Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-27@07:12:00 GMT

معاونت اقتصادی وزارت خارجه فعال‌تر عمل کند

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۷۳۴۸

معاونت اقتصادی وزارت خارجه فعال‌تر عمل کند

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری ، با تاکید بر ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی، اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی یکی از ظرفیت‌های بزرگ دنیا است اما متأسفانه دولت طی سال‌های اخیر به این مسئله مهم توجه نداشته است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه و همسایه، گفت: ۱۵ استان کشور به نوعی با کشورهای همسایه ارتباط دارند که باید داد و ستدهای مرزی با آنان تقویت شود چرا که می‌تواند به اقتصاد کشورمان کمک شایانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آصفری با تاکید بر اینکه باید از دیپلماسی پارلمانی هم برای تقویت ارتباطات تجاری کشور به خوبی بهره برد، گفت: استفاده از دیپلماسی پارلمانی نیز یکی از راهکارهای مؤثری است که سطح روابط ما با کشورهای همسایه به ویژه در عرصه اقتصادی را افزایش می‌دهد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارهای تقویت دیپلماسی اقتصادی، ارتباط با کشورهایی است که از سوی آمریکا تحریم شده‌اند، تصریح کرد: علاوه بر ایران، چند کشور دیگر هم مورد تحریم‌های ظالمانه آمریکا واقع شده‌اند که می‌توانیم روابط تجاری و اقتصادی خود با آنان را گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه سفارتخانه‌ها و معاونت اقتصادی وزارت خارجه باید فعال‌تر عمل کنند، اظهار داشت: معاونت اقتصادی وزارت خارجه باید به سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های ایران در کشورهای خارجی سروسامان دهد و در صورتی که میزهای اقتصادی سفارتخانه‌های کشورمان فعال شوند، می‌توانند تأثیرات مثبتی بر اقتصاد کشورمان بگذارند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: دیپلماسی اقتصادی روابط خارجی نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: کارگران از رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی محسوب می‌شوند، مقام معظم رهبری فرمودند «اگر بخواهیم به استقلال اقتصادی برسیم این اقتصاد وابسته است به تولید و کار و کارگر» بدون کار و کارگر اقتصادی وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: کارگران موتور پیشران و عامل اصلی حرکت و رونق اقتصادی کشور هستند، که مظلومانه در جامعه زندگی می‌کنند، باید به این قشر عزیز توجه بیشتری شود.

امام جمعه قرچک گفت: تمام کشور همه اقشار و همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی بر می‌گردد به قشر زحمت‌کش کارگر، اگر این عزیزان نباشند کار کشور زمین خواهد ماند.

وی افزود: اگر امروز ما در اقتصاد همچون دیگر حوزه سیاسی، نظامی و امنیتی قوی شویم دشمن بفکر آسیب ما نخواهد بود و جرأت نزدیک شدن به ما با نیت آسیب نخواهد داشت.

کد خبر 6089153

دیگر خبرها

  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌