Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی دادستان عمومی و انقلاب بیرجند در پی مسائل پیش آمده در خصوص منطقه گردشگری چهارده بیرجند و ممانعت از ورود مردم به این منطقه، از این روستا بازدید میدانی انجام داد.

سید حسین مقدس، امروز دوشنبه ۹ تیر در حاشیه بازدید از منطقه گردشگری چهارده بیرجند در پی اعتراض‌های مردمی، اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه و حقوق روستاهایی که در بالا دست این تفرجگاه هستند، بازدیدی از منطقه گردشگری چهارده صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: حل این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد و پس از بررسی میدانی صورت گرفته در دادستانی، در خصوص بازگشایی آن و یا هر نوع تصمیم دیگر اظهار نظر می‌شود.

مجموعه آبشارهای چهارده بیرجند از 80 آبشار بزرگ و کوچک تشکیل شده که در مسیر کوهنوردی قله باقران قرار گرفته‌اند و از جمله آبشارهای زیبای خراسان جنوبی بشمار می‌رود. این مجموعه آبشارها منظره بسیار زیبایی را بوجود آورده و در کنار روستایی به همین نام واقع شده‌اند. این روستا به ویژه در فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران بسیاری است.

در این روستا بخشی از زمین‌ها به بخش خصوصی واگذار شده تا فضای تفریحی و اقامتی در آن ساخته شود، اما چند روزی است که در ورودی این روستا و آبشار، درب بزرگی نصب شده و بنری که روی آن نوشته شده: "منطقه اختصاصی، لطفاً وارد نشوید".

حال مسئولان استان در پی اعتراض‌های مردمی به این مسئله ورود پیدا کردند تا تصمیم‌های مقتضی اخذ شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تعداد مبتلایان این بیماری در منطقه سیر صعودی گرفته است و با وجود اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام گرفته در منطقه، اقدامات کافی نبوده است.

وی بیان داشت: باید در راستای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت بیماری در منطقه، اقدامات تکمیلی عاجل برای واکسینه کردن دام‌ها انجام شود.

تقوی تصریح کرد: این بیماری در دام زنده هیچ علائم مشخصی ندارد و تنها از راه آزمایش خون مشخص می‌شود که نیازمند دستگاه‌های آزمایشگاهی و نیروی مجرب است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ رأس دام در دیشموک خون گیری شدند، گفت: از این تعداد ۶۱ رأس دام مبتلا تشخیص داده شدند که ۵۶ رأس آن مبتلای قطعی بودند که معدوم شدند.

تقوی افزود: مرحله دوم پایش مردم در روستاها، پس از جواب آزمایش‌ها انجام و تیم سلامت شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه به سرپرستی پزشک متخصص بیماری‌های عفونی به همراه دارویار و داروهای مورد نیاز به روستا اعزام شدند و علاوه بر دارو برای بیماران، آموزش‌های لازم همچون عدم استفاده از شیر و فرآورده‌های لبنی و گوشت خام به اهالی روستا ارائه شد.

کد خبر 6098456

دیگر خبرها

  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • موانع آبگیری سد قشلاق صحنه
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد