Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:42:59 GMT

تجلیل از 380 خادم امامزاده در دهه کرامت مازندران

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۴۸۰۶

تجلیل از 380 خادم امامزاده در دهه کرامت مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: امسال در سراسر استان در روز گرامیداشت امامزادگان از 380 خادم و هیأت امنای بقاع متبرکه مازندران تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام حیدری دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز امامزادگان و تجلیل از خادمین در گلوگاه که با حضور مسؤولان شهرستانی و خادمین امامزادگان این شهرستان برگزار شد به حضور یک هزار و 362 امامزاده در سطح استان مازندران اشاره کرد و افزود: ما ولایتمداری خود را مدیون امامزادگان و بقاع متبرکه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بنای ۲۷۰ امامزاده در استان در حال ساخت و ساز است، خاطرنشان کرد: امامزادگان مازندران نگین دیار علویان و ظرفیت بسیار مهمی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه امسال در سراسر استان مازندران در روز گرامیداشت امامزادگان از 380 خادم و هیأت امنای بقاع متبرکه تجلیل شد، بیان کرد: پروژه‌های عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه استان اکثرا توسط نذورات مردمی، خیرین و اوقاف در حال انجام است.

حیدری افزود: نذورات هر امامزاده تماما در همان امامزاده هزینه خواهد شد، این درآمدها در راستای سرفصل‌های عمرانی، مدیریتی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه بیشتر امامزادگان مازندران از نوادگان امام موسی کاظم(ع) و امام سجاد(ع) هستند، خاطرنشان کرد: استان مازندران بیشترین اماکن متبرکه را دارد و امامزادگان یکی از مولفه های تاثیرگذار در نشر و انتقال مکتب بزرگ تشیع هستند.

در ادامه حجت‌الاسلام میراحمدی امام جمعه شهرستان گلوگاه نیز با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: باید به سادات احترام بگذاریم و احترامشان را نگهداریم، سادات ریشه در پیغمبر دارند و از ذریه ایشان هستند.

وی با بیان اینکه سادات مورد ظلم بنی‌امیه و  بنی‌عباس قرار گرفتند و بی‌احترامی دیدند، خاطرنشان کرد: داعشی‌ها هم مانند بنی امیه و بنی‌عباس سیدها را تکه تکه کردند، به سادات و امامزاده‌ها احترام کنید که به شما اجر می‌دهند.

امام جمعه شهرستان گلوگاه با بیان اینکه روز گرامیداشت امامزادگان بسیار مهم است، بیان کرد: ما هرچه داریم از اهل بیت داریم، اگر ائمه نبودند معلوم نبود ما چگونه بودیم، اهل بیت بزرگترین حق را به گردن ما دارند و آن هدایت ما است.

میراحمدی با بیان اینکه امامزادگان دست ما را گرفتند و ما را هدایت کردند، افزود: اگر چه امامزادگان از ما چیزی نمی‌خواهند اما ما باید اجر آموزگار خود را بپردازیم و امامزاده‌ها را احترام و زیارت کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید با قرآن و اهل بیت آشنا شویم، یادآور شد: قرآن، تکامل، نورانیت، هدایت و معنویت می‌آورد و هیچ لذتی بالاتر از ارتباط با اهل بیت و قرآن نیست.

انتهای پیام/86041/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران کرامت امامزاده قرآن مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران استان مازندران بقاع متبرکه اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

دیگر خبرها

  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • انتخاب صدیقه خادم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی
  • صدیقه خادم نایب رییس بانوان فدراسیون کبدی شد
  • اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • (عکس) روایت غم‌انگیز رسول خادم از گفتگو با دختر پابرهنه
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان