Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سنوات گذشته به دلیل کمبود گندم، بخشی از گندم مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شد و علاوه بر اینکه امنیت غذایی کشور به خارج از کشور وابسته بود، سالانه مبلغ قابل توجهی ارز نیز برای تامین نیاز گندم به از کشور خارج می‌شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، با توجه به اینکه گندم محصولی استراتژیک برای کشور محسوب می‌شود، انتظار می‌رود تا دولت حمایت بیشتری از گندمکاران صورت دهد تا علاوه بر ادامه روند خودکفایی گندم، بر حجم تولید نیز افزوده شود و همانند سال‌های نه چندان دور مجددا نیازمند واردات این محصول نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سنوات گذشته به دلیل کمبود گندم، بخشی از گندم مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شد و علاوه بر اینکه امنیت غذایی کشور به خارج از کشور وابسته بود، سالانه مبلغ قابل توجهی ارز نیز برای تامین نیاز گندم به از کشور خارج می‌شد.

اما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته امسال نیز به عنوان چهار مین سال متوالی شاهد خودکفایی  تولید گندم هستیم تا کشور از واردات این محصول استراتژیک بی نیاز شود و هر سال بر تولید این محصول نیز افزوده شود.

امیر مصطفایی معاون فنی جهاد کشاورزی دهگلان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره  به کشت وبرداشت گندم بیان داشت: گندم به عنوان یک محصول استرا تژیک دارای اهمیت ویژه ای در زندگیانسانهاست وهم بخصوص مسئولین باید برای محصولات استرا تژیک حساسیت باالایی داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد که به همت و تلاش کشاورزان در واقع تولید محصولات هر ساله فزونی یابد و در راستای خود کفایی در محصولات استراتژیک بتوانیم آینده خوبی در بخش کشاورزی شهرستان داشته باشیم.

مصطفایی با اشاره به وجود 160 هزار هکتار اراضی کشاورزی دراین شهرستان گفت: در سال زارعی جاری 84 هزار هکتار سطح زیر کشت محصول گندم قرار گرفته که از این مقدار حدود 77 هزار هکتار گندم دیم و7 هزار هکتار آن نیرآبی می باشد.

 قیمت مصوب گندم 2 هزار و 500 تومان است

معاون فنی جهاد کشاورزی دهگلان با اشاره به قیمت خرید این محصول گفت: پیش بینی می شود که امسال 140 هزار تن گندم در مزارع شهرستان برداشت شود و قیمت هر کیلو گرم این محصول در مرا کز خرید با توجه به مصوب دولت 12 هزار و500 تومان تعیین شده است.

9 مرکزاقدام به خرید گندم از کشاورزان می کنند

وی با بیان اینکه شهرستان دهگلان یکی از قطبهای کشاورزی استان است، گفت: این شهرستان هر ساله در حوزه کشاورزی به عنوان چهره های برتر در سطح کشور مطرح است و در زمینه محصولات استراتژیک کسب رتبه اول تا چهارم گندم را دراستان  داراست.

امیر مصطفایی درادامه با اشاره به مراکز خرید گندم در شهرستان بیان داشت: 9 مرکز فعال  و شبکه های تعاون روستایی با ظرفیت ذخیره سازی 160 هزار تن اقدام به خرید گندم از کشاورزان می کنند.

برداشت گندم با 300 کمباین بومی و مهاجر

معاون فنی جهاد کشاورزی دهگلان گفت: در زمان برداشت گندم 120 دستگاه کمباین بومی و180 دستگاه کمباین مهاجر اقدام به برداشت این محصول در شهرستان می نمایند.

وی با بیان وجود ظرفیت بالقوه و بالفعل خاص در زمینه تولید دیگر محصولات کشاورزی بیان داشت: علاوه بر محصول گندم این شهرستان رتبه اول تولید کلزا در استان را دارد که  در سال جاری هزار و16  هکتار اراضی شهرستان زیر کشت این محصول رفته و پیش بینی می شود که بالغ بر 3 هزار تن تولید و برداشت شود ودر زمان برداشت هم به صورت تضمینی در مراکز خرید از کشاورزان خریداری می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هزار هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۶۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز عملیات اجرایی امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق کلان شهر شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی در حاشیه عملیات مذکور گفت: از صبح سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه عملیات امحاء مزارع مذکور در سطح 270 هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است. 

این مقام مسئول با اذعان به اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری قریب به 20 دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ده قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد. 

وی با بیان اینکه کار امحاء مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، ابراز کرد: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده است. 

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری تمامی دستگاه است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی