Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@20:39:42 GMT

افزایش 40 درصدی تولیدات لبنی عشایر سیرجان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۷۴۶۷

افزایش 40 درصدی تولیدات لبنی عشایر سیرجان

رییس اداره امور عشایری سیرجان گفت: کوچ بهاره عشایر مالرو این شهرستان با مساعد شدن هوا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا به مناطق سیرجان به اتمام رسید و تولیدات لبنی عشایر نیز نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش جماران، شکرالله صفاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کوچ بهاره عشایر شهرستان سیرجان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر یک ماهه و همچنین با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شد و به دلیل آب و هوای مناسب تولیدات لبنی آنان اعم از کشک، ماست، پنیر، گوشت، پشم و کرک با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان سیرجان دارای ۲ هزار ۱۰۰ خانوار عشایر از پنج ایل رایینی، بچاقچی، قرایی، افشار و لری است اظهار داشت: عشایر این شهرستان با نگهداری از ۴۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و تولید سالانه یکهزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز نقش بسزایی در تامین گوشت قرمز این شهرستان دارد.

رییس اداره امور عشایری سیرجان تاکید کرد: تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر ابتلای عشایر شهرستان سیرجان به ویروس کرونا ارائه نشده، اما اداره عشایری با همکاری سایر دستگاه های بهداشتی شهرستان بر سلامت این افراد نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه ما توانستیم در زمان کوچ عشایر طرح پشتیبانی کوچندگان را اجرا کنیم افزود: در این طرح خدماتی از جمله تامین آب آشامیدنی بهداشتی، تامین آب آشامیدنی و واکسیناسیون دام و بازگشایی ایل راه ها، انجام شد.

صفاری تصریح کرد: هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی محسوب می شود و و هر دام با کمترین هزینه به شیوه سنتی از مراتع خدادادی چرا می کند و محصولات مختلفی از یک دام تولید می شود و همین سیاه چادر و تک تک اعضای یک خانوار عشایری از صبح تا شب دائم در حال کار و تلاش و تولید هستند.

وی افزود: تکمیل زنجیره تولید لبنیات و جمع آوری و تولید پشم دام در مناطق عشایری می تواند در سال جهش تولید در اقتصاد عشایر بسیار موثر باشد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا تولیدات عشایر لبنیات عشایر عشایر کرمان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رستمی بعد از ظهر جمعه در نشست شورای عشایری تنگستان اظهار داشت: امور عشایری نمی‌تواند به تنهایی جواب گوی همه مشکلات جامعه امور عشایری در استان باشد.

مدیرکل عشایری استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت همه دستگاه‌های اجرایی کشور موظف هستند که در طرح‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بودجه‌های سنواتی خود با اختصاص اعتبارات مناسب با جمعیت عشایر وظایف خود را در قبال جامعه عشایری انجام دهند.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که دولت مردمی سیزدهم به عشایر توجه دارد بحث آئین ساماندهی است که موجب ۱۰ برابری افزایش اعتبارات عشایری شده است.

مدیرکل عشایری استان بوشهر یاد آور شد: در تنگستان در طی ۲ سال گذشته خدمات بسیار خوبی با اعتبارات بیش از سه میلیارد تومان به عشایر شهرستان ارائه شده است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم شعار سال مقام معظم رهبری در شهرستان در خصوص جهش تولید و مشارکت مردمی محقق شود منوط به همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی در کنار عشایر است.

رستمی بیان کرد: جمعیت عشایر تنگستان یک درصد جمعیت این شهرستان است که نیازاست در اعتبارات شهرستان معادل یک درصد جمعیت اعتبار برای امور عشایری شهرستان در نظر گرفته شود.

مدیرکل عشایری استان بوشهر خاطر نشان کرد: ۲.۵ درصد جمعیت استان بوشهر را عشایر تشکیل می‌دهند ولی اعتبارات که برای امور عشایری استان در نظر گرفته می‌شود زیر نیم درصد است.

وی ادامه داد: در تسهیلات تبصره ۱۸ مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان باز پرداخت هفت ساله برای اشتغال عشایر شهرستان مبلغ ۳ میلیارد تومان به ۲۵ نفر تسهیلات داده شد.

نصب پنل‌های خورشیدی

رستمی افزود: انتظار داریم در سال جاری با نصب پنل‌های خورشیدی اتفاقات خوبی در شهرستان ایجاد شود که دیگر شاهد چادر عشایر بدون برق نداشته باشیم و برای این منظور امور عشایری استان ۵۰ درصد اعتبارات این طرح از محل اعتبارات اداره کل و۵۰ درصد نیز از محل اعتبارات شهرستان اختصاص داده شود.

مدیرکل عشایری استان بوشهر خواستار برگزاری جلسات امور عشایری تنگستان به صورت مداوم و در هر فصل حضور عشایر برگزار شود.

وی اضافه کرد: در تنگستان ۱۶ آب گرم کن خورشیدی در اختیار عشایری قرار گرفته که نیاز است مشخص شود که به کدام یک از عشایر داده شده است.

کد خبر 6089328

دیگر خبرها

  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی