با تاکید بر مطلب فوق گفت: چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود و لذا جلسات متعددی را در سطح ملی و با حضور معاونان رئیس جمهور برگزار کردیم تا این موضوع را به نتیجه برسانیم. مقرر شد از تسهیلات صندوق توسعه برای راه اندازی کارخانه زباله سوز استفاده شود که فرایند سه تا چهار ساله دارد.

وی با بیان اینکه در کنار زباله سوز، پیگیر لندفیل جدید استان هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر بنای شهرداری مدیریت وضعیت موجود در سراوان است که با پوشش بخش نهایی در حال انجام است.

شهردار رشت با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی لندفیل سراوان اظهار کرد: سراوان تا دو سال گذشته محل دفن زباله شهر رشت و شهرهای اطراف در پهنه مرکزی استان گیلان بود، اما از آبان ۱۴۰۱ پروژه بهسازی لندفیل سراوان را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه وسعت لندفیل سراوان پس از ۴۰ سال دفن زباله به ۱۸ هکتار رسیده بود، افزود: زباله ها دره ای به عمق ۱۰۰ متر را پُر و تبدیل به تپه کرده بودند، اما امروز ۱۴ هکتار از این لندفیل را پوشش دادیم و دارای فضای سبز قابل قبولی شده است.

شهردار رشت پوشش چهار هکتار باقی مانده از لندفیل سراوان را در دست اقدام توسط پیمانکار دانست و عنوان کرد: یکی دیگر از معضلات لندفیل سراوان، شیرابه است؛ با پیمانکار قبلی تصفیه خانه شیرابه به نقطه مطلوبی نرسیدیم و لذا با دستور استاندار و پیگیری اعضای شورای شهر، اقدام به تعیین تکلیف قضایی این موضوع کردیم و پرونده به جاهای خوبی رسیده است.

شوقی ادامه داد: همزمان با پروژه بهسازی لندفیل، برای اصلاح تصفیه خانه فعلی فراخوان اعلام کردیم که تا پایان اردیبهشت ماه تکلیف پیمانکار جدید نیز مشخص می شود تا بتوانیم شیرابه را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه پوشش دادن بخش اعظم زباله های دپو شده تاثیر مثبتی بر کاهش تولید بوی نامطبوع داشته است، خاطرنشان کرد: مشکل بو کاملا از بین نرفته و در صورت پوشش چهار هکتار باقی مانده در بازه زمانی مشخص، مشکل بوی بد نیز مرتفع می شود. با انجام سمپاشی های دوره ای درصدد کنترل مگس و حشرات موذی نیز هستیم و امیدواریم بتوانیم مشکلات مردم منطقه را به حداقل برسانیم.

شوقی یکی از مباحث مبتلابه لندفیل‌ها را گاز متصاعد شده از آن دانست و بیان کرد: در لندفیل سراوان، لوله هایی را برای استخراج این گازها تعبیه کردیم و درصدد استحصال و بهره برداری از آن هستیم و در این باره با سرمایه گذاران هم صحبت شده است.

شهردار رشت یکی از دغدغه های کارخانه های زباله سوز را فیلترهای خروجی آنها دانست و یادآور شد: شرکت طرف قرارداد با شهرداری رشت، زباله سوزهای نوشهر و تهران را به بهره برداری رسانده و توانسته‌ استانداردهای محیط زیستی را نیز اخذ کند؛ کارخانه زباله سوز ساری نیز پیشرفت ۹۵ درصدی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان