Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا هراتی، کارگردان مستند «بهشتی برای ملت» گفت: شهید بهشتی در طول حیات سیاسی خود با هجمه‌هایی مواجه بود که تا روز شهادتش و حتی تا به امروز ادامه داشته است. می‌خواستیم ترور شخصیتی شهید بهشتی را بررسی کنیم. - اخبار فرهنگی -

محمدرضا هراتی، کارگردان و پژوهشگر فیلم مستند «بهشتی برای ملت» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، هدف از تولید این مستند را ابهام‌زدایی از شخصیت آیت‌الله بهشتی عنوان کرد و گفت: شهید بهشتی در طول حیات سیاسی خود با ناملایمات و هجمه‌هایی مواجه بودند که این هجمه‌ها تا روز شهادتشان و حتی تا به امروز همچنان ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مستند سعی کردیم ضمن پاسخ‌گویی به ابهامات موجود درباره شهید بهشتی، آن حملات و به‌اصطلاح ترور شخصیتی شهید بهشتی را هم طی یک روند بررسی کنیم.

کارگردان «بهشتی برای ملت» یادآور شد: این مستند در دهمین جشنواره مردمی فیلم آماده اکران بود اما همزمانی اختتامیه آن جشنواره با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی موجب شد که در اکران عمومی مستند «بهشتی برای ملت» وقفه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بازه زمانی این مستند 90 دقیقه‌ای دربرگیرنده حیات 53 ساله شهید بهشتی است، عنوان کرد: هرچند ابعاد فرهنگی، علمی و اجتماعی حیات شهید بهشتی در این مستند مورد تبیین قرار گرفته، اما رویکرد اصلی مستند بررسی ابعاد سیاسی شخصیت شهید بهشتی است.

کارگردان و پژوهشگر مستند «بهشتی برای ملت» درباره منابع پژوهشی این مستند پرتره گفت: مصاحبه‌های آرشیوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بستگان و ملازمان شهید بهشتی، اسناد موجود درباره ایشان، مطبوعات و فایل‌های صوتی سخنرانی شهید، زیرساخت‌های پژوهشی این مستند را تشکیل می‌دهد.

به گفته هراتی، در این مستند از خاطرات افرادی چون آیت‌الله خامنه‌ای، مسیح مهاجری، علی جنتی، محمد پیشگاهی‌فرد، روح‌الله حسینیان، محمد خامنه‌ای، هادی خامنه‌‌ای، سیدمحمود دعائی، محمد صدر، علیرضا و محمدرضا بهشتی و ... استفاده شده است.

وی درباره ویژگی‌های مستند «بهشتی برای ملت» گفت: از ویژگی‌های این مستند داستانی، بهره‌گیری از خاطرات و روایت‌های منتشرنشده درباره شهید بهشتی و پرهیز از نگاه مغرضانه به سیر وقایع است.

کارگردان «بهشتی برای ملت» افزود: گروه پژوهشی این اثر، با دقت اکثر تولیدات مکتوب و سمعی بصری مرتبط با شهید بهشتی را بررسی کردند و کوشیدند فارغ از سوگیری سیاسی، شخصیت شهید بهشتی را مورد واکاوی قرار دهند.

هراتی که پیش از این، مستند «سازمان» را نیز کارگردانی کرده بود، افزود: مستند «بهشتی برای ملت» با بررسی وقایع و رخدادهای خرداد 1360، مواضع شهید بهشتی در مواجهه با جریان بنی‌صدر و سازمان مجاهدین خلق را موشکافی می‌کند.

مستندهای "ترور" منتشر شد؛ از "سازمان" تا "یک روز به‌خصوص"مستند نظامی| تصاویر تست تسلیحات جدید سپاه منتشر شد/ سردار کوهستانی: ارتقاء نفربرهای BMP-2 در دستورکار است

انتهای پیام/ 

R1539/P/S4,34,1430/CT3 واژه های کاربردی مرتبط تلویزیون مستند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تلویزیون مستند تلویزیون مستند بهشتی برای ملت شهید بهشتی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی

دریافت 100 MB کد خبر 6089628

دیگر خبرها

  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو اکران شد
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول