Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیم کدخدا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پروژه در حال ساخت کارخانه سیمان سه هزار و ۳۰۰ تنی مکران بر طبق محاسبات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر است در صورت آزادسازی باقی‌مانده‌ی تسهیلات مصوب از سوی بانک سپه فاز تولید محصول کلینکر این کارخانه در  پاییز سالجاری به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با آغاز فعالیت خطوط تولید کلینکر و سیمان این کارخانه شاهد رونق در بخش عمران و طرح‌ها خواهیم بود و این نوید دهنده توسعه منطقه است.

فرماندار راسک گفت: حمایت‌های بی‌دریغ وپیگیری‌های مستمر استاندار سیستان وبلوچستان در رفع موانع و حل مشکلات پیش روی سرمایه گذاران موثر بوده و این همکاری و همراهی مردم و مسوولان بویژه نماینده مجلس در مرکز کشور می‌تواند با مساعدت و حمایت مضاعف نیز زمینه تسهیل و تسریع فرآیند تکمیل کارخانه در سالجاری فراهم شود.

وی تصریح کرد: ۶۰ میلیارد در انتظار پرداخت توسط بانک سپه بوده و از ۸۰ میلیارد تسهیلات تا کنون ۲۰ میلیارد آن پرداخت شده است.

کدخدا گفت: این کارخانه در مرحله نخست روزانه سه هزار و ۵۰۰ تن و سالیانه یک میلیون تن تولید سیمان خواهد داشت که از سوی بخش خصوصی با نام تجاری تیس راه‌اندازی و فعال خواهد شد.  

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت پروژه کارخانه سیمان راسک از مرداد سال ۱۳۹۳ آغاز شده، ادامه داد: این پروژه یکی از بزرگترین و مجهزترین کارخانجات سیمان در کشور است که معدن آن تا ۲۵۰ سال مواد اولیه تولید سه هزار و ۳۰۰ تن سیمان در روز را تامین می‌کند. 

فرماندار راسک اظهارداشت: با راه‌اندازی این کارخانه قیمت سیمان در جنوب سیستان و بلوچستان کاهش پیدا خواهد کرد و کمک بزرگی به رونق ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی و راه‌سازی می‌شود. 

وی بر رفع مشکلات زیرساختی این کارخانه و نیازهای اولیه تاکید کرد و افزود: زمان‌های مختلفی برای افتتاح این کارخانه اعلام شده و باید هر چه سریعتر جاده‌های ارتباطی به کارخانه و زیرساخت‌های برق، آب، تلفن، اینترنت آن آماده تا در زمان مقرر افتتاح شود.

کدخدا تصریح کرد: بازگشایی راه ارتباطی روستای چراغان راسک به کارخانه سیمان از ضرورت‌های مهم برای کاهش مسیر و صادرات و انتقال سیمان است که با بازگشایی محور فوق علاوه‌بر تسهیل در رفت و آمد ماشین آلات به کارخانه، مسافت این شهرستان به قصرقند و نیکشهر ۳۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا کارخانه سیمان راسک در محدوده جکیگور این شهرستان و حد فاصل جاده جکیگور- قصرقند- نیکشهر و در فاصله حدود ۵۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است. 

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان راسک اشتغال زایی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان راسک اشتغال زایی سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان راسک اشتغال زایی سرمایه گذاری کارخانه سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا محمدرحیمی ظهر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با منتخب مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نرخ سود بانکی، نرخ مالیات، عوارض گمرکی در استان ایلام با مناطق برخوردار هیچ تفاوتی ندارد و از طرفی هزینه زیرساخت‌ها مانند قیمت زمین، هزینه‌های انرژی، هزینه مواد اولیه و …نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

وی عنوان کرد: بنابراین برای اینکه بتوان سرمایه گذاران را جذب طرح‌های تولیدی در استان نمود بایستی در قوانین موجود بازنگری صورت گیرد و جذابیت‌های سرمایه گذاری از طریق بازنگری در قوانین موجود افزایش یابد.

محمدرحیمی گفت: پروژه‌های مهم صنعتی در شهرستان‌های جنوبی در حال اجرا هستند که سه پروژه مهم NGL، پتروشیمی دهلران و سیمان دهلران نیازمند پیگیری جدی برای رسیدن به بهره برداری هستنند.

رییس سازمان صمت استان ایلام خاطر نشان کرد: لازم است شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری وابسته به دولت برای مشارکت در پروژه‌های صنعتی استان به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به وضعیت موجود حوزه تولید و تجارت استان بیان کرد: تعداد ۴۹۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار نفر اشتغال وجود دارد.

وی گفت: ۵۱۳ فقره جواز تاسیس در دست اجرا با سرمایه مورد نیاز ۷۷۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۷ هزار نفر در دست اجرا می‌باشند که در صورت رسیدن به مرحله تولید می‌توان شاهد شکوفایی صنعت استان باشیم.

رضا محمدرحیمی ادامه داد: استان ایلام از نظر معادن فلزی که دارای ارزش افزوده بالا هستند فقیر است اما در گروه کانی‌های غیر فلزی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و به تبع آن صنایع معدنی مانند سیمان، گچ، آجر، سایر مصالح ساختمانی استان از کیفیت و رقابت پذیری بالایی برخوردار هستند.

محمدرحیمی بیان کرد: در حوزه بازار ۳۹ هزار پروانه صنفی موجود است که در قالب ۱۰۱ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف فعالیت دارند که نقش مهمی در اشتغالزایی ایفا می‌کنند.

کد خبر 6088493

دیگر خبرها

  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • دستگاه بلوک زنی
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد