Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- همه انجمن‌های فعال در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، در اولین فرصت نسبت به ارسال تقاضای تاسیس انجمن­های صنفی سراسری ذی‌ربط یا تقاضای تبدیل وضع و تکمیل و تحویل مدارک خود اقدام کنند. تاریخ انتشار: 17:01 - 09 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۳۰۵

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبق مصوبه شماره ۱۰۵۵۶۹/ت مورخ ۲۲/۸/۹۸ هیئت محترم وزیران و اعلام کمیسیون تشکیل کانون فراگیر فرهنگ، هنر و رسانه، متشکل از نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ۷ نفر از نمایندگان تشکل‌های فعال فرهنگی و رسانه‌ای، همه انجمن­های فعال در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه که مورد تایید کمیسیون هستند، این امکان را دارند که حسب مورد نسبت به ارسال تقاضای تاسیس انجمن‌های صنفی سراسری ذی ربط یا تقاضای تبدیل وضع خود و تکمیل مدارک و تحویل آن به کمیسیون یا اداره کل «سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنانچه در مهلت معین شده در تصویب نامه مذکور، تقاضایی از سوی انجمن­های مورد اشاره ارائه نشود، هر ذی­نفع واجد شرایطی می­تواند با رعایت این شیوه‌نامه، اقدام به ثبت تقاضای تاسیس انجمن صنفی در اداره کل مذکور کند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از وزارت ارشاد اسلامی اینجا کلیک کنید

بنابر اعلام کمیسیون مذکور، این فرصت زمانی، در موارد خاص و برای انجمن‌هایی که بنا به دلایل موجه و مورد تایید کمیسیون موفق به طرح تقاضای خود نشوند، صرفاً برای یک مرتبه و حداکثر تا مدت سه ماه با تصویب کمیسیون قابل تمدید است.

لازم به ذکر است اشخاص حقیقی پدید آورنده آثار فرهنگی و هنری و شاغلان بخش فرهنگ، هنر و رسانه می‌توانند برای تاسیس انجمن صنفی سراسری در رسته تخصصی، درخواست خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه نمایند.

بر این اساس، صنوف مربوطه که پیشتر در تشکیل انجمن‌های صنفی محدودیت‌هایی از قبیل احراز شرایط لازم برابر دستورالعمل‌های وزارت کار و محدوده فعالیت استانی و کمبود تعداد اعضاء لازم در یک رسته تخصصی در استان را داشتند، می‌توانند به راحتی تقاضای خود را به وزارت خانه مذکور، ارائه و در صورت بروز اختلاف نظر در ثبت یا شمول متقاضیان به مفاد تصویب نامه با وزارت کار، کمیسیون موضوع بند ۴ تصویب نامه هیات وزیران یا کمیسیون تشکیل کانون فراگیر فرهنگ، هنر و رسانه صالح به اعلام نظر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا وزارت ارشاد معاونت مطبوعاتی تاسیس انجمن هنر و رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای از مردم خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار درخصوص دریافت کالابرگ توجهی نداشته باشند چرا که پیامک‌های مربوطه از سامانه پیامکی این وزارتخانه به اطلاع مردم می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: به دنبال انتشار برخی پیام‌های جعلی به صورت پیامک و شبکه‌های مجازی در ارتباط با دریافت کالابرگ الکترونیکی به اطلاع هموطنان می‌رساند هر گونه خبر رسمی در این زمینه تنها از طریق مراجع رسمی و یا سامانه پیامکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور