Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی درخصوص رفع مشکلات و موانع تولید گفت: تاکنون مشکلات ۳۹ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته و تا انتهای سال ۹۸ مشکلات ۲۶ واحد تولیدی مرتفع و از بیکار شدن ۲۶۰۰ نفر کارگر ممانعت به عمل آمده است. تاریخ انتشار: 08:00 - 10 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۲۱۷

علی اکبر گروسی در گفت‌وگو با میزان، با اعلام خبر رفع مشکلات ۲۶ واحد تولیدی در استان آذربایجان غربی بیان کرد: یکی از ماموریت‌ها و محور‌های اصلی و مهم دستگاه قضا در شرایط کنونی کشور حمایت از تولید و تلاش برای تحقق شعار جهش تولید است و در این رابطه بازدیدی از کارخانه گچ و آهک ارومیه به عمل آمد تا از نزدیک با مشکلات آن آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: علت نامگذاری سال ۹۹ به سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری، نشانگر اهتمام معظم له به امر تولید داخلی و رونق و نهایتاً جهش تولید است که در این راه تمام دستگاه‌های اداری کشور تکلیف دارند با نیرو و توان مضاعف تلاش کنند و نگذارند چرخه تولید کشور بایستد و کارخانه‌ای تعطیل و کارگری بیکار شود.

این مقام قضایی ادامه داد: تاکنون مشکلات ۳۹ واحد تولیدی در ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مطرح شده است که به حول و قوه الهی با مداخله دادگستری کل استان و همکاری صمیمانه دیگر اعضاء ستاد توانسته ایم تا انتهای سال ۹۸ مشکلات ۲۶ واحد تولیدی را مرتفع و از بیکار شدن ۲۶۰۰ نفر کارگر ممانعت کنیم.

بیشتر بخوانید: بازگشت ۳ واحد تولیدی به چرخه تولید در استان آذربایجان غربی

گروسی اظهار کرد: نمونه یکی از واحد‌های تولیدی بازگردانده شده به چرخه تولید کارخانه گچ و آهک ارومیه است که با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت به سمت تعطیل شدن و بیکاری کارگران آن می‌رفت، اما با وساطت و مداخله ستاد نه تنها از تعطیلی کارخانه ممانعت به عمل آمد بلکه در ماه‌های اخیر کارخانه به سوددهی بسیار مطلوب رسید و حقوق کارگران که قریب به ۴ ماه عقب افتاده بود پرداخت و قسمتی از بدهی‌های شرکت نیز ایداع گردید.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در پایان از مدیران واحد‌های تولیدی مشکل دار خواست تا با طرح مشکلات خود در ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از تعطیلی واحد‌های تولیدی خود و نهایت‌ها بیکاری کارکنانشان ممانعت نمایند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان غربی واحدهای تولیدی استان آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان در حاشیه بازدید از برخی واحد‌های صنعتی و تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگری، گفت: کمیسیون کار و کارگری که با حضور دستگاه‌های مرتبط به‌صورت ماهانه برگزاری جلسات تخصصی دارد به دنبال حل مشکلات کارگران و واحد‌های تولیدی و صنعتی در این شهرستان است.
حسین ولایتی  با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده درزمینه مشکلات شرکت‌های تولیدی و خدماتی،افزود: تنها دو شرکت حدود دو ماه معوقه پرداخت حقوق کارگران خود را دارند و مابقی واحد‌های صنعتی و تولیدی در قوچان پرداخت حقوق کارگران و کارکنانشان را به‌روز و ماهیانه انجام می‌دهند و مشکل دیگری در حوزه کار و کارگری در سطح شهرستان وجود ندارد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان گفت: موضوعات و مباحث دیگری درزمینه درخواست‌ها و مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی هم موردبررسی قرار می‌گیرد که عمده آن به پرداخت تسهیلات، نبود نقدینگی و بدهی به تأمین اجتماعی، مالیات و دارایی و شرکت گاز مرتبط است و باید با همکاری و هماهنگی بین دستگاهی این مشکلات نیز مرتفع شود.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت