Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:11:26 GMT

شهدا مرزهای جغرافیایی را برداشته‌اند

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۲۳۰۶

شهدا مرزهای جغرافیایی را برداشته‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان عصر امروز در مراسم وداع با پیکر شهید «نسیم افغانی» در حرم رضوی گفت: امروز شهید نسیم افغانی مأمور شده است که در جمع ما حضورداشته باشد.

وی با اشاره به مأموریت‌های شهدا برای بیدار کردن دل‌ها، گفت: شهدا، مرزها را برمی‌دارند و دیگر ایرانی و افغانی و… معنا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی شما در سنگر می‌روی، در متن جهاد، دیگر ملیت رنگ می‌بازد. حتی احساس نمی‌کنی این‌ها اهل دو استان هستند، زیرا هم‌رنگ هستند.

شهدا اهل بازی‌های مرزهای جغرافیایی نیستند و این مرزهای جغرافیایی با ظهور امام زمان (ع) برداشته می‌شود و ویژگی‌های قومی می‌ماند ولی این‌ها رنگ‌های مختلفی هستند که رنگین‌کمان جامعه ایمانی را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه غربت مؤمنان افغانستان در زمان حمله شوروی، آمریکا و.. برای مردم این کشور سنگین بود، به دو هزار شهید افغانستانی در جریان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این‌ها در جریان دفاع از حرم بیشتر ایستادگی کردند و قوی‌ترین مدافعان حرم از افغانستان بودند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه کسی تصور نمی‌کرد روزی شهیدی از افغانستان در حرم رضوی تدفین شود، اظهار کرد: با حضور شهید نسیم افغانی در حرم رضوی، غربت ۳۰ ساله شهدای افغان در دفاع مقدس برطرف شد.

خبر در حال تکمیل شدن است…

کد خبر 4961695

منبع: مهر

کلیدواژه: شهید نسیم افغانی حرم رضوی علیرضا پناهیان ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان مواد مخدر خطبه های نماز جمعه دهه کرامت ایلام استانداری سمنان بیرجند سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از افغانستان متحد دفاع می کنیم

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد طالبان در صفحه اجتماعی «ایکس» تأکید کرد: اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را به کسی نمی‌دهیم.

نظری افزود: در نشست با افغان های مقیم اروپا درباره موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، آموزشی و تجاری گفت و گو کردیم.

وی همچنین نوشت: دیدگاه و نظر همه ما این بود که یک افغانستان آزاد، آباد، مستقل، متحد، مقتدر، مرفه و توسعه یافته باید دفاع و صیانت شود. به دشمن اجازه نمی دهیم که وحدت ملی افغان ها را خدشه دار سازد.

عبداللطیف نظری پیش‌تر در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته بود: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد؛ ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم، این مهمترین رسالت همه ماست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • آئین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند