Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:58:12 GMT

ورزش شهروندی نسخه شفابخش فقر حرکتی الوندنشینان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۶۹۵۱۴

ورزش شهروندی نسخه شفابخش فقر حرکتی الوندنشینان

امروزه فقر حرکتی دامن گیر جوامع شده و در کشورمان کم ‌توجهی به ورزش و رعایت نکردن اصول تغذیه مشکلاتی را برای اقشار مختلف ایجاد کرده است.

تغییر در سبک زندگی با گرایش به آپارتمان نشینی، نبود فضای مناسب برای فعالیت کودکان، پشت میزنشینی، افزایش چاقی و استفاده از الگوی نادرست تغذیه منجر به مشکلات ساختار قامتی و حرکتی در بین مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی های آماری نشان می دهد که فقر حرکتی در استان همدان بین بانوان بیش از مردان است و مسوولان اجرایی نیز بارها تاکید داشته اند که فقر حرکتی بانوان باید در راستای فعالیت گسترده آنان با اجرای برنامه های عملیاتی مورد توجه متولیان ورزش قرار گیرد.

نبود زمینه مناسب برای فعالیت شهروندان در محل زندگی خود و دسترسی نداشتن به امکانات اولیه ورزش باعث شده تا همچنان شاهد بی تحرکی در آنان به ویژه نقاط حاشیه شهر باشیم.

چاره اندیشی در این مساله مدیریت شهری همدان را بر آن داشت تا با ایجاد شورای سیاستگذاری ورزش شهروندی، ۷۴ محله شهر همدان را برای ایجاد فعالیت های ورزشی مورد هدف قرار دهد و قرار است امسال بیش از ۱۰ هزار شهروند همدانی در قالب طرح توسعه ورزش شهروندی فعالیت کنند.

شورای سیاستگذاری ورزش شهروندی به این دلیل ایجاد شد تا ضمن رشد متوازن ورزشی در نقاط مختلف شهر، توجه ویژه ای به مناطق کم برخوردار به لحاظ فعالیت های این حوزه صورت بگیرد.

فقر حرکتی جدی گرفته شود

مدیرکل امور اجتماعی استاندار همدان در این باره گفت: فقر حرکتی به ویژه در بانوان باید در راستای فعالیت گسترده آنان با اجرای برنامه های عملیاتی مورد توجه متولیان ورزش قرار گیرد.

مهرداد نادری فر اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بانوان نسبت به آقایان بیشتر با فقر حرکتی مواجه هستند و دستگاه ورزش و جوانان با همکاری دستگاه‌های اجرایی باید زمینه سازی‌های لازم در فعالیت هرچه بهتر بانوان در ورزش را مهیا سازند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به چشم انداز تبیین شده در ورزش همگانی گفت: ۵۰ درصد جمعیت استان همدان باید تا سال ۱۴۰۴ در ورزش همگانی مشارکت کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استاندار همدان بیان کرد: هم اکنون در حوزه ورزش همگانی فعالیت خوبی را در سطح استان شاهد هستیم به ویژه اینکه آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و بسیج نیز مشارکت بسیار مطلوبی دارند.

وی افزود: در ورزش شهروندی و محلات نیز شهرداری عملکرد بسیار خوبی را داشته است و اکنون شاهد فعالیت در چندین رشته به ویژه بخش بانوان هستیم.

 

سلامت اجتماعی محور توسعه ورزش شهروندی

 شهردار همدان نیز گفت: نشاط و سلامت اجتماعی محور توسعه ورزش شهروندی است که اکنون با کمک خادمان محلات و حمایت مدیریت شهری در سطح گسترده انجام می شود.

عباس صوفی اظهار داشت: ورزش محلات همدان یکی از آزمونه های اصلی کشور است و حمایت همه جانبه در توسعه و افزایش تنوع در رشته های فعال در این بخش داریم.

وی بیان کرد: سال گذشته در رشته هایی نظیر فوتبال، کشتی، هندبال، والیبال، بسکتبال سه نفره و بازی های بومی محلی و همگانی توانستیم ورزش محلات را در سطح گسترده فعال کنیم و امسال در قالب ورزش شهروندی به تنوع رشته ها افزوده می شود.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های ورزش در مناطق مختلف این مدیریت شهری با محوریت خانواده در اولویت اجرایی سال جاری است.

صوفی اظهار داشت: مدیریت شهری در چارچوب رونق ورزش شهروندی و همگانی گام بر می دارد و تمامی زیرساخت های ایجاد شده برپایه توسعه این بخش است.

وی اضافه کرد: شهرداری به میزان استانداردهای لازم نسبت به ایجاد فضاهای ورزشی به ویژه در سطح پارک ها و بوستان ها اقدام کرده است و احداث و تجهیز فضاهای جدید نیز در دستور کار است.

شهرداری به میزان استانداردهای لازم نسبت به ایجاد فضاهای ورزشی به ویژه در سطح پارک ها و بوستان ها اقدام کرده است و احداث و تجهیز فضاهای جدید نیز در دستور کار است.

صوفی با تاکید بر توجه ویژه به ورزش محلات اظهار داشت: از کمیته اجرایی ورزش محلات خواسته شده تا ضمن ایجاد تغییر و تحول در حوزه فعالیت رشته ها، رویکرد پرداختن خانواده ها به ورزش را اولویت قرار دهد.

وی افزود: امسال بنا داریم برنامه های ورزشی را فراتر از چند رشته، به صورت خانوادگی و همگانی برگزار کنیم.

شهردار همدان اضافه کرد: توسعه ورزش شهروندی یکی از سیاست های اصلی شورا و شهرداری همدان است که با مشارکت معتمدان ورزش محله ها امسال به شکل گسترده تر انجام می شود.

احداث ۱۷ زمین ورزشی

مسوول ورزش شهروندی همدان نیز در این بازدید گفت: احداث ۱۷ زمین ورزشی در دستور کار شهرداری همدان قرار گرفته و عملیات ساخت آن در قالب طرح کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر در حال اجرا است.

سعید پناه آبادی اظهار داشت: این زمین های ورزشی با حمایت کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان و در مناطق چهارگانه شهرداری احداث می شود.

وی بیان کرد: احداث این تعداد زمین ورزشی در راستای برخورداری جمعیت مناطق کمتر توسعه یافته از امکانات ورزشی و امکان حضور آحاد مردم به خصوص نوجوانان و جوانان در برنامه های ورزشی است.

پناه آبادی اضافه کرد: ساخت این زمین ها که دارای چمن مصنوعی است، براساس استانداردهای ورزشی ایجاد می شود و امکان فعالیت های ورزشی از جمله فوتبال را فراهم می سازد.

مسوول ورزش شهروندی همدان بیان کرد: این زمین های ورزشی روباز است و امکان استفاده در بیشتر فصول سال را دارد ضمن اینکه درصدد هستیم تا نسبت به برگزاری مسابقات و دوره های آموزشی در این مناطق اقدام کنیم.

گسترش ورزش شهروندی بر اساس نیازسنجی

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز گفت: امسال براساس برنامه ریزی صورت گرفته به دنبال گسترش ورزش شهروندی براساس نیازسنجی در رشته‌های ورزشی متعدد هستیم.

روح‌الله وجدی هویدا با اشاره به سیاست‌های این سازمان در توسعه ورزش شهروندی اظهار داشت: اعضای شورا شهر و شهردار همدان بر لزوم گسترش ورزش شهروندی در سطح جامعه تاکید فراوانی دارند بر همین اساس در سال جاری ورزش شهروندی در تمامی مناطق و محلات همدان به صورت نیازسنجی در رشته‌های مختلف ورزشی گسترش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه ورزش شهروندی همدان محدود به چند محله نخواهد بود، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که تمامی مناطق و محلات شهر در بحث ورزش شهروندی مشارکت داشته باشند و هر رشته ورزشی که در محله ها بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد، آزمونه (پایلوت) همان محله خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری: طرح توسعه ورزش شهروندی همدان محدود به چند محله نخواهد بود، باید به سمتی حرکت کنیم که تمامی مناطق و محلات شهر در بحث ورزش شهروندی مشارکت داشته باشند و هر رشته ورزشی که در محله ها بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد، پایلوت همان محله خواهد شد.

وجدی هویدا خاطرنشان کرد: این رشته‌های ورزشی نظرسنجی خواهند شد و به طور قطع امسال شاهد گسترش رشته‌های ورزشی و مشارکت مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به لزوم توجه به ورزش بانوان گفت: یکی دیگر از برنامه‌ها فعال کردن ورزش بانوان محلات همدان بیش از سال های گذشته است در واقع مادران و بانوان به عنوان محور سلامت خانواده باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند و یکی از سیاست‌های ریاست کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان و شهرداری نیز توجه بیشتر به ورزش شهروندی برای بانوان در سال جاری است.

وجدی هویدا با اشاره به توجه به تمامی رده‌های سنی در ورزش شهروندی بیان کرد: یکی از اقدام های مطلوب در سال گذشته توجه به رده‌های پایه و آموزش بود که در رشته فوتبال شاهد استقبال بی نظیر از این رده ‌سنی بودیم که موجب خروجی مثبت از برگزاری ورزش شهروندی خواهیم بود.

وی افزود: در سال جاری طبق برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم تمامی رده‌های سنی را مدنظر قرار داده‌ایم تا مشارکت همه مردم و اقشار را در ورزش شهروندی داشته باشیم.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های ورزش شهروندی صورت گرفته است، گفت: نگاه شورای اسلامی شهر همدان و شهرداری رشد زیرساخت‌های ورزش شهروندی بوده که سال گذشته قدم‌های خوبی برداشته شد و زمین‌های ورزشی متعددی در پارک ها ایجاد شد.

وجدی هویدا یادآور شد: همچنین تعداد زمین‌های ورزشی متعددی امروز در تمامی مناطق شهرداری همدان در حال ساخت بوده و به سمتی حرکت می‌کنیم که کمترین مشکلات را در بحث سرانه ورزشی در محلات داشته باشیم.

برچسب‌ها شهرداری همدان شورای اسلامی شهر همدان ورزش همگانی همدان والیبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری همدان شورای اسلامی شهر همدان ورزش همگانی همدان والیبال شهرداری همدان شورای اسلامی شهر همدان ورزش همگانی همدان والیبال توسعه ورزش شهروندی ورزش شهروندی همدان شورای اسلامی شهر زمین های ورزشی شهرداری همدان شهردار همدان تمامی مناطق ورزش همگانی مدیریت شهری شهر همدان ورزش محلات توجه ویژه فقر حرکتی برنامه ها سال جاری زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند

علی شهبازی با بیان اینکه بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند گفت: مدال های برون مرزی بدنسازی استان در سال گذشته توسط شهلا قهرمانی، سید هادی موسوی، احمدی مهری، سجاد کریمی و محمد باقر شمسی کسب شد.

وی اضافه کرد:سال گذشته ۱۷ مسابقه استانی با حضور ۱۳۰ ورزشکار برگزار شد و ۱۷ تیم در رشته های زیر مجموعه هیات با ۱۸۰ ورزشکار به مسابقات کشوری و برون مرزی اعزام شدند.

شهبازی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ کاپ اخلاق توسط تیم بانوان در مسابقات پاورلیفتینگ در گیلان کسب شد، افزود: ۱۴ برنامه تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان و همچنین ۱۴ دوره آموزشی در رشته های مختلف برای گروه های هدف برگزار شد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان ادامه داد: یکی از مهمترین رویکردهای این هیات ورزشی توجه به آموزش و ارتقای سطح علمی ورزشکاران و مربیان ورزشی است که این مهم در سال جاری با جدیت پیگیری می شود.

وی اعزام تیم های مختلف ورزشی، حضور در لیگ برتر و میزبانی مسابقات مختلف کشوری را از دیگر برنامه های پیش روی این هیات ورزشی در سال جاری برشمرد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر ۱۲ مچ انداز این هیات ورزشی عضو تیم ملی هستند که این موضوع از ظرفیت های بالای این رشته در استان حکایت دارد.

به گفته وی، شهرستان طارم یکی از مناطق دارای ظرفیت بالا در رشته مچ اندازی است که تلاش شده طی سال جاری با تامین تجهیزات لازم به عنوان قطب این رشته در استان معرفی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵۲ اکیپ راهداری در محورهای استان همدان
  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی
  • مجری و گوینده قدیمی درگذشت + عکس
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم