Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@21:00:02 GMT

تا پایان هفته رعد و برق در بیشتر مناطق

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۴۳۷۹

به گزارش سازمان اورژانس کشور، زمان شروع رشد ابرهای همرفتی از امروز (دوشنبه) بویژه در ساعات بعدازظهر می باشد که همراه با رگبار و رعد و برق می باشد.

بر اساس گزارش شماره ۴۲ سازمان اورژانس کشور، مناطق اثر این سامانه هواشناسی به شرح زیر می باشد.
دوشنبه: شرق مازندران، گلستان، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات در جنوب سیستان و بلوچستان
سه شنبه: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات سمنان، مازندران، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان
چهارشنبه: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات استان های زنجان، قزوین، البرز، مازندران، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان
پنجشنبه: ارتفاعات گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان
زمان پایان این سامانه  پنجشنبه (۱۲ تیر ماه) می باشد و بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها، برخورد صاعقه از مخاطرات این سامانه آب و هوایی است که توصیه سازمان اورژانس اجتناب از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در صعود به ارتفاعات می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزش باد شدید در بعضی از مناطق ۷ استان کشور
بر اساس گزارش سازمان اورژانس کشور زمان شروع وزش باد شدید که با خیزش موقت گرد وخاک همراه می باشد از امروز (دوشنبه) بویژه در ساعات بعدازظهر می باشد و تا پایان هفته جاری در استان‌های زیر ادامه دارد.

دوشنبه: جنوب سمنان، شمال اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، یزد و خراسان جنوبی
سه شنبه: جنوب سمنان، شمال اصفهان و خراسان رضوی
چهارشنبه: خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و نیمه شمالی اصفهان
پنج شنبه: سمنان، خراسان رضوی، شمال اصفهان و یزد
اثر مخاطره این سامانه آب و  هوایی احتمال آسیب به سازه های موقت و گلخانه ها، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیاء سبک و شکستن سرشاخه درختان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا می باشد که توصیه ها در این زمینه عبارتند از محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه.

حاکمیت بادهای ۱۲۰ روزه در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان
بر اساس این گزارش، بادهای ۱۲۰ روزه از پنجشنبه شب ( ۱۲ تیرماه) آغاز می شود که همراه با خیزش گردوخاک می باشد و مناطق  خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر خود قرار می دهد و  احتیاط در تردد جاده ایی و پرهیز غیر ضروری از حضور در فضای باز از توصیه های این شرایط آب و هوایی است و زمان پایان این سامانه روز جمعه (۱۳ تیرماه) می باشد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سازمان اورژانس آذربایجان شرقی خراسان جنوبی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم باران‌های بهاری در استان احتمال سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها در نقاط مختلف استان وجود دارد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی، آسمان استان نیمه ابری، است و بارش‌های بهاری تا جمعه در استان تداوم دارد.

وی ادامه داد: این بارش‌ها امروز در زاهدان، نواحی شمالی و ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان و در بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق، برخی نقاط رگبار و رعدوبرق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین برای شمال استان از جمعه وزش باد برخی ساعات باد شدید و گردوخاک انتظار می‌رود، دریای عمان نیز امروز مواج خواهد بود.

وی گفت: تا صبح امروز از ۵۶ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی گزارش باران مخابره شد که از ایستگاه‌های زاهدان ۳.۳ میلی‌متر، چاه رحمان از توابع زاهدان ۳۰ میلی‌متر، زهک ۴.۶ میلی‌متر، میرجاوه و سنگان ۱۲ میلی‌متر باران گزارش شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه بارندگی‌ها در سطح استان، احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی نیز وجود دارد، که توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری و همچنین استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز شود.

کد خبر 747887

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد