Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، از دستور ویژه معاون اول رییس جمهوری به رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، برای بررسی معضلات تالاب انزلی و اتخاذ تهمیدات لازم برای احیای این تالاب خبر داد.

بابک دین پرست با اعلام خبر دستور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، به عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور، جهت بررسی وضعیت تالاب انزلی، گفت: طبق دستور هفته گذشته معاون اول رییس جمهور، مقرر شد گزارشی مفصل و کاملی از آخرین وضعیت تالاب انزلی، به همراه لیست مهمترین برنامه های لازم برای احیای این تالاب، در جلسه آتی ستاد هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور که با حضور مقامات ذی ربط ملی و مدیران استان گیلان برگزار می شود، مطرح و راهکارهای لازم برای نجات این تالاب مهم در شمال کشور اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دین پرست با تاکید براینکه این سومین نامه وزیر کشور به معاون اول رییس جمهوری در یکسال گذشته، با موضوع ضرورت تسریع در فرآیند نجات تالاب انزلی است، گفت: وزارت کشور در اجرای مصوبات مربوط به احیای تالاب انزلی بسیار جدی است و در این خصوص با دستور رحمانی فضلی وزیر کشور، جلسات ویژه ای با محوریت معاونت اقتصادی، در سطح ملی و استانی، با حضور نمایندگان وزارتخانه های مربوطه در وزارت کشور و استان گیلان برگزار کرده است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: اگرچه با دستوراتی که جهانگیری بر روی نامه های رحمانی فضلی وزیر کشور، درخصوص احیای تالاب انزلی صادر کرده، اقدامات مناسبی در یکسال گذشته، با محوریت و پیگیری های مستمر سازمان حفاظت محیط زیست و همکاری وزارتخانه های نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و همچنین مسئولان ارشد استان گیلان، در حوزه احیای تالاب انزلی انجام شده است، اما این اقدامات به هیچ عنوان کافی نبوده و با حجم تهدیداتی که متوجه تالاب انزلی است، تناسبی ندارد.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه احیای تالاب انزلی از جهات مختلف حیاتی است، اضافه کرد: دراین خصوص وزیر کشور در سی و یکم خرداد ماه با ارسال سومین نامه به معاون اول رییس جمهوری، ضمن تشریح اقدامات انجام شده دستگاه های مسئول طی یکسال گذشته و برنامه های در دست اجرا و اقدام دستگاه های ملی و استانی، آخرین وضعیت این تالاب و خطرات پیش روی آن را تشریح و نسبت به ضرورت اتخاذ راهکارهای فوری برای نجات این تالاب مهم کشور تاکیدات لازم را داشته است.

دین پرست تصریح کرد: دستور هشتم تیرماه جاری جهانگیری به رییس سازمان حفاظت محیط زیست، پیرو نامه سوم وزارت کشور بود که بر همین اساس قرار است، موضوع ضرورت احیای تالاب انزلی در اولین جلسه ستاد هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور که طبق مصوبه هیات وزیران، ریاست آن با معاون اول رئیس جمهوری است؛ مطرح و اقدامات فوری برای نجات این تالاب اتخاذ شود.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت هایش با تاکید بر اینکه تالاب انزلی در معرض خطرجدی قرار دارد، گفت : امروز عواملی چون فرسایش خاک در حوزه آبریز تالاب انزلی، ورود گسترده رسوب به تالاب، انتقال فاضلاب های بهداشتی، شهری، روستایی و کشاورزی به تالاب، عدم تعیین و اختصاص حق آبه زیست محیطی تالاب و ورود پسماندهای شناور رها شده به تالاب، از جمله مواردی است که تالاب انزلی را با خطر مرگ همیشگی مواجه ساخته است.

معاون اقتصادی وزیر کشور، در پایان با اظهار اینکه امروز نجات تالاب انزلی به دغدغه جدی دولت تبدیل شده است؛ اظهار امیدواری نمود که با اتخاذ تصمیمات مناسب و متناسب با حجم تهدیداتی که تالاب انزلی را تهدید می نماید، در گام نخست شاهد کاهش روند تخریبی تالاب و در گام های بعدی، تسریع در بهبود شرایط حاکم بر تالاب و احیای آن باشیم.

اخبار مرتبط احیاء تالاب انزلی با تدبیر دولت باید انجام شود احیای تالاب انزلی با پشتوانه مالی و حمایت ملی انجام می شود تکذیب نقش احداث موج شکن در خشک شدن تالاب انزلی حضور ۲ هزار فلامینگو در تالاب انزلی روزانه 50 میلیون متر مکعب فاضلاب وارد تالاب انزلی می شود دستگاه های متولی باید برای احیای تالاب انزلی یکصدا مطالبه گر باشند زخمهای بسیار بر پیکر بی جان گنجینه ملی تالاب انزلی حمایت می خواهد استاندار گیلان: بهره‌مندی خردمندانه ای از تالاب انزلی داشته باشیم بخشی از تالاب انزلی از سنبل آبی پاکسازی شد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا اسحاق جهانگیری تالاب انزلی عیسی کلانتری سازمان محیط زیست سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی معاون اول رییس جمهوری احیای تالاب انزلی وزارت کشور محیط زیست وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۱۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور جزئیات جدیدی از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از قاچاق انسان و سلاح بیان کرد.   به گزارش فارس، سیدمجید میراحمدی درباره آخرین اقدامات درباره فنس‌کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت آیت‌الله رئیسی تصمیم‌گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.   معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت آیت‌الله رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.   میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.   وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی به‌سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیارد یورو ظرف پنج سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به‌سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.   معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.   وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را به‌کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.   میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت‌ نیز، مرز افغانستان است.   معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به‌صورت دیوارکشی است یا به‌طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.   وی در پایان افزود: اگر این طرح به‌طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرمانده مرزبانی کشور: اجرای طرح انسداد کامل مرزهای کشور تا ۳ سال آینده/تشدید قاچاق دام در کشور اقامت اتباع افغانستان در ایران با پرداخت 100میلیون تومان؟ / آنها این مبلغ را از کشورشان نمی آورند معاون وزیر کشور درباره طرح حجاب: با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند

دیگر خبرها

  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس