Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@21:36:29 GMT

نگاهی به مهاجرت افغانستانی ها به ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۴۶۷۴

نگاهی به مهاجرت افغانستانی ها به ایران

برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) در شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی وضعیت مهاجران افغانستانی در ایران و تاریخچه و دلایل مهاجرت آنها به کشورهای اطراف از جمله ایران اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی ضمن اشاره به تاریخچه مهاجرت افغانستانی ها به ایران و در گفت و گو با مهاجران قانونی و غیرقانونی مقیم ایران به نقد و تبادل نظر درخصوص قرابت فرهنگی دو کشور، خدمات گوناگون به مهاجران افغانستانی ها و مشکلات آنها در ایران می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه ضمن اشاره به دلایل آغاز مهاجرت افغانستانی‌ها به کشورهای اطراف از جمله ایران، فعالیت کارگران افغانستانی در بخش‌های مختلف در ایران، خدمات درمانی ایران به مهاجران افغانستانی، دغدغه افغانستانی‌ها برای داشتن کارت بانکی و تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایرانی مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

این برنامه همچنین با نگاهی به بازگشت بخشی از مهاجران افغانستانی به کشورشان به دلیل کاهش ارزش ریال، ورود غیرقانونی مهاجران  به مرزهای ایران را به عنوان یکی از معضلات مهم ایران مورد واکاوی قرار داده و نگرانی های امنیتی ایران درخصوص این مساله به دلایلی همچون تولید گسترده تریاک و هروئین، وجود داعش و حضور یک دولت اشغالگر در افغانستان را بررسی خواهد کرد.

از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه می توان به بررسی ریشه‌های آمریکایی سمن‌هایی که در افغانستان علیه ایران اقداماتی انجام می‌ دهند، تعریف تفاوت ها میان متجاوزان مرزی با پناهجویان و نگاهی به وضعیت اسفبار مرزبانی در سمت افغانستان اشاره کرد.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت 01:00 بامداد چهارشنبه 11 تیر از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 06:00، 13:00 و 18:00 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 08:00 و 21:00 و جمعه ساعت 17:00 روی آنتن خواهد رفت.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شبکه پرس تی وی مهاجرت افغانستانی ها مهاجران افغانستانی افغانستانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجار افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی + فیلم

100 تاجر افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی با بازارهای بین المللی حضور داشتند.

این تاجران برای معرفی ظرفیت های افغانستان در زمینه های معدن و کشاورزی و انعقاد قرار داد با تجار و سرمایه گذارن ایرانی رایزنی کردند.

در این نمایشگاه تجار ایرانی و افغانستانی در حوزه های مختلف تجاری رایزنی و راه های مختلف صادرات و واردات را بررسی کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • آریایی‌ها چه کسانی بودند؟/ نگاهی عمیق به مهاجرت آریایی‌ها به فلات ایران
  • استقبال از تیم فوتسال افغانستان + فیلم
  • تجار افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی + فیلم