Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملیکا رضی کارگردان نمایش «کابوس‌های مرد مشکوک» که به تازگی ادامه اجراهای خود را که به دلیل بحران کرونا متوقف شده بود در تماشاخانه سنگلج از سر گرفته است در این باره به خبرنگار مهر گفت: این اثر نمایشی ادامه اجراهای خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوم تیرماه از سر گرفته است. تماشاخانه سنگلج با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از تصاویر پیشکسوتان هنر نمایش روی صندلی‌های خالی که به دلیل نکات بهداشتی بلیت فروشی نشده‌اند فضایی دنج و راحت را برای مخاطبان این روزهای تئاتر به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امیدوارم با باز شدن فعالیت‌های تئاتری، تماشاگران نیز این اطمینان را پیدا کنند که می‌توانند بدون نگرانی به دیدن یک اثر نمایشی بنشینند. البته می‌دانیم که جلب اعتماد تماشاگران به زمان بیشتری احتیاج دارد اما امیدواریم که این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد. در اجرای نمایش نیز فاصله گذاری بین بازیگران رعایت می‌شود و با تغییر میزانسن، بازیگران با فاصله یک متر از یکدیگر به ایفای نقش می‌پردازند. با وجودی که هنوز تبلیغات نمایش شروع نشده است اما تا امروز با توجه به شرایط استقبال راضی کننده بوده است.

رضی درباره ریسک پذیرفتن اجرای نمایش در این شرایط عنوان کرد: تئاتر چه با استقبال کم مخاطبان و چه زیاد آنها باید به حیات خود ادامه دهد و نفس بکشد. به هر جهت سیاست‌های مملکت در جهت بازگشایی مراکز فرهنگی بوده است و در این شرایط گروه‌هایی هم باید پیش قدم می‌شدند. این روزها همه مشاغل فعال شده‌اند و هنرمندان تئاتر هم باید شرایط جدید را بپذیرند و وظیفه ما و سالن داران تئاتر نیز این است که به هم کمک کنیم.

این کارگردان در پایان درباره تغییراتی که به دلیل تعطیلات ۴ ماهه تئاتر در این نمایش رخ داده است، اظهار کرد: در اجرای دوباره نمایش برخی از بازیگران نتوانستند با ما همراه باشد و به ناچار کار دچار تغییراتی شده است به این ترتیب که به جای بهرام سروری نژاد در نقش سیاه، خدایار کاشانه و به جای مسعود پورجمشید در نقش غضنفر، امیرحسین حجتی جایگزین شده‌اند. به هر حال به دلیل تعطیلات ۴ ماهه فعالیت‌های تئاتر این تغییرات اجتناب ناپذیر است و نمی‌توان مانع بازیگران شد که جذب کارهای دیگری نشوند.

این اثر نمایشی هر شب در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تماشاخانه سنگلج میزبان علاقه‌مندان به نمایش‌های ایرانی است.

کد خبر 4959659 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: تماشاخانه سنگلج تئاتر ایران تئاتر ایران فیلم سینمایی ویروس کرونا موسیقی ایرانی حوزه هنری محمدمهدی دادمان شبکه پنج سیما فیلم کوتاه آلبوم موسیقی برنامه تلویزیونی سازمان سینمایی سریال ایرانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تک آهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شد و در بین این آثار اثر تولیدات واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان نیز برگزیده شد. اکبر آیین افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.
وی ادامه داد: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی از شهرستان لنده تولید حوزه هنری استان توسط دبیرخانه جشنواره تئاتر بچه های مسجد پذیرفته شد. مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسراییل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد. پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • جدیدترین همکاری افشاریان و خاکزاد
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد