Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بسیج حقوقدانان مجموعه ای پویا و فراگیر متشکل از حقوقدانان معتقد به انقلاب اسلامی و پایبند به ارزش های دینی و داوطلب حضور در عرصه مورد نیاز است که حضور ونقش آفرینی در عرصه های مختلف حقوقی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سازمان بسیج حقوقدانان مجموعه ای پویاو فراگیر متشکل از حقوقدانان معتقد به انقلاب اسلامی و پایبند به ارزش های دینی و داوطلب حضور در عرصه مورد نیاز است این سازمان زمینه حضور ونقش آفرینی در عرصه های مختلف حقوقی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را برای تحقق اهداف و ارزش های والای انقلاب اسلامی فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار فارس در زاهدان اقدامات و برنامه های این سازمان در استان را شرح می دهد.

ابوالحسین رضایی در پاسخ به اینکه جامعه هدف یا مخاطبین سازمان بسیج حقوقدانان چه کسانی هستند گفت: جامعه هدف این سازمان قضات، وکلاء،سردفتران ودفتر یاران،کارمندان حقوقی قضائی، کارمندان تخصصی وتجربی دستگاههای حقوقی قضائی ،کارشناسان رسمی دادگستری ،نمایندگان حقوقی ادارات ،اساتید حقوق ،فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی حقوق وفقه وفقه  هستند.

وی  با اشاره به اهداف کلان سازمان بسیج حقوقدانان  افزود: حفظ، تداوم، بسط وتعمیق اهداف انقلاب اسلامی دردستگاه های تقنینی، حقوقی وقضایی، کمک به احیاء حقوق عامه در راستای عدالت گستری ومقابله با فساد  و تبین ونشر اندیشه های حقوقی اسلام ناب محمدی مهمترین اهداف این سازمان است.

*فعالیت 8 کانون بسیج حقوقدانان در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان در زمینه فعالیت این سازمان در استان نیز ادامه داد: این سازمان دارای 8کانون بسیج حقوقدانان  است که 3کانون آن در مرکز استان و 5کانون آن در شهرستان های، زابل ، زهک، سراوان ، ایرانشهر  و چابهار  فعال هستند.

وی مبارزه با فساد و تلاش برای عدالت گستری، شبکه سازی نخبگان حقوقی ،قضائی وتقنینی ،کشور در راستای نقش آفرینی درعرصه های مورد نیازانقلاب ، تربیت حقوق دانان مومن، انقلابی پای کار(حقوق دان تراز انقلاب اسلامی ) ،کمک به پیشگیری از وقوع جرم وکاهش آسیب های اجتماعی (با ترویج فرهنگ قانون مداری ،آموزش همگانی ومشاوره های حقوقی ) و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت وخدمت جهادی   را خط اصلی سازمان بسیج حقوقدانان عنوان کرد.

 

*اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدانان در 40 مسجد شهرستان زاهدان

رضایی با اشاره به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان  گفت: استفاده از ظرفیت مساجد و میعادگاه‌های نماز جمعه به منظور ترویج فرهنگ معاضدت به گروه های آسیب پذیر جامعه و ارائه مشاوره رایگان به دانش آموزان ،اصناف ، در محور های خانواده، کسب وکار وحقوق عامه به منظور کاهش آسیب های اجتماعی  وجلوگیری از اطاله دادرسی است که این  طرح مورد تاکید ریاست محترم قوه قضائیه نیز است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این خصوص تفاهم نامه ای با معاونت فرهنگی دادگستری تنظیم شده و این طرح مشترکا با همکاری آن معاونت انجام شده این طرح در 40مسجد در سطح شهرستان زاهدان و تعدادی از مساجد در شهرستان های تابعه انجام می‌شود و در این خصوص از توان کانون وکلاء، سردفتران، اساتید و قضات بهره گیری می شود و پیگیری در راستای اجرای این طرح در سایر مساجد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد:  تلاش داریم با انجام آگاه سازی حقوقی و با ارائه پاسخ به شبهات مردم در جهت کاهش ورودی پرونده ها و جلوگیری از اطاله دادرسی در محاکم قضائی نقش ایفا کنیم، در این خصوص این سازمان همکاری تنگاتنگی با دفاتر تسهیل گری در جهت ارائه مشاوره های حقوقی دارد.

 رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان گفت: این سازمان با شناسایی فارغ التحصیلان رشته حقوق در هر محله اقدام به جذب حقوقدانان بسیجی تحت عنوان(حقوقدان مقیم ) جهت ارائه پاسخ به شبهات نمازگزاران و در صورت نیاز هماهنگی وارتباط با سازمان جهت اعزام وکلاء ،سردفتران و قضات جهت  پاسخ گویی به شبهات نماز گزاران واهالی محل می نماید .

وی آگاهسازی های حقوقی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی،تحکیم خانواده ،کاهش طلاق،کاهش اعتیاد ،کاهش خشونت ،کاهش اختلافات مالی و اقتصادی را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

وی با اشاره بیماری کرونا و نحوه  فعالیت سازمان در دوران کرونایی گفت:  با توجه به بیماری کرونا فعالیت این سازمان از طریق پیامک های اطلاع رسانی و ارائه نکات لازم حقوقی در خصوص پرونده هایی که بیشترین ورودی به محاکم قضایی را دارد  اقدام به آگاه سازی های حقوقی از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کرده است.

*آزادی 7 زندانی جرائم غیر عمد در طرح کمک مومنانه

 

رضایی با اشاره به اقدامات این سازمان در زمینه کمک مومنانه  نیز گفت:  در بحث کمک های مومنانه سازمان بسیج حقوقدانان استان با مساعدت خیرین در مرکز استان وکانون های تحت امر در سطح شهرستان ها توانسته با پرداخت 70 میلیون تومان زمینه آزادسازی 7نفر از زندانیان معسر جرائم غیر عمد سراسر استان را فراهم و این افراد به آغوش خانواده بازگشت کنند و  همچنین در بحران کمبود خون در کشور با اعزام بسیجیان تحت پوشش به مراکز انتقال خون در سطح استان در جهت رفع این معضل گامهای موثری برداشته است.

انتهای پیام/75005

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی بسیج حقوق فرهنگ سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور

تدوین سند ملی مبارزه با فساد پس از ۱۵ سال، علت بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور و عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن» از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، تدوین سند ملی مبارزه با فساد پس از 15 سال، علت بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور و عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن» از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

برخورد با فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی وغیرمجاز به عنوان پاکبان

رضا محمدی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز به عنوان پاکبان در سطح شهر جرم محسوب می شود.

عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن»/ هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد باشد

ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق پزشکی در انجام طرح‌های تحقیقاتی، درباره طرح مطالعاتی «قلیان اکسیژن» گفت: با توجه به اینکه عوارض استفاده از این نوع قلیان نامشخص است، اجرای آزمایشی این طرح نیز در 10 استان کاری اشتباه است. هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد انجام شود و در وهله نخست روی نمونه حیوانی استفاده شده باشد. پس از اینکه مطالعات روی نمونه حیوانی انجام شد و مضر نبودن مورد آزمایش شده به اثبات رسید، می‌تواند طرح مطالعاتی روی نمونه انسانی انجام شود. انجام یک کار تحقیقاتی به طور مستقیم روی نمونه انسانی از منظر اخلاقی درست نیست.

شایعات در مورد بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور صحت ندارد 

مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو اظهار داشت: شایعاتی که پیرامون بارش‌های شدید اخیر مناطق جنوبی و شرقی کشور در فضای مجازی و در بین مردم می‌شنویم، مبنای علمی ندارد و بیشتر شبه علم هستند. رصد منابع خارجی و داخلی در خصوص بارش‌ها در حاشیه جنوبی خلیج فارس حاکی است که اکثر محققین و متخصصین آب و هوا این بارش‌ها را ناشی از مساله تغییر اقلیم می‌دانند. همچنین کشور امارات هم به طور رسمی اعلام کرده است که هیچ‌گونه عملیات بارورسازی در زمان این بارش‌ها انجام نداده است.

سند ملی مبارزه با فساد پس از 15 سال تدوین می‌شود

سید علی کاظمی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد، همزمان با سالروز ابلاغ فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب در زمینه مبارزه همه‌جانبه و سازمان‌یافته با مفاسد مالی و اقتصادی از تدوین سند ملی مبارزه با فساد که بیش از 15 سال است به تعویق افتاده بود، خبر داد و گفت: این سند با تعامل و همکاری 20 نهاد متولی در این حوزه در دست تهیه است و نسخه نهایی آن تا شهریور امسال رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند