Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:55:33 GMT

۲ هزار و ۳۰۰ تن گوجه از کشاورزان دزفول خریداری شد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۵۶۸۲

۲ هزار و ۳۰۰ تن گوجه از کشاورزان دزفول خریداری شد

سید حمید پورغفاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزان گوجه کار دزفول سال گذشته به علت پایین بودن نرخ محصول با مشکلات زیادی روبرو شدند زیرا این شهرستان جزو شهرستان‌های درخواست کننده یارانه حمایتی نبود.
وی اظهارداشت: امسال با پیگیری‌های انجام شده از طریق اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی موفق شدیم از تاریخ ۳۱ خردادماه با ۲ کارخانه رب گوجه فرنگی قرارداد ببندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پورغفاری افزود: تعاون روستایی دزفول با کارخانه‌های سالند و دز سرما قرارداد بسته و مقرر شده به ازای هر کیلوگرم گوجه، چهار هزار ریال به عنوان یارانه کشاورز پرداخت کند.
معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول گفت: علاوه براین، بابت خرید هرکیلوگرم گوجه از کشاورز  بین ۶ هزار ریال تا قیمت‌های بالاتر براساس کیفیت محصول به کشاورز پرداخت شود. 
وی افزود: با توجه به اینکه محصولات کشاورزان شهرستان‌های دزفول، شوش، گتوند، اندیمشک و شوشتر نیز به این ۲ کارخانه وارد می‌شد با ازدحام کشاورزان مواجه شدند که با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد خرید توسط این کارخانه‌ها به صورت ۲۴ ساعته انجام شود.
پورغفاری بیان کرد: با خراب شدن دستگاه یکی از این کارخانه‌ها گوجه‌های برخی کشاورزان فاسد شد ولی کارخانه موردنظر هزینه محصولات فاسد را به کشاورزان پرداخت کرد.
وی با بیان اینکه رب گوجه‌های تولید این ۲ کارخانه در سردخانه اکسین دز ذخیره می‌شود، افزود: تاکنون ۲هزار و ۳۰۰ تن محصول گوجه با نرخ هر کیلوگرم چهار هزار ریال از کشاورزان دزفول خریداری و پیش بینی می‌شود هفت هزار تن خریداری شود.
معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول به معطلی کشاورزان هنگام خرید محصول گوجه اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مصوب شد کارخانه داران نهار، شام و اتاق استراحت برای رانندگان تدارک ببینند تا هنگام فروش محصول با مشکل مواجه نشوند.
وی افزود: سال گذشته که برای خرید گوجه یارانه‌ای در نظر گرفته نشده بود و محصول با قیمت ۱۴ تا ۱۶ هزار ریال از کشاورز خریداری می‌شد رب گوجه تولیدی قیمت بالایی داشت و به علت نداشتن مشتری کارخانه داران را متضرر کرد.
پورغفاری اظهارداشت: به دنبال گرفتن یارانه برای دیگر محصولات تولیدی دزفول نیز هستیم که با توجه به اینکه سردخانه‌های دزفول پاسخگوی ذخیره حجم بالا را ندارند در تلاشیم مجوز راه اندازی سردخانه ۲۰۰ هزار تنی در دزفول را اخذ کنیم که سرمایه گذار آن نیز موجود است.
وی افزود: راه اندازی این سردخانه علاوه بر رفع مشکل ذخیره سازی محصولات کشاورزی و خرید یارانه‌ای باعث اشتغالزایی می‌شود.

افزون بر یکهزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی دزفول به کشت گوجه اختصاص دارد.

سالانه بیش از ۲ و نیم میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می‌شود. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گوجه فرنگی دزفول پروندهٔ خبری کشاورزی در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گوجه فرنگی دزفول وزارت جهاد کشاورزی گوجه فرنگی دزفول هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ امید جهان نژادیان گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.
وی درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.
در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد