Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا روز گذشته کارگروه کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و همچنین ستاد تنظیم بازار استان به محل مجادله طرفین بخشنامه تن_ کیلومتر یعنی انجمن کامیون‌داران و نیز شرکت‌های تولید سیمان استان تبدیل شد.

برگزاری ستاد تنظیم بازار بدون حضور ذینفعان

اینکه چرا در غیاب شرکت‌های تولیدکننده سیمان، ستاد تنظیم بازار استان برای اعمال مدیریت واحد در افزایش کرایه حمل و نقل جاده‌ای بین شهری از مبدا استان در حال تصمیم گیری بود، سوالاتی را به‌وجود آورده که لازم است سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در این خصوص پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون اداره‌ کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان در نشست روز گذشته کارگروه کارشناسی اعمال مدیریت واحد در افزایش کرایه حمل و نقل جاده‌ای بین شهری کالا از مبدأ استان با انتقاد از دعوت نشدن ذینفعان واقعی این موضوع یعنی تولید کنندگان محصولات سیمانی به ستاد تنظیم بازار، گفت: موارد و دغدغه‌های بخش تولیدی استان به اندازه بخش توزیعی( حمل و نقل کالا) برای مجموعه مدیریت اقتصادی استان اهمیت دارد، لذا حفظ و صیانت از تولید در راستای اشتغالزایی و خلق ثروت باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

حمزه خسروانی تصریح‌کرد: ستاد تنظیم بازار باید همه جوانب تصمیم‌گیری در خصوص افزایش کرایه حمل و نقل جاده‌ای از مبدا استان را در نظر بگیرد.

وی با طرح این سوال که چرا ستاد تنظیم بازار بدون انجام بررسی‌های کارشناسی و نقض بند دوم مصوبه شورای گفت‌وگو مبنی بر ضرورت این بررسی‌ها تشکیل شده، گفت: علاوه بر این غیبت دستگاه‌های متولی در نشست کارشناسی مربوط به اعمال مدیریت واحد در افزایش کرایه حمل و نقل جاده‌ای بین شهری از مبدا استان نیز سوال برانگیز است.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان اضافه‌کرد: بر اساس بند دوم مصوبه چهل و نهمین نشست شورای گفت‎‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، ستاد تنظیم بازار باید پیش از برگزاری، جوانب درخواست انجمن صنفی رانندگان کامیون و تریلر اهواز مبنی بر افزایش شاخص و هزینه‌های حمل بار در قالب تن_کیلومتر را از نظر کارشناسی مورد بررسی قرار می‌داد.

ضرورت ورود سازمان راهداری کشور به موضوع قیمت‌های حمل کالا در خوزستان

خسروانی همچنین با تاکید بر اینکه شرایط موجود برای بخش تولید استان بخصوص شرکت‌های سیمانی مشکلات و معضلات زیادی در حوزه عرضه محصولات و هزینه‌های حمل ایجاد کرده، گفت: تفاوت هزینه حمل بار در استان خوزستان نسبت به دیگر استان‌های کشور در قالب تن کیلومتر تبعات نگران کننده‌ای را در پی دارد.

وی با تاکید بر اینکه از رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خواسته می‌شود تا شخصا به این موضوع ورود کند، گفت: تعیین تکلیف قطعی درباره قیمت‌های حمل بار توسط وی می‌تواند از تبدیل دغدغه‌های اقتصادی این موضوع به دغدغه‌های اجتماعی احتمالی پیشگیری کند.

معاون اداره‌ کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان از قیمت بالای حمل کالا در استان به عنوان یک گرداب که بخش تولید استان را به مخاطره انداخته یادکرد و افزود: مستندات و دستورالعمل‌های قانونی در اختیار ما قرار گرفته که نشان دهنده این است که ضرایب قیمت حمل کالا در استان از پایه کارشناسی برخوردار نیست.

هزینه بالای حمل بار واحدهای تولیدی را زمین گیر کرده است

رئیس کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و گمرک اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به تلاش انجمن رانندگان اهواز تحت عنوان به‌روزرسانی نرخ‌های کرایه حمل جاده‌ای جهت افزایش نرخ برمبنای تن کیلومتر بیان داشت: متأسفانه در حال حاضر هزینه‌های مربوط به حمل بار در استان نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است؛ که این موضوع منجر به کاهش سهم بازار تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خدمات حمل‌ونقل در استان و گرانی بهای تمام‌شده اقلام تولیدی، نرخ نهایی مصرف‌کننده و همچنین رکود تولید و فروش کارخانجات بومی‌شده است.

محمد عبیاوی این شرایط را باعث زمین‌گیر شدن واحدهای تولیدی استان دانست و افزود: در سایر شهرها نرخ اعلام‌شده را مبنای پایه کرایه قرار می‌دهند ولی در اهواز از آن به‌عنوان صافی راننده تفسیر می‌گردد و نرخ درج‌شده در بارنامه بسیار بالاتر از نرخ‌های کارشناسی اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: به‌طور مثال در حال حاضر سیمان غرب در کرمانشاه با مسافت ۵۰۰ کیلومتری، با قیمت حمل هر تن ۶۰۰ هزار ریال به اهواز وارد می‌شود؛ درصورتی‌که سیمان کارون از مسجدسلیمان تا اهواز بافاصله ۱۲۰کیلومتری، هزینه حمل هر تن سیمان ۶۰۰ هزار ریال است.

رئیس کمیسیون بازرگانی، حمل‌ونقل و گمرک اتاق اهواز اضافه‌کرد: هزینه حمل کالاهایی مثل سیمان که خارج از استان و در فاصله ۵۰۰ کیلومتری از اهواز تولید می‌شود با هزینه همان کالا که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری و درون استان تولید می‌شود، یکسان است.

تفاوت اعمال هزینه‌های حمل براساس تن کیلومتر نسبت به دیگر استان‌ها

مدیرعامل شرکت سیمان خوزستان همچنین یکی از مهمترین عوامل تحمیل هزینه به صنعت سیمان در خوزستان را نرخ تن کیلومتر دانست و گفت: برآوردهای مالی حاکی از این است که هزینه‌های این شرکت در سال جاری بین ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافته که این موضوع نشان‌دهنده زیان عملیاتی در این شرکت است.

محمد حاج نایب با بیان اینکه نحوه اجرای تن کیلومتر در خوزستان جای تعجب دارد، ادامه داد: تلاش‌های متعددی برای اصلاح این روند از طریق شرکت‌های تولید کننده به ویژه در صنعت سیمان صورت گرفت، اما هیچکدام از آنها به رفع این مشکل منجر نشد.

وی تصریح‌کرد: گرانی حمل کالا در استان نسبت به سراسر کشور، باعث نفوذ و عرضه محصولات شرکت‌های تولیدکننده سیمان از استان‌های دیگر به خوزستان شده که این موضوع‌، کاهش قدرت رقابت تولید کننده داخلی را درپی داشته است.

مدیرعامل شرکت سیمان خوزستان قیمت واقعی هر تن از این محصول را ۶ میلیون ریال عنوان‌کرد و گفت: این درحالی است که سیمان هم‌اکنون با قیمت هرتن به مبلغ ۲ میلیون ریال در بازار عرضه می‌شود.

حاج نایب یادآورشد: در صورتی می‌توان گفت که نرخ تن کیلومتر حمل بار در خوزستان عادلانه است که تولیدکننده سیمان در استان بر اساس هزینه تولید و با قیمت واقعی محصولات خود را بفروش برساند.

مدیر کارخانه شرکت سیمان کارون با انتقاد از برخی دخالت‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اجرایی در راستای فراهم کردن زمینه افزایش قیمت حمل کالای تولیدی صنعت سیمان، گفت: کارخانجات در حال تولید هستند و رانندگان نیز مشغول حمل کالا؛ اما هرچندوقت یک‌بار مکاتبات و بخشنامه‌هایی تحت عنوان افزایش قیمت در قالب تن کیلومتر به شرکت‌ها اعلام می‌شود.

عبدالله آهوقنبری تصریح‌کرد: این شرایط علاوه بر اینکه شرکت‌های تولیدی را با افزایش هزینه‌ها روبه‌رو کرده؛ فرصت‌های شغلی موجود در این صنعت را مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: باوجود کیفیت مناسب تولیدات شرکت‌های سیمان در استان، اما قدرت رقابت صنایع این حوزه با دیگر رقبا که از کیفیت محصول پایینی برخوردار هستند، به شدت پایین آمده است.

مدیر کارخانه سیمان کارون با بیان اینکه عوامل زیادی در افزایش هزینه تولید این محصول دخالت دارد، خاطرنشان‌کرد: در این بین مولفه‌ای به نام هزینه حمل کالا مهمترین دلیل افزایش قیمت فروش سیمان تولیدی استان است.

آهوقنبری ظرفیت تولید سیمان کشور را ۸۰ میلیون تن در سال عنوان‌کرد و یادآورشد: در بهترین حالت ممکن، مصرف داخلی این محصول ۴۰ میلیون تن است که به همین منظور باید دستگاه‌های اجرایی تمرکز و توان خود را صرف فراهم کردن زمینه صادرات مازاد تولید در کشور کنند.

افزایش دوباره قیمت حمل کالا شوک جدید به صنعت سیمان

مدیر فروش شرکت سیمان بهبهان نیز در این رابطه تولید و توزیع این محصول را دارای یک چرخه مرتبط با یکدیگر دانست و بیان‌داشت: درصوتی که هرکدارم از ابعاد تعادل در چرخه عرضه محصول ناپایدار شود، مصرف کننده دچار مشکل خواهد شد.

الخاص دستاران ادامه‌داد: اگر مردم را به عنوان مصرف کننده این خدمات تولیدی مورد توجه قرار دهیم، نیاز است برخی مسائل همواره مورد تاکید قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه آخرین افزایش قیمت حمل کالا بر اساس تن کیلومتر در بهمن ماه سال گذشته صورت گرفت، گفت: از این تاریخ تاکنون شرکت‌های تولیدی دچار شوک جدی در زمینه هزینه‌های جاری بودند و به تازگی در حال ورود به دوره ثبات کاری بودند که با طرح مجدد افزایش قیمت‌ها، بخش مهمی از برنامه‌ریزی‌های کاری این صنعت تحت تاثیر قرار گرفت.

مدیر فروش شرکت سیمان بهبهان تصریح‌کرد: نرخ تن کیلومتر در دیگر استان‌های کشور بر اساس توافق بین صاحبان صنایع و انجمن رانندگان صورت گرفته و بعد از آن توسط دستگاه‌های مربوطه مصوبه افزایش قیمت ابلاغ شد؛ اما در استان خوزستان ابتدا دستورالعمل افزایش قیمت ابلاغ شده و بعد عنوان می‌کنند که با انجمن رانندگان وارد مذاکره شوید.

دستاران یادآورشد: به دلیل قیمت پایین حمل کالا در استان‌های دیگر، بخش زیادی از محصولات تولیدی کارخانجات غیرخوزستانی در حال ورود به استان است و این درحالی است که کارخانجات داخلی به دلیل گرانی بسیار بالا حمل امکان رقابت با چنین محصولاتی را ندارند.

 وی با انتقاد از ستاد تنظیم بازار استان درخصوص تصمیم‌گیری برای تعیین تکلیف قیمت حمل کالا بدون حضور تولیدکنندگان و صاحبان بار، گفت: افزایش قیمت حمل اگر در دوره فعلی اجرایی نشود اما حتما در آینده صورت می‌گیرد و به همین دلیل لازم است تا این افزایش نرخ به صورت کارشناسی، اصلاح گردد.

قیمت حمل بار در سال گذشته چهار بار افزایش یافت

رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای اهواز در این رابطه با اشاره به اینکه طی سال گذشته چهار بار قیمت حمل بار بر اساس تن کیلومتر در استان خوزستان افزایش یافت، گفت: بر اساس قانون تجارت باید تعیین نرخ حمل به صورت توافقی از سوی شرکت‌های حمل و نقل و صاحبان کالا صورت بگیرد.

مهران عزیزی ادامه‌داد: اما متاسفانه این روند صورت نمی‌گیرد و این رانندگان هستند که برای حمل بار نرخ تعیین می‌کنند و با توجه به تجربه اعتصابات کامیونداران در سال‌های اخیر دیگر امکان تعیین توافقی این نرخ وجود ندارد.

 وی با تاکید بر اینکه نرخ حمل کالا همانطور که برای دیگر نقاط کشور اعمال شده باید برای اهواز و استان خوزستان هم اعمال شود، گفت: از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خواسته می‌شود تا در این رابطه بررسی‌های لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای اهواز اجرای شاخص‌های فعلی تن کیلومتر در استان برای فعالان این حوزه مشکلات جدی را همراه با مشکلاتی عنوان‌کرد و گفت: از بین ۸۴ شرکت فعال در حوزه حمل و نقل امروز تنها ۲۰ شرکت در حال فعالیت هستند که همگی کمیسیون‌های بسیار بالایی را برای حمل بار اخذ می‌کنند.

طرح اصلاح نرخ محاسبه تن کیلومتر در دیوان عدالت اداری

مدیرعامل شرکت حمل و نقل طارق نیز با انتقاد از تفاوت نرخ تن کیلومتر در استان خوزستان نسبت به سراسر کشور، گفت: این روند به‌هیچ عنوان قابل قبول نیست و در این زمینه علاوه بر اینکه شرکت‌های حمل و نقل دچار خسارت شده‌اند، صنایع تولیدی با بحران‌های جدی روبه رو هستند.

همون چارده چریک افزود: برای اینکه بتوان تا حدودی روند محاسباتی کرایه حمل بار در استان خوزستان اصلاح شود، موضوع تن کیلومتر را طی دادخواستی در دیوان عدالت اداری مطرح خواهیم کرد.

پافشاری انجمن رانندگان بر افزایش نرخ تن کیلومتر به دلیل افزایش قطعات مصرفی

مدیر کانون‌ انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل‌ کالای جاده‌ای سراسر کشور در چهل و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه در سال ۹۷ مشکلات رانندگان به‌قدری زیاد شده بود که منجر به توقف اجباری کامیون‌ها گردید، گفت: در این دوره نوسانات قیمت قطعات یدکی ازجمله قیمت لاستیک باعث بروز مشکلات زیادی شد که طی یک مصوبه‌ای در شورای عالی ترابری کشور، نرخ شاخص حمل بار با کمترین قیمت در آن سال تعیین گردید.

ناجی سلامی با بیان اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا، رانندگان نیز ازجمله مشاغلی هستند که دچار خسارت‌های زیادی شده‌اند، افزود: در این دوره به دلیل مسائل ایجادشده تعداد زیادی از رانندگان خانه‌نشین شدند و همچنین به دلیل بدهی‌های بانکی و جرائم ناشی از تأخیر در پرداخت اقساط، متحمل خسارت زیادی هستند.

وی از عدم نظارت کافی بر بازار لوازم و تجهیزات ماشین آلات انتقاد کرد و ادامه‌داد: به‌عنوان‌مثال نبود نظارت‌های لازم از سوی وزارت صمت باعث افزایش قیمت لاستیک ایرانی، هندی و اروپایی به ترتیب بالغ بر ۸۰میلیون ریال، ۱۲۰ میلیون ریال و ۱۸۰ میلیون ریال شده است.

به گفته رییس انجمن صنفی رانندگان اهواز بخاطر افزایش هزینه‌ها است که امکان تداوم فعالیت برای رانندگان وجود ندارند.

اجرای بخشنامه تن کیلومتر با نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همچنین در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص موضوع نبود نظارت بر قیمت حمل بار در استان بیان داشت: این سازمان از اجرای بخشنامه تن کیلومتر در استان جلوگیری کرده درصورتی ‌که اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای استان بر این اعتقاد است که موضوع این بخشنامه سراسری است و اگر این بخشنامه در استان اجرا نشود ممکن است مشکلاتی از ‌جمله کمبود خدمات در حوزه حمل‌ونقل ایجاد شود.

امیرحسین نظری افزود: به نظر می‌رسد که با اجراشدن این بخشنامه امکان تخلف از سوی رانندگان وجود نخواهد داشت و اداراه کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای متولی نظارت بر اجرای این بخشنامه است.

نظری همچنین در خصوص موضوع قیمت سیمان بیان داشت: پیش از شیوع ویروس کرونا، شرکت‌های تولیدی استان تلاش داشتند که به شکل‌های مختلف کلینکر را به خارج کشور صادر کنند، اما در حال حاضر با وجو محدودیت‌هایی مانند وجودتحریم‌ها، این شرکت‌ها دچار چالش‌های متعددی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تولید مواد معدنی و سیمانی در استان از جهت کیفیت با دیگر استان‌های کشور قابل مقایسه نیست، افزود: سیمان استان‌های دیگر از کیفیت قابل‌توجهی برخوردار نبوده و بر همین اساس هزینه تمام ‌شده تولید آن در شرکت‌های خارج از استان، پایین‌تر است.

نظری تصریح کرد: بنظر می‌رسد افزایش قیمت حمل بار و اجرایی شدن تن کیلومتر به صنعت سیمان در خوزستان آسیب جدی وارد می کند.

یک ‌سوم قیمت تمام ‌شده کالا مربوط به هزینه‌های حمل‌ و نقل است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه مشکل اصلی شرکت‌های حمل‌ونقل اجرای طرح تن کیلومتر است، گفت: مبلغ اعلامی موجب اعتراض برخی رانندگان شده و باعث تعیین نرخ جدیدی از سوی رانندگان گردید که قیمت آن با سایر استان های کشور متفاوت است.

شهلا عموری ادامه‌داد: با توجه به اینکه یک‌ سوم قیمت تمام ‌شده کالا مربوط به هزینه‌های حمل ‌و نقل آن است، قطعا اگر این نرخ بالاتر از استان‌های دیگر باشد، کالاهای تولیدی در خوزستان قابل رقابت با دیگر مناطق کشور نخواهد بود.

وی گفت: طبیعی است که اگر قیمت تمام ‌شده کالا افزایش پیدا کند، بخش خصوصی نمی‌تواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد و درنتیجه کامیونداران نیز بیکار خواهند شد و بر همین اساس لازم است به راهکار مناسبی برای رفع مشکل هر ۲ طرف دست پیدا کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز همچنین خواستار توجه هرچه بیشتر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نسبت به ابعاد کارشناسی بخشنامه تن کیلومتر بر فعالیت‌های بخش خصوصی شد و افزود: این اداره کل باید تعامل و همکاری بیشتری با فعالان بخش خصوصی داشته باشد تا از این طریق به بخشی از مشکلات این حوزه در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده، رفع شود.

عموری تصریح‌کرد: این در حالی است که برخی بی‌توجهی‌ها در حوزه تجارت خارجی و پایانه‌های مرزی استان، امر صادرات و حمل کالای تجاری را با مشکل روبه‌رو کرده که باید این موضوع نیز مورد رسیدگی قرار بگیرد.

افزایش نرخ کرایه بر اساس تن کیلومتر فعلا اجرایی نمی‌شود

بر اساس مصوبه روز گذشته نشست ستاد تنظیم بازار استان، مجموعه مدیریت اقتصادی استان با به‌روز شدن قیمت‌های حمل کالا بر اساس تن کیلومتر را رد کرد که موجب انتقاد شدید انجمن صنفی کامیونداران شد.

انجمن کامیوانداران در تلاش است تا به بهانه افزایش قطعات خودرو، ضرایب اعمال شده در بهای تمام شده حمل بر اساس تن کیلومتر از مبدا اهواز را افزایش دهد در حالی که این موضوع تنها در خصوص استان خوزستان از سوی این انجمن درحال پیگیری است.

 با وجود مصوبه روز گذشته ستاد تنظیم بازار اما ممکن است در شهریورماه نیز مجددا این انجمن درخواست خود برای افزایش قمیت حمل بار در استان را مورد پیگیری قرار دهد که این موضوع زمینه نگرانی های بسیار زیادی برای صاحبان کالا که عمده آن شرکت های تولید کننده سیمان در خوزستان هستند را به وجود آورده است.

افزایش ناگهانی کرایه حمل کالاهای اساسی از مبدا بندر امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین بندر حمل بار فله کشور، در مقایسه با سایر شهرها خصوصاً شهر اهواز که بارهای آن عمدتاً صنعتی بوده و بنابر دلایلی که عنوان شد نیازمند زنجیره تامین ارزان و پایدار هستند نشان دهنده لزوم هماهنگی در تعیین نرخ کرایه است.

یکی دیگر از مشکلات اعمال تن کیلومتر در استان خوزستان؛ حذف ضرایب کاهشی بارهای استراتژیک و مواد اولیه است که به زنجیره تأمین ارزان و پایدار نیاز دارند به این معنی که نباید تفاوتی بین مواد اولیه، محصول و همچنین بارهای صادراتی وجود داشته باشد و این درحالی است که به خاطر این بی توجهی صادرات از مبدا استان کاهش چشم گیری پیدا کرده است.

برچسب‌ها لاستیک استانداری خوزستان ستاد تنظیم بازار پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لاستیک استانداری خوزستان ستاد تنظیم بازار لاستیک استانداری خوزستان ستاد تنظیم بازار افزایش کرایه حمل و نقل جاده ای راهداری و حمل و نقل جاده ای ستاد تنظیم بازار استان وگوی دولت و بخش خصوصی تن کیلومتر در استان بر اساس تن کیلومتر استانداری خوزستان شرکت های حمل و نقل کل راهداری و حمل حمل کالا در استان استان خوزستان حمل بار در استان افزایش قیمت حمل انجمن رانندگان شرکت های تولید نرخ تن کیلومتر استان های دیگر استان های کشور دیگر استان ها هزینه های حمل قیمت حمل کالا مبدا استان تولیدی استان قیمت حمل بار کننده سیمان میلیون ریال بخشنامه تن صنعت سیمان انجمن صنفی افزایش نرخ شرکت سیمان هزینه حمل روز گذشته شورای گفت اداره کل حمل ونقل هزینه ها شرکت ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

علی محمدی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به فرارسیدن هفته کار و کارگر گفت: در شرایط اقتصادی امروز کشور که نیاز به رونق اقتصادی بیشتر از گذشته احساس می شود،طبقه کارگر نقش کلیدی در پیشبرد این هدف دارد.

او افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی که طی سالهای اخیر با درایت حکیمانه خود موضوع توجه به رشد تولید را هرساله مورد تاکید قرار می دهند،روز گذشته در دیدار با کارگران نیز بر اهمیت نقش این قشر زحمتکش و قانع کشور به عنوان رُکن اصلی جهش تولید تاکید نمودند.

آقای محمدی ادامه داد: در دین مبین اسلام و روایات پیشوایان دینی مان، به کارگران توجه ویژه ای شده و از کار آنها به عنوان جهاد یاد شده که این موضوع بار سنگینی بر دوش مسئولان برای اهمیت به دغدغه های این قشر را یادآور می شود.

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین در ادامه با اشاره به موفقیت های شرکت فولاد اکسین در سال ۱۴۰۲ و امسال یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ و روزهای ابتدایی امسال، شرکت فولاد اکسین خوزستان با اتکا به کارگران جوان و متخصصان بومی خود موفق به ثبت رکوردهای بسیار خوبی در حوزه تولید و صادرات مانند کسب عنوان صادرکننده برتر کشور، شکستن دومین رکورد تولید تاریخ شرکت و آماده به کاری ۹۵ درصدی خط تولید شد که همگی آنها مرهون تلاش کارگران عزیز است.

او افزود: در روزهای ابتدایی امسال نیز رکوردشکنی فولاد اکسین ادامه داشت و با همت بلند کارگران، شاهد ثبت میزان ۸۳ هزار و ۴۵ تن در تناژ تولید محصولات خاص با استاندار جهانی API بودیم که لبیک به شعارسال بود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به دیدار کارگران این شرکت با رهبر انقلاب تصریح کرد: کارگران فولاد اکسین پس از دیدار روز چهارشنبه با رهبر انقلاب روحیه مضاعفی برای تداوم موفقیت های شرکت و قدم نهادن در مسیر تحقق شعار سال خواهند داشت.

محمدی در پایان ضمن تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر به کارگران تلاشگر شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: مجموعه مدیریتی اکسین قدردان زحمات و تلاش های شبانه روزی این عزیزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.