Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود بدلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کل تسهیلات اختصاص یافته به زلزله‌زدگان قطور خوی، ۱۴ هزار وو ۲۰۰ فقره بوده که از این میزان ۹ هزار فقره در مراحل مختلف پرداخت قرار دارد.

وی اضافه کرد: این تسهیلات در بخش‌های احداث مسکن، تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری، تامین لوازم معیشتی خانگی و سرمایه‌ای و  جایگاه دامی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و ۱۰ میلیون تومان برای اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

بدلی با اشاره به اینکه عملیات آواربرداری ٨٣ درصد واحدهای زلزله‌زده در منطقه قطور خوی پایان یافته، گفت: از مجموع ۶ هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی خسارت دیده، چهار هزار و ۵۰۰ واحد احداثی بوده که از این تعداد نیز سه هزار و ٧۴۵ واحد آواربرداری شده است.

وی ادامه داد: پروانه سه هزار و ٢٠٠ واحد روستایی نیز آماده است.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون ٢ هزار و ۵۴۶ واحد در مرحله پی‌کنی، یک‌هزار و ٣٣۵ واحد در مرحله آرماتوربندی، یک‌هزار و چهار واحد در مرحله فونداسیون و ۵١۶ واحد در مرحله اسکلت بندی است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی تاکید کرد: مهمترین دلیل وارد شدن خسارت زیاد به خانه‌ها در زمین‌لرزه‌های خوی، وجود واحدهای مسکونی غیرمقاوم بوده است.

چهارم اسفندماه ١٣٩٨- ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

امدادگران و مسوولان آذربایجان‌غربی بلافاصله پس از زلزله اول در ساعت ۹:۲۲ راهی منطقه «قطور» شدند و ارزیابی میزان خسارت تا شامگاه همان روز ادامه داشت؛ تا اینکه در ساعت ۱۹:۳۰ زلزله نسبتا شدید دیگری به بزرگی ۵.۹ ریشتر «زرآباد» را لرزاند و خسارت‌های زلزله اول را دوچندان کرد؛ تا جایی که شبکه برق و مخابرات برای چند ساعت قطع شد اما در یک اقدام جهادی و پس از چند ساعت، زیرساخت‌ها دوباره در بامداد دوشنبه وصل شد.

زلزله دوم در «زرآباد» تنها چند مصدوم جزئی داشت اما تمرکز امدادگران و مسوولان بر روی آن موجب شد تا توزیع اقلام امدادی در بین زلزله‌زدگان قطور به فردای آن روز یعنی صبح روز «دوشنبه» موکول شود که متاسفانه برخی‌ها بلافاصله این تاخیر را در فضای مجازی به حساب نقصان کار گذاشتند.

اما امدادگران، مسوولان و حتی نیروهای سپاهی و مرزبانی که از نخستین ساعات پس از وقوع زلزله اول در منطقه حضور داشتند، از روز دوشنبه به بعد به صورت جهادی کمبودها را یکی پس از دیگری رفع کردند و بسیاری از افراد مطلع اکنون بر این عقیده هستند که دست‌اندرکاران ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌غربی در این حادثه غیرمترقبه، سنگ تمام گذاشتند.

برچسب‌ها قطور آذربایجان غربی خوی بنياد مسكن انقلاب اسلامی زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطور آذربایجان غربی خوی بنياد مسكن انقلاب اسلامی زلزله قطور آذربایجان غربی خوی بنياد مسكن انقلاب اسلامی زلزله آذربایجان غربی واحد در مرحله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رسول عطائی افزود: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

او اضافه کرد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

او بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد